• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsgeit stelt zich even voor - En zoekt hulp als fanatieke beginner

Klei+APC=toedeledokie klei .... valt ie namelijk van uit elkaar. S&W 1:1 en huppeke
Verdun je gewone glasmiddel, mijn ervaring is dat anders klote werkt ( vage bende ), sprayen op een applicator, zoefzoefzoef en daarna afnemen met een glasdoek
( om nog makkelijker te maken, je kan daar ook gewoon je S&W voor gebruiken ;) )

McShine zei:
Hoe wil je foam handmatig opbrengen?:-/

Foam is bedoeld als Pre-wash.
het zal minder effectief zijn, maar ik heb het een tijd gedaan met deze:
werkt prima, en vuil word ook los geweekt.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Welkom op het forum Poetsgeit.

En mocht je in de buurt van Capelle zijn, you're welcome! (ff PBtje sturen).

Greetz Rob aka Vadebo

En de spray&rinse tim? Dit is een zure velgenreiniger voor sporadisch gebruik. Hierna in de wheel sealant van PB's zetten en dan gewoon met water en shampoo. Ik probeer meestal gewoon met de blueberry als velgenreiniger.

Off-topic: tast blueberry wheel sealant aan?

Als je met de hand werkt heb je niet veel aan de korrels in Lime Prime meende ik? Misschien beter de lite-versie?

Billberry tast ook enigzins aan lijkt mij, alles wat over een waxlaag komt, tast aan... zelfs een shampoo....
Inderdaad heb je aan de korrels in LP niet veel bij handmatige verwerking, maar let wel...
Lime Prime is cleaner+glaze, Lime Prime LITE is pure cleaner...

Dat alles wax/sealant aantast weet ik, maar vroeg mij af of bijvb billberry 1:5 meer aantast dan shampoo? Dat van die lite wist ik niet.

bilberry is een cleaner, shampoo is meestal PH neutraal...
Weet niet hoe het zit met de Bilberry qua PH waarde e.d., maar gevoelsmatig zeg ik dat shampoo minder aan zal tasten...

Van de LP en LPL staat gewoon in de product-omschrijving :cool

Ik wil niet te ver afdwalen van de vraag van de TS, maar:

Bilberry is niet zuur, maar juist basisch. Niet ph-neutraal. Het zal niet lief zijn voor je wax.

Het verschil tussen Lime Prime en Lime Prime Lite is m.i. voornamelijk de (lichte) schuurkorrel in de Lime Prime.
Bij de omschrijving van Lime Prime Lite staat 'cleaner glaze', bij Lime Prime staat 'pre-wax cleanser'.
Uit de omschrijving van LPL: "Het bevat een mix van milde micro-abrasives, reinigers en oliën, om oxidatie, ingebed vuil en lichte krasjes (swirls) te verwijderen.
De oliën helpen om de lak glad en glanzend te maken, de ideale voorbereiding voor de ultieme carnauba wax job!". Klinkt ook een beetje als glaze..

hallo, ook welkom van mij,
ook ik ben een beginnend detailer en heb al uuuren gelezen op verschillende forums.idd ik zag ook de bomen niet meer in het bos en heb gewoon gemaild naar cc.voor info.ik heb oa. een lamswollen washmit,kleiset van mothers,synwax van mothers(ja ik weet het ,veel van ons moeder)karpet cleaner,rubber restorer of zoiets van moth...,kan ook voor de banden gebruikt worden ,niet alleen in de auto dus.de grote ez-brush, shampoo van... moth....s .en heb mij al uren gestort op mijn huidige auto die al verkocht is maar ja ,hierop kan ik nog altijd oefenen hé.
de reden voor de aankoop van mothers was omdat je mer produkt kreeg voor dezelfde prijs als van meguiars en de kwaliteit zou even goed zijn ,zoniet beter zelfs!
vooral die wax is keibangelijk en die gebruik ik zelfs op de ramen ,is weer een produktje minder!!
welke produkten heb jij uiteindelijk aangeschaft?
ik kwam bij mij voor het ,, startpakket,, op 190 euro verzending in(antwerpen).
ik moet zeggen ,die klei is bangelijk en vermits ik een nieuwe auto verwacht ,kan ik met het 1 en ander nog wachten.(voeding voor de lak en andere spullen die bij nieuwe auto s niet direct nodig zijn)
groeten danny alias grandscenicman