• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsgroentje

V60-stuurder

Detailing addict
16 okt 2019
38
55
Bij Utrecht
Beste allemaal,

goed gebruik wanneer nieuw op een forum, even voorstellen:
Ik ben Nico uit de buurt van Utrecht, niet de jongste meer en sinds 2 jaar in het gelukkig bezit van een Volvo V60, was een demo model (Nog geen half jaar oud met 5400km op de teller). Niet mijn eerste auto, wel de eerste die nog geen wasstraat heeft gezien ;)
Normaal wassen had geen geheimen, met de huidige auto werd dat wat anders: 2 emmer methode en echt (vloeibare)wax aanbrengen. Maar wat onderzoek op YouTube en het forum hier liet een wereld open gaan. Volgende week naar Berkel en Roderijs om de laatste spullen en info halen, kan nog net voor de winter.
Of misschien eerst even uit proberen op de auto van de vrouw,

Mvg
Nico
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en PA27506
Dank je Joey,
om het compleet te maken het is een T3 R-Design met een volvotune-kuurtje, kleur bursting blue, ondertussen iets meer dan 40.000km op de teller. Uitdaging was de buitenkant mooi te houden maar doorlezen op het forum en kijken in de shop van CC zie ik ook mogelijkheden voor de binnenkant. Zit iets van half leder half alcantara (?). Ben nog veel aan het lezen en kijken/onderzoeken op Youtube. Misschien binnenkort (lees voor de zomer) ergens iets van een workshop oid gaan doen.

Mvg Nico
 
Dank,
ondertussen vandaag druk bezig geweest met met de poets klus.
Dus eerst velgen wassen, dan de auto in de foam, daarna wassen met Meguairs Wash&Wax. Toen complete auto in de Morello Non Ferro, daarna de Mothers clay-kit erop losgelaten en natuurlijk de polish (stap 1) erna. Tijd voor lunch en toen de Meguairs Liquid Wax (1 laag) en tot slot de Meguairs hybride ceramic Wax. De eerste keer alleen wax en dan uitvegen, vervolgens op een licht natte auto nog een keer insprayen en afspoelen. En daarna drogen met de drying Towel van, weer, Meguairs. Resultaat op bijgaande foto, iedereen dank voor het posten van ervaringen op het forum. Veel van geleerd en nu dus in prarijk gebracht. ook dank aan de mensen van CarClean voor de tips en adviezen. En ik blijf nog even op het forum. Het vervolg is de binnenkant van de auto ;)
gepoetste autozktn.jpg
 
@ Saxo 16v,
meteen maar een vakterm begrijp ik. Even korte samenvatting: ik ben geen autokenner maar de Volvo is mijn eerste bijna nieuwe auto, kostte veel geld en vanuit de opvoeding ooit eens meegekregen dat je er dan zuinig en voorzichtig mee moet zijn. En daar uit volgt dan ook dat je er goed voor moet zorgen. Maw geen verstand van auto's en dan vooral de techniek. Misschien iemand die kan helpen met de term TRIMS? En dan kan ik laten weten of ik die nog ga doen of al gedaan heb maar misschien niet goed/voldoende zichtbaar. Zoals de kop al aangeeft 'poetsgroentje' :confused:
 
Trims zijn de (ongespoten) kunststof delen.
Ik heb zelf ook een V60, deze auto heeft bijna geen ongespoten kunststof. Alleen wat delen in de voorbumper en onder de ruitenwissers. Verder is althans bij mijn V60 alle kunststof hoogglans zwart gespoten.

Ik denk dat ik daar binnenkort ook maar eens coating op ga zetten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: V60-stuurder
Excuses daarvoor! Was niet de bedoeling en merk dat het spreken in vakterm al vanzelf gaat..

Maar met de trims worden alle plastic delen bedoeld (bv zwarte strip in bumper en onder de spiegelkap) hier bestaan diverse middelen voor om dit ook te beschermen.
 
  • Leuk
Reactions: V60-stuurder
Thnks BZwart,
dan worden dus de grijze delen op de bumper bedoeld (waar mistlichten kunnen zitten en van de kentekenplaat naar de hoeken van de auto) en ja die zijn in de foam gezet en met Meguairs Wash&Wax gewassen. Punt is idd dat het plastic is en mat van kleur (grijs of gunmetal of titanium kleur). Wist eigenlijk niet zo goed of de clay, polish en daarna de wax er op los laten een goed idee was. Moet niet gaan glimmen denk ik. Wat is de algehele mening hierover? En wanneer niet poetsen wenselijk is, moet het dan verder behandeld worden?? De zwarte kunststof delen (bij de spiegels, onder bij het voorruit en raamstijltjes aan de zijkant) worden wel behandeld om het zwart te houden
 
@ Saxo 16v,
je bericht kwam terwijl ik bovenstaand bericht aan het maken was.
En door je opmerking ben ik weer wat meer ingeburgerd op het forum hier.
Heb je een idee waar ik dat grijze mee kan behandelen, als dat nodig is? Ik heb liever niet dat het gaat glimmen denk ik.
 
Ik ga de delen rond de mistlampen en onder de ruitenwissers in de Gyeon Trim zetten.

Het deel dat in de voorbumper onder de nummerplaat doorloopt is bij mijn V60 ook gespoten kunststof, bij jouw wagen lijkt dat ongespoten, dat zou ik dan zeker ook beschermen.

Mijn V60 een leaseauto van nu ruim een jaar oud, ik ga deze binnenkort overnemen van de leasemaatschappij. Reden genoeg om de auto extra te beschermen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: V60-stuurder