• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetstas stelt zich voor!

Poetstas

Detailing rookie
4 okt 2013
73
0
Hoi allemaal!

Ik ben Natasja, 36 jaar uit Mierlo. Sinds kort trotse eigenaar van een rode(!) Opel Astra uit 1999. Toen ik hem kocht was hij via de garage (mis)behandeld met rode kleurwax door een poetsbedrijf. Tja, hij staat er dan ff mooi bij voor de verkoop maar daar houdt het dan ook op. Niettemin ben ik ervoor gevallen en ik hou wel van een uitdaging dus meteen ben ik op internet op zoek gegaan naar informatie over poetsen, polijsten en waxen van tja…een rode auto. Ik kwam uit op dit geweldige forum en er ging een wereld voor mij open!! Nu vond ik een DAP aanschaffen ietsje te fanatiek (maar de neiging is zeer sterk aanwezig, dat wel) dus ben ik dankzij alle info hier eerst maar eens aan de gang gegaan met een Meguiars Paint Restoration Kit. Zo! Dat heb ik geweten! Kon de volgende dag mijn arm niet meer optillen…maar mooi rood mijn astraatje en glimmen….supergaaf! Toen ook maar de koplampen aangepakt met de Heavy Duty Headlight Restoration Kit van Meguiars. Van nogal verweerde koplampen naar heldere kijkers, wauw!! 8-()) En wat ontzettend leuk om te doen!

Krijg ik het virus nu ook te pakken? De auto zou eigenlijk nog een keer met een DAP gedaan moeten worden. Met de hand heb ik niet alle verwering weg gekregen maar ben wel een heel eind gekomen. Nu heb ik echter nog 1 uitdaging: het poetsbedrijf heeft namelijk royaal geknoeid met rode wax op de stootstrips:|~* Zie dat er maar eens af te krijgen! Ben al bezig geweest met de Quick detailer van Meguiars, Natural Shine Protectant, plastishine van Valma….ik krijg het er niet af:o Maar goed, ik geef niet op!

Tot ziens op het forum!

Heldere lampjes!

site1.webp

De auto staat er weer glimmend bij. Hebben jullie natuurlijk geen zak aan want ik heb geen before foto, maar goed…

site3.webp

site2.webp

Allereerst welkom Natasja, en geen twijfel mogelijk, je bent besmet.:lol

Voor de stootstrips kun je proberen om eerst zoveel mogelijk wax eraf te krijgen, met een APC (All Purpose Cleaner, maar dat is wat anders als de allesreiniger voor de badkamer) of een middel als Carpro Eraser, of de nieuwe Gyeon Prep (bij CC de vervanger voor Eraser). Vervolgens de stootstrips behandelen met een middel als Black Wow of Trim Restorer van Poor Boys.
(als je direct met Black Wow of Trim Restorer aan de gang gaat, zullen de wax vlekken eerder terugkomen)

Welkom! Ik sluit me aan bij de tip met de melaminesponsjes. Werkt super en is niet duur.

Is de Over de IJssel meeting in Kampen iets voor je?

Hey,

@LB en ex-moosman: Die ga ik eens proberen! Heb begrepen dat de action ook van die sponsjes heeft en dat die goed werken. Zo'n meeting lijkt mij heel erg leuk maar dan moet ik nog wel even het een en ander aanschaffen, denk ik :-(
@Cordoba: Heb vandaag nog met een sprayfles APC in mijn hand gestaan…en toch niet meegenomen. Next time…

Bedankt voor de tips!!:cool

Je hoeft niets aan te schaffen. Het is DE gelegenheid om met mede-forummers te kletsen over detailen en mee te kijken. Uiteraard kun je ook zelf aan de slag. Ook lopen er meerdere rond, waaronder ik zelf, waar je adviezen kunt halen. Mocht je de DAP willen proberen, je bent welkom.

Aangezien je een Astra hebt, durf ik wel te beweren dat je meer dan welkom bent bij Juffer1 en Wilma :cool

Heb je thuis misschien een stoomreiniger staan? Probeer anders daarmee de wax v/d trims af te halen.

Welkom!
Dat ziet er al heel goed uit!

Ik zou het bij een Melaminespons houden. De trims nat maken en de spons regelmatig in een emmer met schoon water doen. Als alles weg is even goed afspoelen zodat het er niet opnieuw in droogt. Na het behandelen met het sponsje kan je eventueel nog een dressing gebruiken. Als het niet weg gaat met een melaminespons en water kan je nog een melaminespons en APC gebruiken. Je kan natuurlijk ook eerst afplakken om je deze moeite te besparen ;-)

Welkom! En mooi rood is niet lelijk, toch? :lol
Ziet er nu weer erg mooi uit. Veel plezier met de auto.

Ik gebruik zelf de Black wow pre-cleaner (https://www.Carclean.com/product/Black_WOW/Pre_WOW_Pre_Cleaner_119ml_PW_04_101988) + het borsteltje (https://www.Carclean.com/product/Black_WOW/Pre_WOW_Trim_Detailing_Brush_PW_BRUSH_101999) om wax resten weg te halen - gaat heel prima en daarna er een goede trim restorer overheen zetten.

Welkom op het forum Natasja !

Leuke Astra (een club uitvoering met een 1.6 16V motor ?) in een heel mooi rood jasje, top :-)^

Poetstas;343139 zei:
het poetsbedrijf heeft namelijk geknoeid met rode wax op de stootstrips
Ben al bezig geweest met de Quick detailer van Meguiar's , Natural Shine Protectant, plastishine van Valma….ik krijg het er niet af

Deze producten zijn meer gericht op het laten glazen dan op het daadwerkelijk reinigen. Zelf zou ik eerder met een oplossing APC en een nagelborsteltje aan de slag gaan dan met een melanine sponsje.
Zo'n sponsje is erg veelzijdig maar het is en blijft in mijn ogen een veredeld schuursponsje. Wat ook erg goed werkt is black wow pre-cleaner.
Wellicht dat er iemand bij jou in de buurt woont waar je een beetje APC van mag gebruiken ?

Na het ontvetten wel gelijk een goede kunstof dressing erop aanbrengen en dit de komende dagen / weken blijven herhalen zodat ze goed verzadigd raken.
Wat betreft de koplampen eigenlijk hetzelfde verhaal, zorg dat je die goed blijft beschermen anders zijn ze in no-time weer dof.

LB;343160 zei:
Aangezien je een Astra hebt, durf ik wel te beweren dat je meer dan welkom bent bij Juffer1 en Wilma

Een Astra rijd(st)er is altijd van harte welkom :-)^
Enige nadeel is dat Mierlo wel een kleine 2 uur enkele reis is. Mocht je dat er voor over hebben dan willen Wilma en ik je uiteraard graag helpen.

Van harte welkom hier Natasja!
Als het virus je nog niet gegrepen heeft, wees niet bang, dat komt vanzelf wel!
Het is een leuke hobby en het is ook nog eens ontzettend dankbaar.

Voor wat betreft die waxresten... ik had er bij mijn oude auto op de zwarte stootstrips ook erg veel last van, laten we het maar houden op een stuk onwetendheid van mezelf, omdat ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn de strips ook in de wax te zetten. Toen was het afdoende om de strips goed in te borstelen met APC 1:4 ongeveer, dit een paar maal doen en met ruim water afspoelen, omdat APC op de lak vaak lelijke plekken nalaat. Hierna enkele malen de strips behandeld met Poorboy's trim restorer. Hierna was er niets meer te zien van de waxresten.
De tips van de melamine sponsjes zou ik ook zeker ter harte nemen, aangezien hier al vele mensen bijzonder goede resultaten mee hebben bereikt.

Hey,

@hi_sven: Heb van die sponsjes gekocht bij de Action. Zo hé, die halen een hoop vuil weg! Helaas heb ik niet alle waxresten weg gekregen. Volgende keer toch maar fles APC aanschaffen…

@bs: Helaas geen stoomreiniger.

@Juffer1: Yep, een club uitvoering 1.6 16V Ecotec :-) Voor de koplampen gebruik ik nu Headlight Potectant van Meguiars.

@Maaike: Ik ben er bang voor :) ik heb trouwens geen keus met mijn rode Opel. Goed excuus toch?

Allen bedankt voor de tips! Gisteren weer stevig aan de gang geweest met de auto. Op sommige plekken kwam de verwering doodleuk weer terug. Met de hand krijg ik het niet allemaal weg maar kom wel een heel eind. Hij glimt in ieder geval weer als een spiegeltje. Nu sparen voor een DAP ;)

En dan heeft de auto nog een andere uitdaging :( :

20131007_104018.webp

Wel jammer want voor de rest ziet hij er voor zijn leeftijd superstrak uit! Typisch Opel kwaaltje…over een tijdje maar eens een prijsopgave vragen bij een herstelbedrijf.