• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetswazen

Kurupt

Detailing rookie
18 okt 2010
6
0
Ik heb nu al een paar keer me auto gepoetst en gewassen, hij glimt wel netjes en waterdruppels lopen er ook zo vanaf maar zodra de zon er volop schijnt dan zie je allemaal van die poetswazen zitten... Ik gebruik het volgende: Meguiar's gold wash, step 1 paint cleaner, step 2 polish en step 3 wax en microvezel doeken voor in en uitpoetsen(goedkope meuk). Poets altijd in de schaduw nooit in de zon, gebruik weinig maar ik blijf last hebben van die wazen...

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Zou dit verholpen worden als ik ga clayen?

Gaat trouwens om een zwarte honda civic

Tja als je corrupt bent dan krijg je dat :lol

Denk dat teveel wax op smeert ( beter 2x heel dun dan 1x dik ! ) en niet goed / goede moment uitwrijft.
Zoals ik inschat maakt kleien geen drol uit wat betreft dit geval.
Maak een foto van de waas en dan kunnen we meer advies geven.

Wil wel alvast de 1e 2 geven:
1 - Detailen ipv poetsen ( zijn niet je schoenen )
2 - koop goede doeken ipv goedkope troep als je met wax bezig bent ... ga je meer plezier aan beleven ( de 'action' doeken werken goed voor de vieze klusjes e.d. maar zeg nu zelf: lekker verwennen en dan afraffelen :( )

Edit: indien idd hologrammen zijn: even DAPje er over heen halen en .... :love

Hmmz.... Zal proberen een foto te maken als de zon weer wat sterker schijnt.. Ik doe alles met de hand maar voordat ik de auto had gekocht hebben ze bij de garage volgens mij toen ff snel de machine erover heen gedaan want er zit een aantal rare plekken op me plastic delen...

Denk dat ik heb dan maar weg breng als het hologrammen zijn... ben niet zo held in gebruik van een DAP

Hoe weet je dat je een held bent in de DAP, ooit geprobeert?

Met een dap kan je namelijk niet heel veel fout doen, en is redelijk 'fool-proof'.

Heb ff snel een foto'tje gevonden die in de buurt komt van waar ik last heb (bij mij is het wel minder dan op de foto)

2MB2GrossSwirls1jRAW.webp

ik heb daar ook last van...
Mijn polo gewassen met mothers, daarna gekleien en dan met meguiars techwax ingewreven. Een nachtje laten kuren en de volgende morgen de wax met een zachte microfiber doek afgenomen die standaard bij de kit zit.
Zo op het zicht is er ook niks aan te zien maar als er stof opvalt zie je de cirkels heel goed die er op zitten van de wax af te nemen...
Niks aan te doen behalve dappen denk ik :weetniet

Ik heb dus er alleen maar last van zodra de zon er volop schijnt... irriteer me dr wel aan steeds dus word gewoon ff wegbrengen denk

Dat is idd een dikke vette hologram !
DAP is idiot-proof dus geen zorgen.
Idd DAPpen'd weg te krijgen zonder probs.
Dat is het nadeel van rotary bij spuiterij, eventjes snelsnel en geen kennis van zaken wat detailing betreft ( over algemeen )

bovenstaande foto zijn hologrammen (de "strepen") en ook enkele swirls zichtbaar....
Eigenlijk alleen weg te halen door machinaal polijsten (DAP of Rotary)

Ik heb geen rechte strepen maar zit overal een beetje en lijkt veel op mijn poets beweging:S
Echter waar ik deze foto vandaan heb stond dat je met Scratch X het kon weghalen omdat die iets grover is dan de Paint Cleaner... maar heeft Poorboy eventueel iets wat hier op lijkt in hun assortiment?
Mocht het dus toch hologrammen zijn, wat raden jullie mij aan voor een aanschaf van een goeie DAP en welke producten/pads moet ik hebben voor mijn doeleind?

DAP500/DAP900 starterspakket, van Poorboy's of Monello. Paar doeken en een kleisetje (bijv. Mothers) erbij bestellen, en klaar ben je!

fredgenot zei:
...en dan met Meguiar's techwax ingewreven. Een nachtje laten kuren en de volgende morgen de wax afgenomen

Een hele nacht laten curen :weetniet
Tech2 wax is in 90% van de gevallen na 15 - 30 minuten al prima uitgecured.
Hoe langer je de wax laat zitten (zeker met de Mequiars was) hoe meer geweld je moet gebruiken om het er weer af te poetsen.

Ik zou de volgende keer na het aanbrengen om de 5 minuten eens een swipe test doen want volgens mij laat je deze veel en veel te lang curen.

Ehm, ik zie her en der het woord 'hologram' opduiken.
Aangezien je zelf nog niet eens aan een DAP begint, ga ik er maar van uit dat je dan ook geen rotary hebt.
Heb je je auto een keer naar een schadebedrijf/poetscentrale/garage gebracht waar ze je auto 'netjes voor je hebben gepoetst'?
Indien niet, lijkt het me stug dat het hologrammen zijn. Of kun je die ook met het handje veroorzaken?

De voorbeeldfoto die je geleend hebt, lijken me wel hologrammen. Ben toch benieuwd naar een foto van je eigen lak.

Ik weet het niet zeker of ze toen hebben gepoetst, was immers in de wintermaanden toen ik hem heb opgehaald dus moeilijk te zeggen. Er zaten wel rare vegen op bepaalde plastic delen van me auto (krijg je ook niet zo weg zonder een product te gebruiken) dat zou wel gebeurd kunnen zijn door een machine vanwege niet afplakken en alles snel snel...

Hoop dat in deze week nog een beetje mooi weer word en dan zal k proberen het in beeld te brengen...

Overigens laat ik die wax maar een half uurtje zitten voordat ik het eraf haal

Ergo. Het is te corrigeren. Maar je zou dat eigenlijk machinaal moeten behandelen. Een motorkapje van een Civic zal ongeveer anderhalf tot twee uurtjes in beslag nemen, inclusief wassen, kleiën, polijsten en dan sealen en/of waxen.

Goede voorbeeld foto trouwens.. (Ik weet gelijk waar mijn ster gebleven is....).