• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poliermaschiene

Stefan2011

Detailing trainee
18 mei 2009
14
47
Ik kreeg zojuist een reclamefolder in de bus, en ik zag deze advertentie.

Zou dit wat zijn, of is dit absoluut een no-go

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1815902.html

Ik ken dit apparaat niet maar met regelmaat van de klok verschijnen in deze prijsklasse dit soort aanbiedingen.

Alleen al afgaand op de prijs moet je zeker niet verwachten dat dit gebruikt kan worden als een volwaardige rotary ( t is een roterende machine zo te zien)

denk dat je deze beter kunt overslaan en sparen voor een echte rotary of D/A machine

Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit een no-go is. Ik kan niet zien wat het toerental is. Denk een soort Ferm machine. In ieder geval is het bij een goede rotary noodzakelijk dat ie niet "zakt" in toerental tijdens enigszins "drukken" van de schijf op de lak. En dat zal deze waarschijnlijk WEL doen. En dan nog niet te spreken van het gewicht !!

Ik had al gedacht dat dit niks kon zijn voor dat geld :ja

Laat ik em lekker liggen en kijk tzt wel voor wat fatsoendelijks

Als het net voor je eigen auto is en niet dagelijks moet worden gebruikt voldoen zulke apparaten prima :-)^

Nou op mijn eigen toyota avensis van 2006 durf ik dat natuurlijk niet :) maar mijn vrouw heeft een fiat sceicento van 2001 en die heeft wel wat krasjes en dergelijke, daar zou ik het wel op durven.

Dit is echt weer zo'n ding dat je een keer gebruikt en dan ligt dat ding daar weer in een hoek lijkt mij

aron147 zei:
niet zo over de ferm he scenic!:klap

mijn fermpje komt morgen:jippie :o) w^^w

Oh...nee hoor ! Niets ten nadele van het merk Ferm (heb zelf een soort dremel van dat merk) maar ik bedoelde ermee tezeggen dat de goedkopere machines toch enigszins in toerental zakken, ook de Ferm is er daar een van en heeft ook een aardig gewicht ! Zondag de 16e toch ? Ik wil hem wel bekijken hoor ! (en het is wat Thabird schreef, dat als het alleen voor je eigen wagen is, je er best mee kan leven!!)

uiteraard bedoelde ik het niet aanvallend ofzo, maar meer als grapje:-)^

je hebt uiteraard gelijk dat je beter een kan hebben met electronische toeren regeling, maar dat is gewoon WAYY beyond my budget..

en daarom de ferm..

dergelijke machine's zijn indd niet geschikt voor proffesioneel gebruik, maar de huis tuin en keuken detailer KAN er wel wat mee.

en indd, de 16e zullen 2 ferm machine's aanwezig zijn (mits tha bird de zijne meeneemt)

Mijne gaat uiteraard mee.

Voor mij is het net voor wat wetsand plekjes mee weg te werken, of een wat dieper kras die je met de dap net niet weg krijgt.

Kwa gewicht valt dat reuze mee 2.8 kilo met backingplate

ThaBird zei:
Mijne gaat uiteraard mee.

Voor mij is het net voor wat wetsand plekjes mee weg te werken, of een wat dieper kras die je met de dap net niet weg krijgt.

Kwa gewicht valt dat reuze mee 2.8 kilo met backingplate

de mijne heeft vandaag PRIMA werkt geleverd!

valt wel iets terug in rpm bij druk zetten, maar niet heel veel

verder de backingplate afsnijden, kompressor erop, en gaan

ding vreet echt swirls op! en ik ben hooked!

ach, je moet het zo zien:
- waarom zou dit NIET kunnen? Het kan, het werkt, en het helpt
- heb je er niet veel geld voor (over)? geef dan niet zoveel uit, en dit is een mogelijkheid
- neem je genoegen met (misschien) mindere resultaten en een mindere kwaliteit machine? vooral dit doen; wat heb je te verliezen?

Beter iets dan niets :-d

Ik ben een liefhebber van goede machines, maar dat wil niet zeggen dat je dan perse duur moet kopen.

Als ik je een tip mag geven: OF nu deze aanbieding doen en proberen, OF even wachten op de carclean rotary... (goede machine, goede resultaten, goede prijs) :jippie

@erik,

heb dit topic even niet gevolgd... maar hij is wel goed gekeurd!

loopt iets terug in toeren, maar dat is op te lossen door iets meer gas te geven..

het gaat mij er om, dat dat ding gewoon keihard ronddraait, en zo krassen en sandingmarks weghaalt..
en daar is hij geschikt voor

voor die prijs vind ik het absoluut geen miskoop.. aangezien ik naar mijn idee minder product gebruik machinaal, er nu 2 auto's mee gedaan heb..

al stopt dat ding er over een half jaar mee, dan ben ik evengoed nog tevree..
en indd, mocht de cc rotary er komen, is dat mischien een goeie vervanging!