• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijst vraagje

Ik weet uit eigen ervaring dat de lak van de Stilo best hard kan zijn (heb er inmiddels al aardig wat gepolijst). Om tijd te besparen kun je overgaan op bv. Monello Inizio Forza met de oranje pad (evt. zelfs gele pad of het paarse wolletje). Je kunt ook verder met de Mezzo en de oranje pad, maar dan zal je meer passes moeten maken. Uiteindelijk zal het resultaat hetzelfde zijn als met de Inizio, maar je bent er alleen veel langer mee bezig.
Als ik zou mogen kiezen, zou ik nog een fles Inizio Forza aanschaffen. De rest van de lak zal hoogstwaarschijnlijk net zo hard zijn, dus ben je een hele tijd bezig om de gehele auto swirlsvrij te krijgen. Soms is het ook zo dat je nu eenmaal moet accepteren dat niet alle krasjes eruit kunnen worden gehaald.
 
daar zat ik ook aan te denken om Monello Inizio Forza er bij te nemen.
en dan op de oranje pad

maar gele of zelfs een paarse wollen pad is wel grof geschut.

maar zoals je zegt je hebt genoeg stilo's onderhanden gehad en de foto's liegen er niet om 8-()) die ik heb gezien.
wat een resultaat jij behaald met polijsten.
en ja alle krassen hoeven er ook niet uit maar er zitten er heel erg veel op mijn auto.
de vorige eigenaar heeft de auto alleen maar de was straat gehaald.


maar ik denk dat de volgende bestelling een gele pad en potje Monello Inizio Forza gaat worden.

kan ik de ssr2.5 van PB vergelijken met Monello Inizio Forza?

bedankt voor de informatie Marike.
 
neem je zwaarste pad en doe kleinere vlakken , misschien lukt het alsnog om zo alle krassen eruit te krijgen.

ook traag werken helpt :-"
 
ik heb de eerste keer met de witte pad op stand 1 toen op 2

en de 2e keer met de oranje pad eerst langzaam op stand 1 toen opgeschroefd naar 3 van de Dap

het resultaat was lang niet verkeert, de lak super glad

best wel veel swirls weg, maar het zou beter moeten kunnen.

zal kijken of ik even een foto kan plaatsen, misschien ben ik te pietluttig
 
met de DAP500 kan je het beste het polijstmiddel verdelen (zodat het polijstmiddel niet om je oren vliegt) op stand 2 en daarna opschroeven naar stand 5-6. Evt. teruggaan naar stand 3 als het polijstmiddel bijna is afgebroken (wordt glazig). Op deze stand behaal je de meeste correctie. Stand 3 is echt voor het inwerken van glaze etc. en voor het behalen van de optimale lakcorrectie niet snel genoeg. Verder goed het dambordpatroon (overlappend) volgen en niet te langzaam of te snel over de lak bewegen ( zo'n 5 cm. per seconde). Probeer het nog eens op deze manier en wellicht heb je dan voldoende aan de mezzo op oranje. Succes
 
ik lees dat ik nog genoeg te leren heb over het polijsten met de Dap

als ik het zo lees ben ik te voorzichtig met snelheid van de Dap

polijsten moet dus op hogere snelheid, ik ga het nog eens proberen met de zelfde producten.

voor dat ik over ga op ''zwaar geschut"

bedankt weer voor de info.
 
ik heb dit filmpje een aantal keer reeds gezien

het toeren tal vond ik vrij hoog, ik heb voorzichtig begonnen op een laag toeren tal

en dat bleek dus niet helemaal goed

ik heb nog een foto geplaatst met het behaalde resultaat
 
Vooral geen schrik hebben om door je lak te gaan , zoek anders ff een krasje in je lak en test daarop maar eens hoelang het duurt voor je

dat krasje ziet minder worden :ja (bvb 25 x 25 cm doen )
 
het was de bedoeling in november een complete detail te doen

en het zo te doen zoals Marike hier boven beschreven heeft
eerst met wit en daarna als het nodig is met oranje