• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstblokken

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo,

Vandaag deze 2 blokken gekocht, het is metaal poets. Heb er ook 2 tools bij gekocht voor op de boormachine.
Ik weet alleen niet hoe ik het polijstmiddel op de tools kan krijgen!
Weet iemand anders het? Kan er niks over vinden op internet!
Het rode blok is agressief, de blauwe om na te bewerken.
De blokken zijn echt keihard, en door alleen de machine draaiende over de blokken te halen krijg ik geen poets op de tools!


IMG_2518800x600.jpg



Groeten
 
Dat zijn blokken voor het polijsten van metaal. Meestal wordt polijsten gedaan met een machine die op een tafel staat, zo een waarmee je ook boren kunt slijpen, maar dan met een polijstwiel er in. Het polijstblok houdt men dan tegen het polijstwiel aan om het middel op het wiel te krijgen. Gezien de tools die je hebt, lijkt het mij dat de blokken te hard zijn om middel op je tool te krijgen. :weetniet
 
Dat is wat ik bedoelde Matthijs..

Kop op de boormachine ,en de paste er tegen wrijven terwijl de machine draait.
Om eerlijk te zijn kan je best de boormachine op spannen in een bankschroef.
Het was toch voor je uitlaat hé..? In ieder geval kan je deze best demonteren ,machine op spannen ,draaiende houden en daarna ,gewoon je uitlaat er tegen drukken. Alles goed vast houden ,en doe oude kleren aan ,ik kan je verzekeren dat je er niet mooi zal uitzien.
 
Ik ken deze nog van school, daar hadden we een machine staan zoals op de foto hieronder!
Deze maakte heel veel toeren, en hielden we het blok er tegenaan!
Mischien maakt jouw boormachine te weinig toeren, en dat daardoor het blok geen produkt afgeeft... ( te weinig warmte ontwikkeling)

3674_HBM20Polijstmachine209920euro.jpg
 
Zulke blokken heb ik vroeger ook gehad, had alleen een grotere schijf erbij.
Als je goed schuurt voor de tijd, tot 2000 dan word het hiermee echt een spiegel!!

Gewoon op de boormachine en dat blok erop drukken.
 
Een lappenschijf op de boormachine.

Dan het polijstblok er tegen aan houden, net zolang tot het warm wordt en het past op de lappenschijf komt.
Niet teveel gebruiken.