• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijsten / afplakken

jpeeters

Detailing rookie
18 jan 2013
38
0
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een dap900v2 en heb toch nog een paar vraagjes voordat ik voor de 1e keer mijn polijstkunsten op een peugeot 207 ga uitleven :)

- Hoe gaat het polijsten in zijn werk bij de emblemen, ga je daar gewoon overheen of plak je het embleem af?
- de peugeot heeft een mooie gelakte deurstrip. Ik neem aan dat je daar ook zo overheen kunt polijsten?
- Wat doen jullie met de deurgrepen. Die van de peugeot zijn gelakt, gewoon erover heen?
- Ik dacht om de haakse hoeken of moeilijk bereikbare hoeken zoals onder de portiergrepen met de hand te doen, echter hoe kun je het beste polijsten met de hand? in een haakse hoek kun je moeilijk ronddraaiende bewegingen maken, zie je dan geen verschil met wat de dap heeft gedaan?

Nou een boel vragen, maarja wel handig om van te voren te weten.

De emblemen moet je afplakken anders trek je je pad aan gort. Alle gelakte delen kun je polijsten, maar wees een beetje voorzichtig, rag er niet overheen. Plekjes als onder de handgrepen kun je met een handpadje doen. De kans is anders te groot dat je per ongeluk met je backing plate beschadigingen maakt.

Als je de emblemen rondom hebt afgeplakt en de auto hebt gepolijst, bijv. rond het leeuw logo van de peugeot, zie je dan niet goed het verschil, waar je niet hebt gepolijst (tussen het logo)? of werken jullie dat ook nog bij?

Dat is zo'n kleine ruimte, denk dat het verschil te verwaarlozen is. Je zou kunnen proberen met een handpad, maar dat is een gepriegel tussen die hoekjes en kiertje. Nadien krijg je polijstmiddel er lastig tussen uit. Beter gewoon goed schoonmaken tussen logo's en letters en dan gewoon laten. Dat is dan wel persoonlijk.

Je kunt het embleem/ letters natuurlijk ook gewoon verwijderen - op de klep tenminste - ga er vanuit dat het geplakt zit. Dan heb je ook geen last meer van vervelend vuil wat in onbereikbare plaatsen gaat zitten.

Ja daar zit ik nu ook sterk aan te denken. Wellicht met een stukje visdraad ofzo. denk wel dat ik dan even een paar nieuwe logo's moet kopen met nieuwe kleefstrip.

Van de leeuw ben ik niet helemaal zeker dat die enkel gekleefd is, ik vermoed dat die wel eens met enkel pinnetjes door het plaatwerk kan steken. Informeer je eerst ten gronde voor je eraan begint. In elk geval logo's verwijderen: haardroger, visdraad en Tar-X voor de lijmresten maken er echt kinderspel van!

Ik heb nog wel een paar foto's waar de TS zich in kan vinden :
van
P1100056.webp

naar
P1100058.webp

zonder demonteren/wegnemen :-"

Hoe : simpel , zoek een zacht kwastje dat je rondom afplakt tot je de haartjes strak genoeg bij elkaar hebt en dat je toch nog ruimte hebt om de fijne haartjes hun werk te laten doen ism polijstmiddel . Zet dat kwastje op een accuboormachine en dan krijg je dit resultaat .

Zoek eerst een zachte kwast , anders maak je alleen maar krassen....:lol

Er is ergens een topic waar ze bij een Peugeot de letters er hebben afgenomen (206 c c ? )

ziet er goed uit!
Zou je i.p.v. een kwastje dit ook met zo'n cone voormekaar krijgen? Kwastje is natuurlijk wel goedkoper..

Ik zou ipv van visdraad flosdraad met wax gebruiken - gaat ook prima en vermoed minder kans op lakbeschadiging. Vooraf eerst verwarmen met een fohn maakt de lijm wat zachter en dus alles makkelijker te verwijderen. Eventuele lijmrestjes kun je nog met stickerverwijderaar verwijderen of met Tar-x als al eerder genoemd.

Nou meen ik me te herinneren dat de emblemen van een Peugeot over het algemeen geplakt zijn met dubbelzijdig tape. Je zou forumlid Nicknameless hier eens een PB over kunnen sturen. Ik weet dat hij het in het verleden ook zo heeft gedaan.

Correct en tevens juist.

De logo's van de Peugeot leeuw zijn met dubbelzijdig tape bevestigd, net als de typeaanduiding. Ik weet het voor 100% zeker bij de 206, maar ik weet niet hoe het bij de andere modellen is.

Als je een beetje behendig kunt zijn met je machiene, kun je gerust over de meeste emblemen gaan hoor, ik kom ook in kiertjes en sponningen met een kompressorpad en hij is nog zo goed als nieuw. Je kunt ook een kleinere monteren maar dat heb ik nog niet gedaan (kleine pads nog aanschaffen)
Ga ook zo ver met de zijkant dat de backingplate niet aanloopt natuurlijk..
Wees een beetje creatief maar let op en neem de tijd, daar heb je dan weer gevoel in je handen en je ogen voor gekregen :)

Succes!