• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijsten ford fiesta

marike

Detailing rookie
10 apr 2009
300
0
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje. Mijn moeder heeft een ford fiesta, uit 1997, metallic donkerblauw. Nu is er pas iemand tegen haar auto aangereden en heeft dus schade gehad. De schade is inmiddels hersteld. De hele linker zijkant is hierbij opnieuw gespoten. Ziet er keurig uit, alleen is het verschil met bv. de motorkap en achterklep wel erg groot. Ik zei dat ze hem het beste kon polijsten, maar schadehersteller had tegen haar gezegd dat ze dat absoluut niet mocht doen, omdat ze dan vlekken zou krijgen omdat er een soort vernislaagje op de lak ligt. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of is dit gewoon onzin? Ik heb namelijk mijn eigen auto ook al meerdere malen gepolijst en die heeft ook een blanke lak over de metallic lak heen, is bovendien een moeilijke kleur, omdat je er elk krasje opziet, nl. nero moire (heel donker paars) en heb nooit achteraf vlekken gezien. Het is zelf een hele grote verbetering. Graag jullie reactie
 
Wat wl je gaan polijsten? de verse lak? dan zoals de post boven me.
Wil je de moterkap ect doen dan go ahead :)^
 
Nee, het gaat niet om de verse lak. Het gaat om de lak die er al vanaf '97 opzit. Dit leek in aardige conditie, maar nu valt het toch een beetje tegen, afgestoken tegen het nieuwe lakwerk. Het gaat mij er vooral om dat die hersteller specifiek had gezegd dat er niet mocht worden gepolijst omdat er een vernislaagje op de lak zit.Hierdoor zouden er doffe plekken ontstaan, volgens hem. Ik heb hier echter nog nooit van gehoord, maar misschien dat jullie daar meer van weten. Die beste man had ook gezegd dat ze eerst maar 2 keer door de wasstraat moest gaan om de erge glans er vanaf te krijgen en daarna moest ze de oude delen in de was zetten, verder niet. Dus ik weet ook niet hoe betrouwbaar deze informatie is van de hersteller. Ik vond het een vreemd verhaal. Iedereen wil toch graag een glimmende auto, lijkt mij. Als je er nieuwe lak ophebt, ga je die toch niet expres bekrassen. Wie heeft er nog een mening of advies in dit geval?
 
Het is heel simpel; De schadehersteller is een dropl*l.

Bijna elke auto heeft tegenwoordig vernis ofwel blanke lak over de kleurlaag. Ik zou de auto bij een professioneel bedrijf laten polijsten en dat advies van de wasstraat niet al te serieus nemen. Neem het de schadehersteller niet kwalijk, de arme kerel weet gewoon niet beter. ;)