• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten in de Zon

SjefkeNL

Detailing addict
11 mrt 2012
277
65
34
Hoi,

Ik ga volgende week mijn auto een full detail geven maar hij word waarschijnlijk 22/23 graden,
Nu werk ik met de Monello producten en daarop staat dat je max bij 25 graden moet gebruiken, maar de auto is natuurlijk veel warmer dan de 22/23 graden.

Geeft het veel problemen als je met zo'n weer polijst met Monello, of alleen dat het stoffig word en heel snel droogt?
Als het lukt probeer ik een party tent te regelen en die over de auto te zetten of alleen een parasol.

Ik weet dat je met de polijst middelen van Poorboys World veel beter in de zon kan werken, maarjah om die nou speciaal voor aan te schaffen terwijl ik hier nog meerdere volle flessen heb staan is ook zonde ;)

Hoge temperatuur is 1 ding, maar direct zonlicht zou ik wel een beetje proberen te vermijden.

Of het de werking beinvloed weet ik niet zeker, maar sneller indrogen, iets meer stoffen en moeilijker afnemen willen wel voorkomen met de warmte..

+1, zeker met droge lucht en wat wind werkt het niet lekker
Vroeg opstaan, in de schaduw werken en tussen de middag gewoon het interieur doen
In de namiddag weer verder ...

je pads wat meer bevochtigen dan normaal en wat meer tussendoor uitwassen (met de padwasher) of met de hand helpt ook...vorige zaterdag heb ik er nog één gepolijst in de volle zon.
Het werkt natuurlijk minder prettig.

Ik heb afgelopen maandag m'n achterklep gepolijst met Mezzo op geel en vervolgens Finale op witte pad. Inderdaad, zoals hierboven al gezegd, het uitpoetsen vergt meer energie en moeite. Droogt sneller op.

Wel is het resultaat gewoon prima, vooral als je na het polijsten je auto nog even wast alvorens de wax op te brengen moet dit zeker goed gaan.

Tip: kleine delen per keer polijsten, en wat regelmatiger je pads wassen (onder de lauwwarme kraan, zonder soppie ;) )

Succes!!

gr. Justin

Afgelopen zondag een Golf 4 gedaan met Mezzo en Finale zonder problemen. Mezzo roterend en Finale op de DAP500. Afnemen was ook geen probleem.
Het was buiten onder een tentje van 4x4m.

Sommige lakken zijn gewoon lastiger te polijsten dan anderen, waar de ene lak zonder problemen met 25 graden (in de schaduw) is te polijsten zal de andere met 20 graden al gaat stoffen.

Lijkt me ook sterk afhankelijk van de kleur van de lak. Zwarte lak wordt in de zon vele malen warmer als een lichte lak.

Stoffen gaat bij hogere temperaturen uiteraard voorkomen, maargoed....na het polijsten ff wassen en de wax dr op. :D

gr. Justin

Afnemen van polijstresidue is wat lastiger als het kan indrogen
Met een sprayer die heel fijn vernevelt kan je op de lak sprayen
Bij de eerste veeg met de doek geen kracht zetten en even wachten
Vooral CarPro Eraser heeft even tijd nodig om het residue weer zacht te krijgen
De tweede veeg gaat dan al veel makkelijker. Eindigen met de korte vezel helpt soms ook

Bedankt voor het advies!

De auto is inmiddels helemaal gepolijst, het polijsten zelf ging wel in de zon.
Uiteraard niet ideaal, maar de polijst residue zat echt overal, van boven de onder.
Afnemen lukte zelfs met C.pro eraser erg lastig, met apc ging het iets makkerlijker.
Hier en daar zit er nog wel een puntje :P maar ik vind het wel goed met dit weer, maar eens en nooit weer in de volle zon met +25 graden ;)

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik heb hem daarna nog gewassen en daarna nog met C.Prp Eraser alles nagelopen dus ik dacht dat het dan wel kan. Toch?!

Ik wacht juist tot de auto uit de zon is, lijkt me geen pretje polijsten in de zon!

Laatst stond ik wel nog even tussen de bedrijven door, bij te beppen met de buuf van mijn ouders maar toen ik weer verder ging met de auto zag ik dat ik al was begonnen met ex-p op het dak....:-" (uit de zon).
Kon het nog net wegkrijgen zonder erazer maar het gaat snel dat drogen, vooral bij een donkere lak zo buiten in de open lucht ;)

Vorige week ook bezig geweest en auto in 1e instantie in de schaduw geparkeerd en begonnen met wassen (kan de lak ook afkoelen). Bij de laatste stappen was de zon zover gedraaid dat ik weer wat last had van de zon op de donkere lak, dus parasol uit de tuin gekaapt, om onder de parasol verder te werken.

Afgelopen dagen heb ik ook mijn auto weer eens voorzien van een nieuw laagje. Nu heb ik dit wel op een bewolkte dag gedaan (ja was bewolkt net over de grens bij de oosterburen), maar tijdens het uitwrijven van de DC clean & polish kreeg ik van die korrels, alsof je flink hebt lopen gummen. Is dit een teken dat het toch te warm weer of te oud spul (heb ik toch alweer een paar jaar geleden aangeschaft...)