• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijsten mercedes-benz ‘16

montecito

Detailing rookie
18 okt 2020
4
15
dag allemaal,

korte introductie: ik ben een liefhebber van auto poetsen en spendeer vrijwel ieder weekend aan het schoonmaken en wassen van mijn auto’s zoals mijn mercedes-benz c250 estate amg styling. de auto komt uit 2016 en is uitgevoerd in een “tenorite grey” kleur. van een echte liefhebber, full options (van luchtvering tot burmester audio) met een lage km-stand die zelden word aangevuld. (ik rijd voornamelijk in mijn mini clubman cooper s uit idem 2016.)

ik kijk vaak naar de detailing videos op youtube, met name die van “white details“.
dat niveau zelf behalen lijkt mij niet gauw mogelijk, maar met de juiste middelen moet ik toch wel een stukje in de buurt kunnen komen.
ik zou graag mijn auto zelf willen polijsten met mijn excentrische polijstmachine.
ik lees veel over hardheid van lakken bij mercedes-benz, ik ben ook niet zeker welk polijstmiddel te gebruiken?
de auto is nagenoeg in nieuwstaat maar heeft lichtelijk last van swirls, pas zichtbaar in het felle licht.
ik wil het ook niet te grof aanpakken, maar juist zodat je toch een verschil ziet met voorheen.

wie wil zijn kennis met mij delen in welke stappen en polijstmiddelen ik moet gebruiken om naar een swirl vrij en diepe glans resultaat te gaan?

64413681-5CAF-4A27-84F8-C9F2DC9BFFBD.jpeg
 
Welkom Montecito,
Hier vind je een uitgebreid stappenplannen om je auto tiptop te krijgen:
Je kunt van tevoren niet zeggen welk polijstmiddel icm welke pad voor jouw auto goed zal werken, begin met kleine flesjes te kopen, daar doe je langer mee dan je denkt en kun je eea een beetje proberen als het middel niet bevalt of niet goed werkt op de lak van jouw auto. De meesten hier hebben meerdere polijstmiddelen voor verschillende lakken maar begin altijd met een licht polijstmiddel op een testspot(bv achter de nummerplaat), je kunt altijd nog naar een zwaarder polijstmiddel gaan. Wil je in meerdere stappen polijsten of werk je liever met een all in one(aio)? In de basis is het in het kort wassen>kleien>polijsten>beschermen.
 
  • Leuk
Reactions: montecito en Boszna
Exact dezelfde Mercedes heb ik ook gehad, maar dan als c350e (plugin onzin).

Keiharde lak, en ik raad dan ook middelen aan die daarop werken: Monello/Menzerna/Scholl/Rupes/Gyeon polijstmiddel in 3 sterktes, pads in 3 sterktes, sterkte polijstmachine (minimaal een Polishing Power dual action met 900/1000 watt).

Anders haal je weinig resultaat op jouw lak.
Of laat hem polijsten bij mij of een andere ervaren forumlid hier, en hou hem daarna zelf netjes bij.
 
  • Leuk
Reactions: montecito en Boszna
Welkom op het forum.

Zoals al aangegeven: zorg dat je een assortiment met polijstmiddelen en pads in diverse gradaties hebt. Welk merk de beste keuze is, is heel persoonlijk. Op zich zouden de gerenommeerde merken allemaal gewoon hun ding moeten doen.
Vervolgens stel je door middel van een testspot de juiste aanpak vast.

Wat voor polijstmachine heb je? En zitten daar ook pads bij?
 
Welkom op het forum, ik zou ook eerst een testspot maken en aan de had daarvan een plan opstellen met welk resultaat je wilt behalen. Je kan beginnen met een medium set bv gele foam/wol pad Rupes met gele Rupes D-A Fine Polishing Compound en dan kijken wat dit doet.
 
  • Leuk
Reactions: montecito
Exact dezelfde Mercedes heb ik ook gehad, maar dan als c350e (plugin onzin).

Keiharde lak, en ik raad dan ook middelen aan die daarop werken: Monello/Menzerna/Scholl/Rupes/Gyeon polijstmiddel in 3 sterktes, pads in 3 sterktes, sterkte polijstmachine (minimaal een Polishing Power dual action met 900/1000 watt).

Anders haal je weinig resultaat op jouw lak.
Of laat hem polijsten bij mij of een andere ervaren forumlid hier, en hou hem daarna zelf netjes bij.
bedankt voor je reactie, welk polijstmiddel gradatie raad je aan om niet té grof te beginnen? en kan ik deze medium cut pad gebruiken? op welke snelheidstand?
 
Welkom op het forum.

Zoals al aangegeven: zorg dat je een assortiment met polijstmiddelen en pads in diverse gradaties hebt. Welk merk de beste keuze is, is heel persoonlijk. Op zich zouden de gerenommeerde merken allemaal gewoon hun ding moeten doen.
Vervolgens stel je door middel van een testspot de juiste aanpak vast.

Wat voor polijstmachine heb je? En zitten daar ook pads bij?
ik heb een excentrische polijstmachine merk onbekend die qua snelheid instelbaar is, verschillende pads van soft tot heavy cut en ook verschillende steunschijven diameters, dus in principe kan ik er iedere pad op zetten.
 
bedankt voor je reactie, welk polijstmiddel gradatie raad je aan om niet té grof te beginnen? en kan ik deze medium cut pad gebruiken? op welke snelheidstand?
Met een medium cut pad en compound kan je echt wel beginnen. Met een dualaction machine zal je dan een redelijke correctie bereiken.
5 kleine dotjes polijst erop, een 1/4e deel vd motorkap als werkgebied, lage stand inwerken op die 1/4e deel werkgebied (zet de.machine eerst neer voordat je hem aanzet), bijna hoogste stand (3/4e vd max) verwerken voor 2 minuten, daarna polijstmiddel goed uitpoetsen voorzichtig en het resultaat checken met een goede lamp.
 
Met een medium cut pad en compound kan je echt wel beginnen. Met een dualaction machine zal je dan een redelijke correctie bereiken.
5 kleine dotjes polijst erop, een 1/4e deel vd motorkap als werkgebied, lage stand inwerken op die 1/4e deel werkgebied (zet de.machine eerst neer voordat je hem aanzet), bijna hoogste stand (3/4e vd max) verwerken voor 2 minuten, daarna polijstmiddel goed uitpoetsen voorzichtig en het resultaat checken met een goede lamp.
goed idee, ga ik proberen bedankt!