• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten met Abralon(P4000) pads

911

Detailing rookie
13 apr 2009
76
0
Heeft er iemand ervaring, met het gebruik van wetsandingpads van Abralon...de P4000 ???
Volgens de spuiter van mijn auto, zou ik het mooiste resultaat op de Porsche krijgen, om hem daarmee, te schuren (idd Stimpy !;) ), als stap, voor ik met de polijstmiddel verder ga.
Ben benieuwd of iemand deze pads gebruikt heeft , om (bijv) sinaasappel effect weg te werken.

Groeten 911
 
Goku heeft er ervaring mee, Ik heb ze ook alleen nog niet kunnen testen.
 
Even een kleine rectificatie, met abralon pads polijst je niet, je schuurt er mee. Klein detail met grote gevolgen ;) Ze zijn daar zeer geschikt voor, en als ik je voorsteltopic goed gelezen heb, zaten er meerdere lagen blanke lak op. Dus dat moet helemaal goed komen. Je haalt er het sinaasappel effect mee weg en daarna polijst je het oppervlak tot in hoogglans op :heart_eyes: Als een spiegel! Ik heb deze pads gebruikt op een rotary workshop bij Meguiar's, daarna met het So1o systeem van Meguiar's de wetsandkrassen verwijderd. :)^
 
stimpy68 zei:
Even een kleine rectificatie, met abralon pads polijst je niet, je schuurt er mee. Klein detail met grote gevolgen ;) Ze zijn daar zeer geschikt voor, en als ik je voorsteltopic goed gelezen heb, zaten er meerdere lagen blanke lak op. Dus dat moet helemaal goed komen. Je haalt er het sinaasappel effect mee weg en daarna polijst je het oppervlak tot in hoogglans op :heart_eyes: Als een spiegel! Ik heb deze pads gebruikt op een rotary workshop bij Meguiar's, daarna met het So1o systeem van Meguiar's de wetsandkrassen verwijderd. :)^

Thanks Stimpy !

Inderdaad, het is schuren !! Neem aan gewoon met plantespuit(water met evt klein beetje shampoo). Zou dat beetje gaan op de DAP .. Of zal ik de roterende machine gebruiken ?
Wil er in de loop van volgende week eens aan gaan beginnen. Heb doos met 20 stuks Abralon's P4000 besteld. Heb er zo'n zin in !!!:)
Heb bijna alles van Poor B besteld.....dus So1o zal het niet worden.
 
B.K. zei:
Ik wil ze ook testen :ja

Zal je zo snel mogelijk het resulaat laten weten/zien !
Schijnt aardig klusje te zijn, met verbluffende resultaat.
Maar ach...als je een baan hebt, waarbij je steeds 6 weken weg, 6 weken thuis bent....en een passie voor auto's hebt....en ook nog eens een hobby-ruimte.........hoef je je i.i.g niet te vervelen:cool:
 
911 zei:
Neem aan gewoon met plantespuit(water met evt klein beetje shampoo). Zou dat beetje gaan op de DAP .. Of zal ik de roterende machine gebruiken ?
Wil er in de loop van volgende week eens aan gaan beginnen. Heb doos met 20 stuks Abralon's P4000 besteld.

Ik zou de dag voordat je gaat sanden de pads in een emmer met water en shampoo leggen ,laat ze er gewoon een nachtje in weken.
Tijdens het sanden gewoon water met shampoo gebruiken en inderdaad eventueel met een planten spuitje.
Ook kan je best die emmer waar ze in liggen enkel hiervoor nog gebruiken ,je weet maar nooit wat er in de emmer blijft zitten.

Ga aub niet roterend te werk ,probeer mss eerst handmatig totdat je het een beetje gewoon bent. Een DA machine is volgens mij de enige machine waarmee je mag wetsanden op lakwerk.

Zou je me eventueel een Pm willen sturen vanwaar je de Mirka pads hebt ?
 
Ook zeer geintresseerd! Zal dit draadje even blijven volgen, want dit zijn wel hele intressante technieken.
Post je bevindingen + foto's maar raak 911 :)^
 
Havanna zei:
Ook zeer geintresseerd! Zal dit draadje even blijven volgen, want dit zijn wel hele intressante technieken.
Post je bevindingen + foto's maar raak 911 :)^

Ga er in de loop van volgende week maar eens aan beginnen. Zal tzt wel e.e.a. laten weten. Is natuurlijk weer een andere manier van detailing starten, dan van "reguliere"(lees: niet overgespoten) auto's.

Heb destijds een (opnieuw gespoten)Corvette gezien, die ook met P4000 geschuurd was, als start van complete behandeling. Echt een verbluffend resultaat ! Mijn spuiter zegt dat dit DE manier is, om hem als een druppel te krijgen
 
Heel belangrijk: heb je een tussenschijf? Die gaat tussen je plate en de abralon disk. Heb je die niet dan krijg je van die "piggytales" en die wil je niet!
Nicknameless kan je aan zo'n tussenschijf helpen.
 
911 zei:
Thanks Stimpy !

Inderdaad, het is schuren !! Neem aan gewoon met plantespuit(water met evt klein beetje shampoo). Zou dat beetje gaan op de DAP .. Of zal ik de roterende machine gebruiken ?
Wil er in de loop van volgende week eens aan gaan beginnen. Heb doos met 20 stuks Abralon's P4000 besteld. Heb er zo'n zin in !!!:)
Heb bijna alles van Poor B besteld.....dus So1o zal het niet worden.

Graag gedaan! Zoals je zegt water met een beetje shampoo M00 van Meguiar's bijvoorbeeld. Absoluut GEEN roterende machine gebruiken, tenzij je weer van je lak af wilt!! Je bent er dan in een zucht doorheen! :klap Met de DAP zou het moeten lukken, maar zeker weten doen ik dat niet. Op de workshop deden we het met een Bosch PEX schuurmachine.
 
Dibbuz zei:
Nicknameless kan je aan zo'n tussenschijf helpen.

So true :ja

Festool
Interface-pad IP-STF-D120/90/8
Hoogte: 15mm
Diameter: 120mm

Art.nr. 492.271

prijs ex BTW
8,10 EUR
prijs incl. BTW
9,64 EUR

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Dibbuz zei:
Heel belangrijk: heb je een tussenschijf? Die gaat tussen je plate en de abralon disk. Heb je die niet dan krijg je van die "piggytales" en die wil je niet!
Nicknameless kan je aan zo'n tussenschijf helpen.

Thanks Dibbuz !

Zal Nicknameless wel even een PB sturen.
Deze site is echt verslavend !:)^
 
nicknameless zei:
So true :ja

Festool
Interface-pad IP-STF-D120/90/8
Hoogte: 15mm
Diameter: 120mm

Art.nr. 492.271

prijs ex BTW
8,10 EUR
prijs incl. BTW
9,64 EUR

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

So true !:grinning:

Hier bij Carclean te bestellen ? Was net weer met een bestelling bezig.....
Ze zullen wel blij zijn met mij....:party:

Thanks !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die hebben wij niet maar daar hebben we nicknameless voor! Ook altijd superservice!
Deze schijf is onmisbaar als je abralons aan de gang wilt.
 
@ 911,

Ik kan em voor je bestellen en opsturen.
Het makkelijkste lijkt mij dat je even bij Gerritse ijzerwaren in Houten of Utrecht (Savannahweg of Koningsweg) langsrijdt om hem daar te bestellen vanwege verzendkosten bla, bla, bla.

Zelf zit ik in Den Haag... ;)
 
nicknameless zei:
@ 911,

Ik kan em voor je bestellen en opsturen.
Het makkelijkste lijkt mij dat je even bij Gerritse ijzerwaren in Houten of Utrecht (Savannahweg of Koningsweg) langsrijdt om hem daar te bestellen vanwege verzendkosten bla, bla, bla.

Zelf zit ik in Den Haag... ;)

1, 2, 3...Even naar Gerritse morgen....:cool:
 
ik zie dat ik weer veelste laat ben met antwoorden:schaam

maar toch mijn ervaring hier,

ik zelf gebruik de schijf in combi met een exenter...geen D/A. de 1e keer zonder tussenschijf maar inderdaad piggytails8-o niet doen dus!! waar je ook moet opletten is als je een exentergebruikt is de afzuiging!! omdat je toch redelijk veel vocht moet gebruiken kan dit problemen geven met de machine. bij overigs niet ( aeg he;) )

werkwijzen, twee passes dan ff checken of je voldoende hebt weg gehaald. vervolgens met een pad foam of whool icm een compound afhankelijk van het type lak.

vanavond zal ik ff een foto plaatsen.


gr cees
 
goku3 zei:
ik zie dat ik weer veelste laat ben met antwoorden:schaam

maar toch mijn ervaring hier,

ik zelf gebruik de schijf in combi met een exenter...geen D/A. de 1e keer zonder tussenschijf maar inderdaad piggytails8-o niet doen dus!! waar je ook moet opletten is als je een exentergebruikt is de afzuiging!! omdat je toch redelijk veel vocht moet gebruiken kan dit problemen geven met de machine. bij overigs niet ( aeg he;) )

werkwijzen, twee passes dan ff checken of je voldoende hebt weg gehaald. vervolgens met een pad foam of whool icm een compound afhankelijk van het type lak.

vanavond zal ik ff een foto plaatsen.


gr cees

Morguh Cees !

Nou , je bent nog niet te laat , hoor. Ben nog niet begonnen !:grinning: Eerst alle spullen bij elkaar hebben. Ik heb, (alleen maar) een DAP , en een Hamach (Rotary)............Wilde het in eerste instantie met DAP gaan doen, cq handmatig.Heb in ieder geval de tussenschijf al besteld.

Had inderdaad 2 passes voor daarna in gedachten, met SSR 2.5, respectievelijk SSR 1.
Vocht wordt idd opletten....maar heb destijds bij mijn spuiter gekekeken waar iemand bezig was.....en dat ging daar allemaal wel goed.Ik hou je wel op de hoogte :grinning:

Groeten Wout














H