• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten met Sonax Profiline

B van Kraaikamp

Detailing addict
10 dec 2019
37
60
25
Maarssen
Geachte detailers,
Ik had een vraagje. Ik ben door een kennis van mij uitgenodigd om een proefpakketje te proberen van SONAX Profiline op een Dual Action Polisher (DAP EVO).
Ik was benieuwd naar de ervaringen van mijn mede-detailers met betrekking tot de profiline van SONAX. Ik ben zelf in het verleden niet echt te spreken geweest over SONAX, met name gericht op de verkooptechnieken. Je kunt SONAX namelijk overal en nergens halen, van tankstations tot de action. Ik krijg er dus niet echt een hoogwaardig gevoel van.

Naar mijn idee zou een mogelijke 3-staps behandeling er als volgt uitzien:
Stap 1: SONAX SP 06-02 voor de heavy compound (Cut 6, Gloss 2)
Stap 2: SONAX FS 05-04 voor de medium compound (Cut 5, Gloss 4)
Stap 3: SONAX NP 03-06 voor de finishing polish (Cut 3, Gloss 6)

Heeft er toevallig iemand ervaring met de polijstproducten van SONAX? Ik ga graag zo voorbereid mogelijk te werk tijdens het testen van de producten.
Alvast dank voor het delen van de ervaringen!

Cordiali saluti,
Bas
 
Ik gebruik regelmatig sonax perfect finish icm een gele rupespad en daar ben ik zeer over te spreken. Goede correctie maar ook een prima finish
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Prima polijst middelen, ik werk er heel veel mee.
Zeer goede correctie,weinig tot geen stof!
Ben er zeer tevreden over.
Alleen jou keuze tussen stap 1 en stap 2 is niet mijn keuze.
Die vind ik veel te dicht op elkaar zitten.
 
Ik neem grofweg voor harde lakken Cutmax, daarna met 04-06, en soms nog finishen met 03-06.
Medium harde lakken fs 05-04 , finish met 03-06.
Zachte lak 04-06, finish met 03-06.
Maar je kan met elk middel apart ook heel veel spelen met verschillende groftes pads.
Beetje van alles uitproberen,en juiste combo zien te vinden.
Elke lak is niet hetzelfde, dus blijven zoeken naar de goede combo pad/ polijstmiddel.
 
Hoi! Hartelijk dank voor alle reacties.
Uiteraard kijk ik per lak, merk en conditie wat de juiste methode is. Voor mijzelf vind ik het wel altijd fijn om een stappenplan te KUNNEN volgen wat betreft verschillende middelen:
- een heavy compound
- een medium cut
- een polish of finish
- een alles-in-1

Voor het testen zal ik waarschijnlijk een proefpakket krijgen met wat diverse producten. Ik houd jullie op de hoogte!
 
Top producten, iig voor mij.
Zoals een ieder weet hier is van te voren nooit te bepalen wat het beste werkt maar sonax zit wel met een aantal polijst middelen tussen mijn favorieten.

En de range die je ziet bij de ation etc? Is een stap vandaan van de profiline polijstmiddelen.