• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijsten van pianolak

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
Mijn GSIII heeft tussen de zijruiten lijsten die hoogglans zwart gelakt zijn, zogenaamd in pianolak. Deze lak lijkt nog vele malen gevoeliger voor swirls dan de lak op de plaatdelen van de auto. Ik heb de stijlen gisteren voor het eerst gepolijst met de DAP 900 en Mezzo op de Monello Raffini groene pad.

voor:
P1030307_zps862527c3.jpg


na:
P1030309_zps48bf7128.jpg


Verder dan twee passes met Mezzo op groen ben ik niet durven gaan, correctie was al mooi, omdat de groen pad zwart werd!
P1030310_zpscf60e49b.jpg

dit was na de eerste pass!

Geeft die lak af?
 
Tim heeft een review geschreven van een opel insignia opc. Deze heeft een soortgelijke raamstijlen van hetzelfde materiaal. In de review zijn de raamstijlen behandeld op de volgende wijze: Zwarte raamstijlen met PRO900, witte spotbuff pad en Mezzo. Het resultaat wat je laat zien is top. Maar waarschijnlijk hebben de raamstijlen wel afgegeven. De groene pad is een Heavy polijst pad (correct me if im wrong), ik had zelf met de fijnste pad begonnen en dan bij onvoldoende resultaat een iets grovere. De plastics zijn een stuk zachter dan de autolak.
 
I correct you ;)

Teminste, indien het de juiste versie is die Bruno heeft.
Je hebt namelijk ook een groene dewelk niet de heavy pad is.
 
Jij doelt denk ik op de CcS light polishing pad? Als dat zo is, die heeft gaatjes. Eventueel de kompressorpad van Monello, maar die heeft een gat in het midden.
 
Is inderdaad de heavy polishing pad! Had na 1 hit nog niet het gewenste resultaat maar wel al een zwarte pad. 2 hits was wel goed. Was ik met een witte pas en Mezzo begonnen, hoeveel hits had ik dan nodig gehad? En zou die dan niet zwart geworden zijn? In elk geval de moeite waard om het eens te proberen, bedankt voor de tip!
 
Het lijkt wel op "sticky paint" verf die afgeeft. Ofwel geen blanke lak laag wat ook oudere lakken hebben. Word dit daarop ook gebruikt of beter gezegd, niet gebruikt. Verklaard ook de gevoelig voor swirls. Kan er naast zitten gewoon een redenering.