• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten velgrand

Patrick993

Detailing rookie
30 mei 2010
14
0
Hallo vrienden,

Van de week heb ik een velgenset gekocht. De gt3 velgen voor een Porsche. Ze dienen helemaal opgeknapt te worden. Nu heb ik een velg behandeld met afbijt en het blijkt dat onder de lak behoorlijk wat oxidatie plekken zitten. Nu heb ik begrepen dat dit het beste gaat dmv parelstralen. Alleen wil ook graag de velgrand polijsten ( tweedelige BBS velgen) echter is deze ook gaan oxideren. Er zit een donkere ruwe aanslag op de velgrand. Mijn vraag is aan jullie hoe je dit weg kan halen?

Bedankt alvast,

Patrick

Zover ik weet is het eerst het oppervlak egaal schuren en dan polijsten.
Schuren uiteraard eerst met een "grove" korrel (bijv 800-1000) en dan steeds fijner en eindigen met korrel 3000. Dit kan je eventueel doen op de mexican way... Op youtube staan diverse filmpjes over mexican polishing. Het is niet bepaalde de veiligste manier maar je krijgt het wel egaal.. Let dan goed op je vingers!!!!! Na het schuren kijken of je alle 10 nog hebt

Daarna polijsten met eventueel aluminuim polish of all metal polish.
het polijsten kan je het beste doen m.b.v. een powerball mini.
Handschoenen, stofmaskertje en veel geduld is geen overbodige luxe..
:-"

Have fun.