• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten VW Lupo

Herrumm

Detailing rookie
7 mrt 2011
18
0
Heren, ik ben een beginnende poetser, die al redelijk ver is met het clainen van mijn Polo 6r ( candy white )

Er staat natuurlijk voor de vrouw ook een vw voor de deur en dat is een Lupo 1.4 16v uit 2001.
Deze heeft echter een zwarte lak en ik ben er al achter gekomen dat dit andere koek is dan mijn witte Polo.

Ik ben begonnen met Mezzo op 5.5' oranje dit gaf weinig tot geen resultaat.
Toen overgestapt naar Veloce op 5.5' geel ( Erg stoffig ) dit was zelfs minder dan de Mezzo.
Ik had het idee dat Mezzo op oranje een ietje beter resultaat gaf.
Omdat mijn collectie het niet toelaat om verder te gaan op dit moment was dit mijn eindstop en heb ik afgebouwd met Finale op zwart en daarna Natty's

De auto glimde wel als nieuw, echter de swirls waren in de zon nog zichtbaar.

Mijn hoofdvraag : Wat doe ik verkeerd, en wat kan er beter??
2e vraag : ik ga van finale naar Natty's omdat ik voor mijn candy white polo White Diamond heb aangeschaft. Is dit goed??

Alvast heel erg bedankt voor het reageren en hiervoor de moeite te nemen.
 
Heb je dus alleen oranje en gele pads?
Voor finale moet je toch echt een witte of zwarte pad van monello nemen om mooi te kunnen afwerken.

Verder heb je waarschijnlijk in een te hoge temperatuur gewerkt (buiten temp.) of je pad niet vochtig gemaakt voordat je begon met de veloce.
Het stoffen komt doordat hij "uitdroogt".

De lak zal redelijk hard zijn en je zult dus meerdere passes moeten doen totdat je geen swirls meer ziet (polijsten, checken, polijsten, checken etc.)
En dan nog kan blijken dat je met je huidige pads niet uitkomt en naar een wolletje moet of zelfs een rotary polijst machine.........

Verder kun je goed na finale (nadat je de lak goed ontvet hebt met bijv. spruzzo, eraser of IPA) natty's erop doen. Werkt prima, maar heeft gewoon net iets minder diepte dan met blackhole erop bijvoorbeeld.
 
Er staat nergens dat ik alleen gele en oranje pads heb ;) Finale is uiteraard op zwart gedaan

Verder was de buitentemperatuur, niet boven de 15" zoals Monello bus aangeeft.

Ik heb overigens de pad niet nat gemaakt, is dit een pré?? En doorweekt of enkel nat op de bovenkant van de pad.
 
mijn ervaring?
Swirls zijn geen swirls...
Waarschijnlijk is oranje / geel qua pad VEEL te grof, unizwarte lupo's (heb er zelf een gehad, en een gepolijst voor een vriend) zijn in mijn ervaring juist heel zacht qua lak...
 
Als het klopt wat ivo's zegt dan is het na bewerken met een fijner polijstmiddel wel een must zeg maar. Dat betekent dat oranje+Mezzo naar Finale+zwart een te grote stap is. Je zou als tussen stap nog Finale op wit of licht groen kunnen doen.
 
Ik denk zelfs dat door de grove pad en polish er extra krassen zijn gemaakt ipv verwijderd...
 
En het niet nat maken van de pas met S&W zou ook nog voor extra krasjes kunnen hebben gezorgd.

Pad altijd insprayen met een paar pufjes S&W en dit om de zoveel tijd herhalen.
 
Een maat van me heeft een lupo gti uit 2001 (zit ook op dit forum). Hij had laatst zijn lupo gepolijst met adams revive hand polish, met de hand dus. En bijna alle swirls waren er uit ;). Die lak is echt boterzacht.