• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmiddel in de parkeersensoren verwijderen

Pietaah

Detailing guru
10 nov 2014
561
128
37
Den Haag
Goedendag!

Gister de achterbumper gepolijst en nu zitten in de ringen van sommige parkeersensoren polijstmiddel.
Hoe pakken jullie dit zelf aan?

alvast bedankt!

Heb ik al geprobeerd maar kreeg het nog niet goed eruit. Was ook bang dat ik iets beschadig van de rubber er tussen in.. kan het ook gewoon met bijv water sprayen? Was snel verder gegaan en ondertussen nog geen tijd gehad om het te proberen. Vandaar mijn vraag.

Gyeon Prep wordt over het algemeen gebruikt na het polijsten om eventuele polijst resten te verwijderen. Ik weet niet zeker of dat hier ook toegepast kan worden wanneer de resten er al even zitten?

Idd bv Prep op je vinger spuiten achter een doek en zachtjes eruit wijrven/halen. Ik gebruik ook deze voor dit soort klusje: https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Detailing_Sticks_SNDS60P_101572

• Leuk
Reacties: Pietaah
Bedankt voor de tips! Prep had ik al gelijk rechtstreeks erop gespoten. Kreeg het nog niet helemaal weg op die manier. Heb gelijk de detailing sticks op me verlanglijstje gezet. Altijd handig.
Maakt het nog uit dat het polijstmiddel nu al een tijdje er tussen zit?

Ik kom dit ook wel tegen en krijg dit meestal weg met apc of prep en met n detailborstel voorzichtjes losweken
meestal lukt dit vrij aardig en lost alle polijstmiddel op

Bedankt voor alle tips! Dacht er ineens aan dat ik nog kleine detailkwastjes van ValetPro had liggen. Heb het nu weg gekregen met PB spray and wipe icm de detail kwast. Had de auto al in een wax laag gezet, vandaar mijn keuze voor de spray and wipe.Volgende keer ga ik dit gelijk proberen met de Geon Prep. Ik ging er eigelijk vanuit dat Geon prep je wax laag aantast? Zijn er mensen die de parkeersensoren ook afplaken? Zodat ze hier helemaal geen last van hebben? Of is dat juist meer werk.

Gelijk nadat je de sensoren 'geraakt' hebt met polijstmiddel, afnemen met Prep, gaat het er een stuk gemakkelijker af dan wanneer het compleet droog is ;)

Warm water lost de meeste polijstmiddelen wel op. Zijn op waterbasis. Even met een kwastje en klaar.

Dit weekend ook aan de hand gehad. Na het polijsten was ik de auto meestal. Nu ook weer. Nu tevens gebruik gemaakt van de hogedruk reiniger en als het polijstmiddel niet helemaal droog is dan krijg je dit wonderwerl erg goed eruit