• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmiddel om lichte swirls en krasjes te verwijderen

awaces

Detailing addict
15 jul 2012
87
55
Ik heb momenteel een goede shampoo van born to be mild, een klei setje van meguiars, een SRP van autoglym en een wax van autoglym
Echter heb ik hier en daar wat swirls en krasjes in mijn zwarte (black pearl) wagen.

Ik ben dus op zoek naar een productje die hier het best voor geschikt is.
Er zijn 2 producten die relatief goed scoren bij de meeste mensen, echter is het aan te raden om deze producten in combinatie met elkaar te gebruiken.
Ik zou me graag beperken tot één product. Welk product zou het meest geschikt zijn hiervoor ?

Dit zijn de producten waarover ik het had :
Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5

Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
 
Gaat iet alleen om het product wat je hier vermeldt maar ook om de pad.. dus combinatie dus.
Testspot zal aangeven wat je nodig hebt, misschien handig om te vermelden wat voor auto je hebt.
 
Oke, je hebt dus 1 pad. Zou met dit lichtste combinatie beginnen(finale). Kan dus zijn dat dan pas blijkt dat je de Mezzo nodig hebt om de krasjes weg te krijgen. Kan ik niet inschatten, heb de krassen niet gezien en ben niet bekend met de lak van jouw auto. Na de Mezzo kun je finishen met Finale op een zachtere pad. Dit is dus wat ik bedoel met een testspot.
Vermoed dat je verlanglijst langer wordt als je het goed wilt gaan doen.
 
Alles valt en staat met hoe je lak er aan toe is. Vanaf het forum is het moeilijk advies te geven over de swirls. Misschien gaan ze er zo uit met Finale maar wellicht zijn de krassen dieper en heb je een zwaarder middel nodig. Maak dus een testspot,kijk daarvoor bij de how-to's op het forum.
 
De krassen vallen mee en de lak is vrij recent denk ik. De vorigz eigenaar heeft de wagen een 2tal jaar terug herspoten normaal gezien
 
De pad uit de link die je eerder gaf is een machinepad
Uit de informatie ; "This pad creates an aggressive cutting action" dus grof !!
De pad is al niet echt geschikt als enige, en dan ook nog afhankelijk van welke machine je gebruikt

Ik zou beginnen met de How to's lezen
 
3d18bdd0-d220-4977-8a60-60379279d08f.jpg
 
Die is dus in eerste instantie bedoeld als schuurmachine
Vandaar het hoge toerental en het lagere vermogen

Dus eerst fatsoenlijke pads kopen en dan op laag toerental een testspot
Koop in ieder geval een finishing pad en Finale polijstmiddel
 
Hier vertelden ze me dat het een goed begin kon zijn https://forum.Carclean.com/threads/polijsten-met-een-boormachine.13237/
 
Precies wat Joost van den Vondel bedoelde met "lees maar, er staat niet wat er staat"
Succes, ik houd er mee op ....
 
Ik heb de verkeerde link doorgestuurd. Daar ging het effectief over een boormachine en niet over de excentrische schuurmachine Ik edit even mijn post
 
Hoi Awaces, zie wat je wilt maar je vraagt het aan mensen die over het algemeen een DAP of een rotary machine hebben welke specifiek bedoeld zijn voor polijsten. Natuurlijk kun je polijsten met jouw apparatuur.
Interessant om te zien wat de resultaten zijn, de machine kan dus best voldoen voor de lak waarop je deze gaat gebruiken.
TIP. koop wat pads en polijstmiddel van carclean en begin gewoon dan kom je er wel achter of je goed op weg bent.
Mocht het tegenvallen dan heb je altijd nog bruikbare pads met polijstmiddel, wordt dan misschien tijd voor een(gebruikte) DAP.
Succes met het project.
 
Kan een velcro pad ook gebruikt worden op een DAP misschien? Ik ga me idd gewoon wat materiaal aankopen en aan de slag
 
Bon, ik heb mijn materiaal vandaag ontvangen en meteen aan de slag gegaan.
Helaas heb ik vandaag niet echt het resultaat bekomen die ik wou.
Echter is het me ook opgevallen dat het niet gewoon kleine krasjes zijn maar toch al redelijke krassen en aangezien ik dus het 'finishing' proces uitgevoerd heb is het te begrijpen dat dit niet veel effect had.
Omdat ik nog studeer is mijn budget relatief beperkt en zou ik me dus willen beperken tot nog één enkele aankoop.

Er zijn dus wel relatief veel krasjes aanwezig.
Het gaat om een Honda civic EP1 De motorkap is aangepakt met het monello finishing

Iets beter maar nog lang niet goed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben destijds met zo'n zelfde soort machine (maar dan een van bosch) begonnen en dat gaat in principe prima zolang deze maar excentrisch is. Een DAP is primair gemaakt om te polijsten en dat is deze machine niet. Daardoor zul je soms net wat harder of langzamer moeten gaan dan met een DAP. Rechte krasjes zijn er met een excentrische machine zeer lastig uit te halen doordat de pad niet de juiste beweging daarvoor maakt. Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar het gaat lastiger dan met een roterende machine, Op je foto's vindt ik het lastig om te zien maar ik begrijp dat je een uni-zwarte auto hebt zonder metallic ? Dat type lakken vindt ik zowiezo al lastiger om helemaal strak te krijgen dan een metallic variant. Uit welk deel van NL je komt weet ik niet, wellicht dat een forum lid eens met je wil meekijken waar verbetering te behalen is.