• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinale Beginner DAP500, welke pads en polish tegen lichte swirls en krasjes?

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier en ben ook geintresseerd in de DAP500.
Ik ben in blijde verwachting van een nieuwe wagen, de Fiat Grande Punto Sport met 1.4 16V Turbo motor..

Na verloop van tijd verwacht ik dus kleine swirls enzo van het wassen.. Liever niet maar dit is niet te vermijden..

Nu is mijn oog dus gevallen op de DAP500 die jullie allemaal de hemel in prijzen ;)

Welke pad's moet ik er nu bijbestellen tegen lichte swirls en om terug een hoogglans te krijgen?
En welke polish van Meguairs kan ik het beste gebruiken tegen de lichte swirls en kleine krasjes?

Kan er mij iemand eens een lijstje opstellen hier?

Blinkende Groetjes,

Nico
 
Ja dat is altijd een moeilijke vraag..Het hangt een beetje van de de lak af ,iets wat je dus enkel kan weten door een Test-spot.

Maar om te beginnen
-Polish van Megs : M83 ,M80 (ik zou beide doen om zeker te zijn dat je niet te kort gaat komen ,maar dit is dus 1 liter ,als je voor Poorboys zou gaan ,wat voor een beginner met machine beter is omdat deze veel gebruiksvriendelijker zijn ,kan je halve liters kopen. Dit is voor persoonlijk gebruik meer als voldoende. De SSR 2.5 & 1)
-Pads van Lake Country : Ik zou zeker 2 Witte kopen ,een Groene Light ,en eventueel een Groene Heavy.
-Goede doeken om je werk te evalueren.
-Natuurlijk de DAP..
-Wat 3M afplak tape.

Zou je daarna ook nog machinaal willen Glazen
-Een Blauwe of Zwarte pad van Lake Country en de M7 van Megs ,of Poorboys Black Hole / White Diamond ,afhankelijk van de kleur van de wagen.

De grote van de pads kan je zelf kiezen ,maar ik zou voor de 5.5" gaan ,dat scheelt weer wat in geld en werken makkelijker vind ik.
 
Ik zou als wax voor de Dodo Juice Orange Crush gaan! De pre-wax van Dodo: Lime Prime light en gaan!
Voor de rest zoals B.K. het zo mooi geschreven heeft :)^
 
Wat denken jullie van deze lijst??

- 1 x Dap500
- 2 x Blue Finishing 5.5 Pads
- 1 x Green Light Finishing/polishing Pad
- 1 x Poorboy SSR1 946Ml

Is dit voldoende om kleine swirls te verwijderen en de auto terug een mooie glans te geven??

Of zouden jullie nog een wax erbij pakken?

Grtz
 
Zou er minstens nog een witte pad bij nemen en eventueel de SSR2.5 mocht de SSR1 niet het gewenste resultaat geven. Een polish en een wax zou ik sowieso nog bijnemen om de glans te boosten.
 
Een wax of sealant zal je zowiezo moeten nemen om je lak werk te beschermen na het polijsten.

Zoal Dibbuz zij kan je eventueel een kijken voor een Dodo (of Collinite).
Maar heb je al enige producten in je bezit..? Want ik begrijp niet goed waarom je 2 blauwe pads zou kiezen ,deze dienen om een Glaze machinaal te verwerken.

Ik zou het zo doen :
-Dap 500
-SSR 1
-Een witte en groene(light) pad
-Een Glaze (Lime Prime Light) en een Blauwe pad
-Een Dodo Juice (+Hand pad)

-En een hoop doeken ,als je die nog niet had.
 
Is deze combinatie wat beter?

- Dap 500
- Poorboy's SSR1 + Green Light Pad 5.5 (voor de lichte swirls)
- Poorboy's Black Hole + Blue Pad 5.5 (Afwerking)

Witte pad ga ik hier op zoek naar, zijn niet op voorraad..

Heb hier nog een heleboel van meguairs liggen nu..

- Gold Class Car Wash Shampoo and Conditioner x 1
- Scratch X x 1
- NXT Spray Wax x 1
- NXT All Metal Polysh x 1
- Colour X x 1
- Hot Rims All Wheel Cleaner x 1
- Interior and Carpet Cleaner x 1
- Hot Shine Tyre Spray x 1
- Endurance High Gloss Tyre Protection Gel x 1
- Tyre Gel Applicator x 1
- The Ultimate Wash Mitt x 1
- Water Magnet Drying Towel x 1
- Meguiar’s Boot Organiser x 1
- Supreme Shine Microfiber x 6
 
Hoi Nico,

zou dan toch even wachten op die witte. Want die zijn ideaal. Haal die 2 blauwe maar van de lijst af en maak daar maar 1 zwarte van.

Waarom zon grote fles SSR 1 ?? Ik zou hem 1 slag kleiner nemen. Die liggen veel makkelijker in de hand tijdens gebruik is mijn mening. Later zul je dan een grotere fles kunnen kopen om die kleine bij te vullen.

Groet, Peter
 
Je kan ook 6,5" Pads nemen, wat duurder maar kan ook. Witte pads worden ingevlogen, denk zelf dat ze volgende week er weer zijn maar dat weet ik niet zeker. Zal het morgen vragen aan Tim als hij in dit topic nog niet gereageert heeft.
 
Zo dan?

- DAP500
- Poorboy's SSR1
- Poorboy's Black Hole
- Lake Country White 5.5 Pad
- Lake Country Green Light 5.5 Pad
- Lake Country Black 5.5 Pad

Als ik het goed begrijp gebruik ik de witte en groene voor de SSR1 en de zwarte pad voor de black hole?

Tjonge wat een keuze :D

Grtz
 
Yups ,die is goed..!

Had je al een wax in gedachten (of sealant) ,want ik zag enkel een spray-wax staan in je lijst van producten die je al had. En om eerlijk te zijn houd die niet echt lang.

En een klei-kitje..?

Ik wil je niet op kosten jagen ,maar beter dit dan dat je er later (en te laat) achter komt. :)^
 
Kleikitje ga ik deze week nog halen van meg....

Wat is eigenlijk het verschil tussen de glaze en de wax? Volstaat de black hole niet?

Sorry voor de vele vragen.. :-"
 
Geen probleem..

Een wax beschermt je lak laag ,een Glaze voed je lak..Beiden zijn belangrijk om een goed resultaat te bekomen en te behouden.

Je Glaze (uiteraard vooraf gegaan door je polijstwerk) zal de extra diepte en reflectie brengen ,terwijl het de nodige voeding aan je lak geeft.
De wax zal de nodige beschermende laag zetten over het vers mooi gemaakte lakwerk.

Voor de wax is het dan ook beter om voor een kwalitatief product te kiezen ,aangezien dit langer en beter zal beschermen.
 
Ah ok :)

En welke wax raad je me dan aan? (Laatste toevoeging op mijn lijst :schaam )

Hoelang doe je eigenlijk met zo een machinale pad? Hoeveel keer ongeveer kun je je auto behandelen ermee?
 
Als sealant heb ik Poorboys ExP, als wax gebruik ik momenteel nog de Meguiars M16 (ga binnenkort wat experimenteren met de Collinite's waxen).

Machinale pad moet je tijdens het detailen af en toe (twee tot driemaal op gans de wagen) reinigen. Voor elk product een andere pad gebruiken of de huidige pad zeer goed reinigen voor er een ander product op aan te brengen. Pads zijn te gebruiken tot ze versleten zijn.
 
De pads kan je zo vaak gebruiken als je ze wil ,gewoon goed uitwassen na gebruik ,met een scheutje dreft en warm water.
+Zoals Megane zij tussen door ook even uitwassen.

De wax hangt af van je budget.. Wil je goede kwaliteit voor minder geld kijk eens naar de Collinite waxen.
Wil je iets specialer ,de Dodo range..(Blue Velvet ,Purple Haze)

Natuurlijk is er ook nog Natty's ,M16..
 
- Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax - 473ml
- Poorboys World EX Sealant with Carnauba - 473ml

Welke van de 2? Ga maar bij poorboys blijven ;)