• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre-order deals voor de nieuwe Polishing Power machines: DAP500 + DAP900 V3 + PAW900!

Tim;n392416 zei:
De PAW900 heeft een krachtigere motor, dezelfde uitslag en is wat rustiger dan de Bigfoot.
Ik geloof heel graag dat de PAW een goede machine is. Zal hier vermelden dat ik nog nooit met deze machine gewerkt heb, de Rupes heb ik een keertje kunnen testen. Dat wil zeggen, een klein stukje gepolijst om even gevoel met de machine te krijgen. Maar als de PAW zo goed is, waarom os de Rupes Bigfoot dan €225,99 duurder dan de PAW? Dat prijsverschil moet toch ergens inzitten? Zijn de onderdelen in de PAW van (iets) mindere kwaliteit met betrekking tot de levensduur? Zelf bezit ik al een aantal jaren een DAP900 die ik met regelmaat gebruik en mij zeer goed bevalt, als de kwaliteit van de PAW ook zo is als de DAP dan is er niets te klagen zou je zeggen. Maar dat een machine die het dubbele kost evengoed is of zelfs minder goed dat verbaast mij. Die €225,99 is vast geen winst voor Rupes lijkt me!? Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat ik me blijf verbazen over het feit dat deze nieuwe machine van Polishing Power, de PAW, ruim tweehonderd euro goedkoper is maar net zo goed zijn..
 
  • Leuk
Reactions: Woody
IbizaSigno;n392560 zei:
Die €225,99 is vast geen winst voor Rupes lijkt me!?

Tot voordat de PAW900 werd aangekondigd was Rupes de enige met dit product op de markt, dus Rupes telt zoveel als ze willen, zo simpel is het. Wat was het alternatief? Een zwakkere, tragere DA of "gevaarlijke" rotary. Natuurlijk konden ze grof geld vragen voor een the-best-of-both-worlds product.

Er zijn toch ook genoeg producten die even goed werken als premium merken zoals Swissvax of Supernatural, maar ook een stuk gunstiger geprijsd zijn. Verbaas je je daar ook over?
 
@Schorem, daar geloof ik niet zo in. En ook daar verbaas ik me over. Maar daar is wel meer over bekend en word meer over uit de doeken gedaan. Dat soort transparantie maakt dat het begrijpbaar is. Op basis daarvan kun je meer gegronde keuzes maken. @Tim je beantwoord mijn vraag niet, je ontwijkt de vraag door een wedervraag te stellen en de focus te leggen op andere producten. Waarom de G220 duurder is dan een DAP. Geen idee, dat vraag ik me ook af. Zal wellicht ergens inzitten. Maar dat was exact mijn vraag aan jou over de Rupes en de PAW. ;)
 
Het antwoord is dat wij het niet weten waarom de Rupes duurder is. Net zoals dat wij het antwoord niet weten waarom de G220 zoveel duurder is. Wel weet ik dat de DAP500 minstens net zo goed is als de G220. En de komende tijd moeten we zien of dat ook zo is voor de PAW900 tegenover de Bigfoot.

Ik vind in ieder geval wel dat de Bigfoot wellicht net iets strakker afgewerkt is, qua materialen en looks. En wellicht is hij ook wat meer geschikt voor zeer intensief gebruik, maar dat is een gok. De DAP900 V2 heeft bijvoorbeeld een uitvalspercentage van maar 0,4% en die komt uit dezelfde fabriek. De gebruikte motor in de PAW900 is identiek aan de DAP900 V2 / V3. Dus ik verwacht dat deze net zo betrouwbaar zal zijn.

Time will tell.
 
Net mijn antwoord getikt, telefoon, ben ik uitgelogd en kan ik nu weer opnieuw beginnen... @Schorem, daar geloof ik niet zo in. De zogenaamde premium waxen e.d. bestaat meer duidelijkheid over. Of althans zo lijkt het. Er zijn veel ervaringen mee opgedaan door verschillende mensen waardoor de zaken onder echte omstandigheden getest zijn en deze bevindingen zijn gedeeld. Ik zeg niet dat de PAW bij voorbaat slecht is, in tegendeel. Zoals ik zei zal het een goede machine zijn gezien mijn ervaring met de DAP900. Maar om dit bij voorbaat al te vermelden gaat mij wat te ver. ;) Nu tenminste een (hopelijk) eerlijk antwoord Tim. Bedankt. We gaan zien wat de ervaringen met zich meebrengen van de gebruikers van zowel de Bigfoot als de PAW. Het prijsverschil zal ergens inzitten.
Tim zei:
Ik vind in ieder geval wel dat de Bigfoot wellicht net iets strakker afgewerkt is, qua materialen en looks
Vind je nu wel of niet dat de Bigfoot strakker is afgewerkt e.d. of niet? Je begint met ik vind waarna je je uitspraak direct in twijfel brengt door met 'wellicht' te volgen.
 
De strekking is mij duidelijk. Maar op deze manier "sluipt" er twijfel in de tekst die lezers onbewust op een ander spoor kunnen zetten. ;)
 
Het is niet perse twijfel, maar voor ons is het ook een nieuwe machine die nog niet door veel mensen gebruikt is. Daarom ben ik er wat voorzichtig mee. Wij vinden de PAW900 een mooie machine met een prima marktpotentie.

IbizaSigno;n392630 zei:
Ik zeg niet dat de PAW bij voorbaat slecht is, in tegendeel. Zoals ik zei zal het een goede machine zijn gezien mijn ervaring met de DAP900. Maar om dit bij voorbaat al te vermelden gaat mij wat te ver. ;)
Voor jou is het bij voorbaat, maar voor ons natuurlijk niet, wij testen al enkele maanden met de PAW900 conceptmachine en daar baseren wij onze mening op.

Een machine kan ook goedkoper zijn door minder marge te willen hebben of door een compacter distributiemodel te hebben. De Swissvax vergelijking vind ik wel een aardige trouwens. Lange tijd heeft Swissvax een Menzerna polish als private label gehad en vroeg daar een veelvoud voor. Ik zeg niet dat dit dan perse bij Rupes ook het geval is, maar het zou wel mogelijk kunnen zijn.
 
Ook vanuit mijn kant prima beargumenteerd. Bedankt hier voor. Het is me wel duidelijk voor welke machine ik ga!
 
Stel dat de PAW minder duurzaam is dan de duurdere Rupes, voor mij als amateur is het vast en zeker voldoende. Ik verdien er mijn geld niet mee en ik zal de machine niet zo intensief gaan gebruiken als vele profs. Zou ik een prof zijn, dan zou ik geen risico nemen en voor de Rupes kiezen. Misschien dat de praktijk zal uitwijzen dat dit onterecht is.
 
Ik snap je punt. Maar aangezien zowat half nederland een dap900 heeft welke naar mijn beleving uiterst duurzaam blijkt te zijn. Kan je voor het geld waar je 2x een paw voor koopt 1 keer een rupes voor halen. Ik weet wel op welke mijn keuze valt
 
Ik denk dat de duurdere machines vooral betere ergonomie hebben en wat stiller/ rustiger lopen. Maar volgens mij is dit verschil tussen de PAW en de Rupes niet erg groot, en dan is het de vraag of de Rupes (die volgens Tim eigenlijk alleen een iets betere afwerking heeft) het dubbele waard is.

Om eerlijk te zijn heb ik genoeg vertrouwen in Carclean gekregen om ze op hun woord te geloven dat de PAW gewoon een hele goede machine is, en ik geloof eigenlijk ook niet dat de Rupes beter zou zijn omdat hij duurder is, zoals al eerder aangegeven zijn er veel meer redenen waarom een product duurder zou kunnen zijn.
 
Ik heb een rupes mogen uitlenen van een collega van mij, met rupes pad en producten.
Eens getest op mijn eigen wagen, en moet zeggen dat het een hellse lawaai maakt, meer dan mijn flex denk ik.
Morgen krijg ik een klant binnnen om zijn benz te detailen, dan gaan we eens kijken naar de correctie werk van de rupes.
 
angrydoll;n392834 zei:
Ik snap je punt. Maar aangezien zowat half nederland een dap900 heeft welke naar mijn beleving uiterst duurzaam blijkt te zijn. Kan je voor het geld waar je 2x een paw voor koopt 1 keer een rupes voor halen. Ik weet wel op welke mijn keuze valt
De DAP is idd erg duurzaam gebleken. Tim heeft aangegeven dat de motor van de DAP ook in de PAW zit. De duurzaamheid van de PAW zit dan wel goed.
 
Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe machine. Op dit moment heb ik een Krauss DA van 500W. Aangezien ons wagenpark bestaat uit alleen auto's afkomstig van de VAG-stal heb ik te maken met behoorlijk harde lak. Ik merk gewoon dat ik met 500W net dat beetje power tekort kom. Nu is mijn vraag gaat een DAP900 een verschil maken dat de moeite waard is? Of moet ik gaan voor de PAW900? Wat is het effectieve verschil en wat kunnen jullie mij adviseren?