• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre-order deals voor de nieuwe Polishing Power machines: DAP500 + DAP900 V3 + PAW900!

Ik ben wel benieuwd naar de PAW, of iig hoelang de pads mee zullen gaan..;)

@ Tim, je schrijft dat de Rupes pads hem wat onrustiger maken, waarmee gebruiken jullie hem nu dan?
LC of Hex moet opzich wel gaan verwacht ik, maar denk dat de wat zachtere pads (denk aan wit/lichtgroen/zwart) wat te zacht zijn voor de kracht van de machine. Je voelt ook duidelijk bij de Rupes pads dat ze wat "harder/stugger" zijn dan de LC's en HEX pads.
 
LB;n391501 zei:
Voor de PAW900 heb je dus minimaal 6.5 inch pads nodig, maar CC biedt deze niet aan. Of wel? Kan ik de backingplate van de DAP overzetten op de PAW zodat ik mijn huidige 6 inch pads op PAW kan gaan gebruiken?
Ik wil ook graag de PAW900 bestellen, maar het wordt mij dus ook niet echt duidelijk welke pads je hiervoor kunt gebruiken. De steunplaat is 150mm dus 6inch, maar ik lees hier steeds dat je 6,5inch pads nodig hebt. Graag wat meer info hierover.
 
Hoewel de wil er is om snel met de "PAW" aan de slag te gaan, vermoed ik dat er zo snel als maar kan gewerkt wordt om er de juiste pads bij te vinden/produceren. Gewoon geduld hebben is mijn idee. Komt vast goed!
 
Geduld heb ik ook wel, maar ik vraag af of de backingplate van de DAP op de PAW kan. Als dat zo is, is het pad "probleem" opgelost. Toch?
 
Andere optie lijkt me, de bestaande steunplaat van 6" kleiner maken naar 5.5" of 5" door te schuren of te vijlen
 
Ik ben nog helemaal niet bekend met polijsten met een machine, nou vroeg ik me af wat is nou beter. een machine waar 5,5 of 6 inch pads op kunnen of 1 waar 6,5 a 7 inch pads op kunnen. Met de eerste variant doel ik vooral op machines van deze actie en met de tweede bedoel ik de Meguiars Dual Action machine. Voor de grotere oppervlakken lijkt mij 6,5 of 7 inch prettiger en boven de deurstijlen bijvoorbeeld een kleinere pad. Kan iemand hier een goed antwoord op geven? Alvast bij voorbaat dank.
 
benz;n391646 zei:
Andere optie lijkt me, de bestaande steunplaat van 6" kleiner maken naar 5.5" of 5" door de schuren of de vijlen

Bij een DAP/PAW is het tegengewicht afgestemd op het gecentreerde gewicht van de steunplaat en de pad samen
Een te groot verschil kan onbalans en bijbehorende trillingen geven. Beter niet aan rommelen dus
 
LB;n391501 zei:
Voor de PAW900 heb je dus minimaal 6.5 inch pads nodig, maar CC biedt deze niet aan. Of wel? Kan ik de backingplate van de DAP overzetten op de PAW zodat ik mijn huidige 6 inch pads op PAW kan gaan gebruiken?

Dat is niet mogelijk, de aansluiting is anders van de PAW en bovendien heeft de PAW een geventileerde steunplaat. Ook zal een ander formaat steunplaat problemen kunnen geven met het contra-gewicht / trillingen.

Eelco;n391619 zei:
Ik ben wel benieuwd naar de PAW, of iig hoelang de pads mee zullen gaan..;)

@ Tim, je schrijft dat de Rupes pads hem wat onrustiger maken, waarmee gebruiken jullie hem nu dan?
LC of Hex moet opzich wel gaan verwacht ik, maar denk dat de wat zachtere pads (denk aan wit/lichtgroen/zwart) wat te zacht zijn voor de kracht van de machine. Je voelt ook duidelijk bij de Rupes pads dat ze wat "harder/stugger" zijn dan de LC's en HEX pads.
De pads zullen zeker wat korter meegaan, immers de kracht is nogal wat groter. ;)

We gebruiken hem nu met 6.5" Lake Country pads die wij nog als demo / intern gebruik hebben. Dat werkt prima, maar officieel is die velcro daar niet sterk genoeg voor. Zachte pads hebben we ook met succes getest, dat gaat eigenlijk best prima, maar de levensduur is nu nog lastig in te schatten.

Jarno1111;n391628 zei:
Ik wil ook graag de PAW900 bestellen, maar het wordt mij dus ook niet echt duidelijk welke pads je hiervoor kunt gebruiken. De steunplaat is 150mm dus 6inch, maar ik lees hier steeds dat je 6,5inch pads nodig hebt. Graag wat meer info hierover.

Elke 6" / 150 mm steunplaat heeft 6.5" of 7" pads nodig, omdat van deze pads de velcro 6" is. Pak je een 6" pad, dan is de velcro 5" (125mm dus).

LB;n391641 zei:
Geduld heb ik ook wel, maar ik vraag af of de backingplate van de DAP op de PAW kan. Als dat zo is, is het pad "probleem" opgelost. Toch?
Dat is niet mogelijk, de aansluiting is anders en het contragewicht klopt dan niet meer.

benz;n391646 zei:
Andere optie lijkt me, de bestaande steunplaat van 6" kleiner maken naar 5.5" of 5" door de schuren of de vijlen
Dat is onmogelijk, de backingplate is niet massief, maar geventileerd en bovendien raakt de machine met dit soort aanpassingen uit balans en je garantie vervalt ook, omdat de machine dan zo erg op zijn donder krijgt door de onbalans, dat er defecten kunnen ontstaan.
M.van.MaarenGTA;n391647 zei:
Ik ben nog helemaal niet bekend met polijsten met een machine, nou vroeg ik me af wat is nou beter. een machine waar 5,5 of 6 inch pads op kunnen of 1 waar 6,5 a 7 inch pads op kunnen. Met de eerste variant doel ik vooral op machines van deze actie en met de tweede bedoel ik de Meguiars Dual Action machine. Voor de grotere oppervlakken lijkt mij 6,5 of 7 inch prettiger en boven de deurstijlen bijvoorbeeld een kleinere pad. Kan iemand hier een goed antwoord op geven? Alvast bij voorbaat dank.
Het is persoonlijke voorkeur. Op een DAP500 of 900 kun je 4" tot 7" pads kwijt. Je kunt er optioneel een 6" steunplaat bij aanschaffen. Echter, de grote pads worden niet veel gebruikt, Veel tijdswinst zal er niet perse zijn, een grotere pad pak wel meer oppervlak, maar heeft ook minder druk per cm[SUP]2[/SUP]
 
De V3 versie ziet er veelbelovend uit! Ik moet wel zeggen dat ik meer had verwacht van de "introductieactie" tien procent korting op een bedrag van bijna 200euro dat is maar 20euro minder en een opbergtas wordt toch sowieso al meegeleverd? Klinkt misschien gek maar vind 10% voor een introductie actie gewoon aan de magere kant. Verder groot fan van carclean maar ben wel kritisch.
 
Je krijgt 15% korting op de machine en 10% EXTRA korting op de voordeelbundels (waar al 15% korting op zit). Omgerekend krijg je op de spullen die in de set zitten dus 23,5% korting. Dat lijkt mij een prima deal en veel scherper is gewoonweg niet haalbaar.

Je mag kritisch zijn, maar blijf ook realistisch. :ja
 
Piett;n391667 zei:
... een opbergtas wordt toch sowieso al meegeleverd? ...

Het verschil in de kwaliteit van de tassen is groot.
En de basisprijs van de machines en sets is super scherp gezien de kwaliteit
Iets minder kritisch is misschien ook leuker voor jezelf ... ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Neem de moeite eens om de prijzen van ieder item in de kits onder elkaar te zetten. Met het power pack bespaar je nu ruim €60 op de retailprijs.

Pre-orders zijn er normaal om te garanderen dat je zo snel mogelijk en als een van de eerste van het product kan genieten. Carclean kennende worden de DAP's de dag dat ze binnenkomen nog verstuurd, kostenloos nog wel. En dan durven klagen over een korting van bijna 23.5%, ronduit belachelijk.
 
Schorem;n391673 zei:
Pre-orders zijn er normaal om te garanderen dat je zo snel mogelijk en als een van de eerste van het product kan genieten.
Ik heb het over een introductieactie die carclean reeds aankondigde op het forum, dit geniet inderdaad een andere definitie dan pre-order en snap de relevantie van jou argument dus niet helemaal.. Maargoed. Ik snap dat er normaal gesproken 15% korting over de kit zit, deze krijg je echter altijd en heeft dus geen meerwaarde ten opzichte van het nu bestellen. 20euro extra voordeel is natuurlijk altijd mooi meegenomen laat dat duidelijk zijn! Het is voor mij alleen geen reden om de V3 nu meteen te bestellen. Ik verwachte dat de introductieactie meer met zich mee zou brengen in de prijs en heb dmv mijn verbazing een post geplaast. Ik wist niet dat de winstmarge al zo klein was om mee te beginnen, daarvoor mijn excuses. Verder zal ik gewoon lekker blijven surfen op het forum en tzt een keer een mooie dap op de kop tikken.
 
Wat een gepiep over de korting. Als je de korting niet genoeg vindt, maak je toch gewoon geen gebruik van de actie. Ga tcoh nog even wat vragen over de pads. De Rupes pads lijken mij toch wel geschikt voor de PAW900. De PAW lijkt immers wel ernstig veel op de Bigfoot.
 
Bij de meeste pre-orders moet je juist de volle mep betalen en daalt de prijs daarna pas. Dus ik denk dat wij al genoeg extra hebben gedaan. Maar je hoeft natuurlijk alleen gebruik te maken van onze acties als je ze interessant vindt.
 
Beter niet gaan gebruiken begrijp ik. Als ik nu de pre-order plaats, zijn er dan bij levering geschikte 6.5 inch pads beschikbaar?
 
Haha, het is niet anders. Wat is je advies? Pre order voor de PAW plaatsen en de pads afwachten?