• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polish is beter? Scholl/PBW/AF ?

Altos Als je zelf geen ruimte hebt, en de dealer de auto niet ongepoetst wil afleveren: is het een optie om zelf de auto bij de dealer te detailen voor aflevering? Dan heb je een netjes gedetailde auto, en de dealer moet extra blij zijn: besparing in kosten, tevreden klant, en een beter uitziende auto afleveren. Eventueel zoek je iemand in je omgeving om te helpen, of misschien dat bijv. Corné de Kluijver je wel wil helpen?

• Leuk
Reacties: Altos
Cordoba , bedankt voor je antwoord.
bij de dealer wordt wat lastig omdat hun ook geen eigen poetsplaats hebben maar een externe poetser gebruiken.
Ik heb inmiddels vrede met de regeling hoor, ik ben qua jaren wel ervaren met poetsen/detailen maar de juiste manier heeft zich pas een jaar geopenbaard hahaha dus de kans dat het me in 1 keer lukt is niet groot.
Corné woont niet echt in de buurt van mij en Ik heb zomaar de indruk dat die man het altijd druk heeft hahaha!
Dankzij dit forum kom ik al een hoop te weten en zoals boven al gezegd, hij blijft niet nieuw.

Ik vind het leuk om te detailen maar soms zijn de verschillen zo klein in gebruiksmaterialen dat advies wenselijk is en dan nog blijft kiezen moeilijk. Jij bent ook al een hele tijd bezig met detailen toch?

Zou als het er nu uitziet ga ik voor scholl S40 tenzij iemand een lans wil breken voor een andere variant in polish land. Is het niks dan zoek ik weer verder.

Ik wil hem afwerken met Polymer Net Shield en later met wax (mooier weer)...wat vind jij daarvan? Zag ook vandaag een nieuwe dodojuice hybrid wax op cc...zou ook iets kunnen zijn?

Bedankt voor het aanbod Frans ik weet alleen nog niet zeker of ik kom, ben niet zo goed met drukte en onbekenden...in een ander topic is me al duidelijk geworden dat deze dag heel erg druk gaat worden...maar wie weet, misschien even.

Iedereen vast bedankt voor het meedenken!

De SDD's die ik heb meegemaakt waren echt geslaagd.
Je hoeft ook niet bang te zijn voor een opeen gepakte massa, er is ruimte genoeg op het terrein (ook om even aan de drukte te ontsnappen).
Mocht je gaan, stuur me dan even een pb, dan weet ik dat ik rekening met je sample moet houden.

• Leuk
Wauw, wat een verhaal is dit geworden, haha!

Als ik het allemaal is opnieuw lees word ik er ook niet echt wijzer uit.

Altos, een bezoek aan de SSD lijkt mij inderdaad verstandig. Ik ga ook en dat word mijn eerste keer. Ben immers ook nog maar een paar maanden aan het detailen en zo´n dagje lijkt me waardevol voor kennis en ervaring.

Greetz

Ik heb mijn verlanglijst aangemaakt, nu maar hopen dat alles er nog is tegen volgende week.
ik heb toch wel veel gehad aan alle adviezen hier hoor Quantoxx ! Ik ga gewoon wat proberen en dan zie ik wel, heb nog tijd, auto moet nog gebouwd worden hahaha.
Misschien tot volgende week iedereen...

Altos Ik ben ook nog geen 5 jaar bezig, maar in het begin wel heel veel ingelezen en me verdiept in de materie. De 1e keer dat ik op SSD ging kijken, kende ik eigenlijk niemand, alleen één van de medewerkers van CarClean die ik van andere forummeetings kende. De sfeer is gewoon heel ontspannen op zo'n dag, de aanwezige bedrijven willen je ook van alles uitleggen en demonstreren en ook de aanwezige detailers zijn bereid om van alles uit te leggen en toe te lichten. Er zijn mensen bezig met het detailen van auto's (best of shine competitie) daar kun je het één en ander afkijken van de kunst, en vaak staan daar nog heel veel stuurlui omheen (je weet wel van 'de beste stuurlui staan aan wal') met allerlei commentaar waar je ook zo je voordeel mee kan doen.

Het bezoeken van de SSD heeft 2 enorme risico's:
- het is heel slecht voor de inhoud van je portemonnee (of je banksaldo)
- het kan behoorlijk verslavend zijn, zodat je andere jaren ook weer komt

• Leuk
Thanx Cordoba voor de info.
Ik heb net in het topic over die dag aangegeven dat ik er aan denk te komen maar bepaalde gang van zaken moeilijk begrijp (misschien komt dat nog) maar we zullen zien.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Wilt iemand dat ik mijn ouwe barrel meeneem om lekker op te testen? ('98 BMW E36 - donkerblauw)

Ik zal hem op de stoep parkeren en je kijkt maar effe wat je wil proberen. Hij is éénmaal gepolijst met een DAPje900 en nooit overgespoten.
Motorkap is niet origineel en 100 jaar ouders als de rest, dus die mag je mijden.

Enige voorwaarde; Einde van de dag is hij superstrak en staat hij in een dikke Gyeon coating.

Greetz