• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde strepen in nieuw spuitwerk

Oghkru

Detailing rookie
3 apr 2026
12
5
IMG_4567.webp

Is er iemand die aan de foto van bv deze motorkap ook de horizontale strepen zien? De auto is zo’n 5 weken terug gespoten en veel delen hebben deze strepen.. Alleen nog gewasssen geen poetsmiddel gebruikt..

Ik snap dat je op verse lak (nog) geen tape wil plakken om een juist scherp gestelde foto te maken, maar probeer eens iets op de lak te leggen (bijv. een doek) om zo de camera op de lak scherp te laten stellen in plaats van op de refectie in de lak (dus de wolken en gevels in de omgeving). Op deze foto kan ik hooguit denken iets te zien, maar echt zien.... nee dat niet.

Als ik uitga van je beschrijving denk ik aan te weinig kleurlak, of spuitbanen die te ver uit elkaar liggen met de kleurlak, de blanke lak is niets over te zeggen.

Dank Cordaba, heb het schadebedrijf al gemaild en hopelijk komen ze erachter. Ik zie de reflectie ook en buiten maakt lastig inderdaad maar je ziet ook banen lopen (horizontaal) die daar niet mogen lopen en ook geen reflectie zijn. Wordt vervolgd..

Ik vermoed dat je deze strepen bedoelt?

Knipsel.webp

Die is te grazen genomen met een rotary (roterende polijstmachine) door iemand zonder verstand, een smerige polijstpad en een (te) grove pasta.
Op zich is dit redelijk makkelijk te verhelpen met de juiste materialen zoals een D/A polijstmachine (dual action), de juiste pads en pasta's.
Als ik je een advies mag geven, laat het niet oplossen door het schadebedrijf want in eerste instantie zullen zij met allerlei smoezen op de proppen komen en als ze al een poging willen wagen, wordt het vaak alleen maar erger.

Pffff zoals gezegd is dit allemaal nieuw gespoten, snap echt niet dat je dan gaat polijsten is dat gebruikelijk? Heeft het evt. invloed op inruilwaarde auto? Heb er niet zo veel last van vind het alleen zonde was een reparatie van 12.500 euro..

Is normaal maar helaas niet de juiste afwerking. Dit is makkelijk en goedkoop op te lossen.
Het heeft geen enkele invloed op de waarde iig.
Vers gespoten lak is niet perfect, deze na correctie is juist goed alleen te haastig uitgevoerd met een rotary idd.

• Leuk
Reacties: Jansen en RedCat
Ik dacht even dat de strepen die @nicknameless aangeeft, reflecties van witte lijnen in de omgeving waren.

Ik dacht dat Oghkru onderstaande strepen bedoelde, waarbij de binnen de groene lijn een lichtere kleur is te zien, en bij de rode lijnen juist donkerdere lak, vandaar dat ik dacht dat de kleurlak niet overal even dik was:
volvo strepen.webp