• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmiddel om lichte swirls en krasjes te verwijderen

Ik wil later van tijd wel overstappen naar een DAP maar zou eerst toch wat willen sparen en experimenteren met mijn excentrische machine.
Mijn kleur is B92P Nighthawk Black Pearl


Ik ben afkomstig uit West Vlaanderen (België)


While detailing luxury cars that are only driven on weekends is nice, a detailer’s true skill is determined by their ability to correct daily driven vehicles, especially those with soft paint such as Honda Nighthawk Black and Subaru Obsidian Black Pearl.
 
Op de motorkap heb je wel wat resultaat geboekt, maar je bent er nog niet helemaal. Welke stappen heb je precies doorlopen, welke pad en welk middel (als ik het goed lees alleen Finale?) en hoe vaak?
 
Ik heb mijn Civic FK Crystal Black Pearl aangepakt met Veloce. Maar dit kwam omdat de auto altijd door de wasstraat is gegaan. Ik had het ook met mezzo kunnen doen. Maar dan was ik veel langer bezig. Dus mijn advies is mezzo voor de Civic. En bereid je voor.... Bij de eerste wasbeurt heb je weer (weliswaar hele lichte) Swirls. Hoe voorzichtig je ook bent. Die lak is echt drama. Op een schone lak met je duim ff vegen en je hebt al krassen......... Hier het resultaat https://forum.Carclean.com
 
Raar in tapatalk opent hij gewoon. Deze beter? https://forum.Carclean.com/threads/honda-civic.13604/
 
Ik heb de motorkap toch een twee tot driemaal aangepakt eerst met een groene pad en daarna met een zwarte pad
 
Waarschijnlijk wat zwaarder gaan met je materiaal. Waarom maak je niet wat duidelijke foto's voor anderen.. zo blijft het een beetje onduidelijk hoe de lak er uit ziet
 
Awaces, sorry heb de foto's niet eerder opgemerkt. Denk met de reactie van wackid je een eindje op weg gaat komen. Mezzo dus op de juiste pad en met de juiste techniek. Ga je een PM sturen das makkelijker he.
 
Inmiddels een DAP500 gekocht Oranje pad, zwarte pad en een groene pad had ik nog liggen.
Gezien ik na wat opzoekingswerk tot besluit kwam dat ik een zeer zachte lak had ben ik begonnen met de finale van Monello.
Helaas was het effect hier vrij somber waardoor ik heb moeten overschakelen naar Mezzo.

Ik heb de auto volledig behandelt met een Oranje pad + Mezzo.
Er is resultaat geboekt maar er zijn helaas nog steeds waskrasjes aanwezig (Twee tot Driemaal behandelen helpt niet) .
Ik had mij beperkt tot slechts enkele pads en één polijstmiddel maar ben ondertussen al genoodzaakt om verder te gaan.

Graag iemand met ervaringen met de lak van een Honda.
Ik wil zeer graag alle krasjes weghalen.

Alhoewel dat er op de foto's niet meteen krasjes te zien zijn, zijn deze er wel nog steeds. (Ik probeer daar nog wat betere foto's van te nemen)

IMG_20140820_171231.jpg


IMG_20140820_171341-MOTION.gif


IMG_20140820_171451.jpg


IMG_20140820_171550.jpg


IMG_20140820_171604.jpg
 
Probeer na het polijsten eens een proefflacon met Poorboys Blackhole toe te passen.
Geeft een diepere glans en vult kleinere krasjes. Denk net voldoende voor jou.

suc6
 
Heb je na de mezzo op oranje nog nabewerkt met Finale op zwart?
Zo niet, dan kan het zo zijn dat de krasjes die je nog ziet komen door niet voldoende afbouwen in polijstmiddel/pad combi...!
 
ivo's;n402252 zei:
Heb je na de mezzo op oranje nog nabewerkt met Finale op zwart?
Zo niet, dan kan het zo zijn dat de krasjes die je nog ziet komen door niet voldoende afbouwen in polijstmiddel/pad combi...!

Ik had eerder het gevoel dat de krassen niet echt verminderden met de mezzo.
Dus neen niet afgebouwd omdat ik het gevoel had dat dit dan ook nutteloos ging geweest zijn
 
Denk dat eens meelopen met een ervaren iemand wel effectiever gaat zijn, anders zou ik een Clinic aanraden
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Klopt maar ik ken helaas geen mensen die ervaren zijn in de buurt van West Vlaanderen.
Idem voor clinics
 
Blinque;n402258 zei:
Denk dat eens meelopen met een ervaren iemand wel effectiever gaat zijn, anders zou ik een Clinic aanraden
Klopt maar ik ken helaas geen mensen die ervaren zijn in de buurt van West Vlaanderen.
Idem voor clinics

*oeps dubbel post-*
 
Vandaag nog wat afwerking gedaan en leuke fotos gemaakt.

*Update*
NV1irj8.jpg

SlsAThO.jpg

Sv3gOdj.jpg

vzjmTKD.jpg

sjZNnoJ.jpg

GYV8AmL.jpg


De banden had ik idd beter ook eens aangepakt lol
 
Mooie auto, dat zwart staat de auto goed(ramen en velgen). Maar hoe heb je het afgewerkt.. iemand nog te hulp geschoten?