• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polish/cleaner vraagje

addy

Detailing addict
12 mrt 2011
920
68
49
Vandaag ben ik gestart aan mijn Ka en ben zover gekomen dat de auto is gekleit. Morgen wil ik, als het weer meewerkt, beginnen met polijsten. Het polijsten op zich vind ik geen probleem het is meer de werkwijze waar ik wat vraagjes over heb.
Ik wil, afhankelijk van de testspot natuurlijk:

Mezzo op wit, afnemen.
Finale op licht groen, afnemen.
Dan de auto afnemen met Eraser.
Wolfgang Paintwork Polish Enchanser op zwart stand 2/3 dap900, afnemen.
Moet je dit dan weer met Eraser afnemen.
Auto Finesse Power Seal op zwart.
Moet deze ook lang droog blijven staan.
Ibrido, lekker met het handje.
Hoelang moet ik wachten na de Powerseal.

Ik zal nog eens kijken of ik de auto in een keer aanpak of in delen.

Daarna de sponningen in de AF Tripple³
Bandjes in de AF Satin Tyre Gel
Glas met Provision Rainclear

Velgen wil ik er nog eens afhalen een voor een en met de cone behandelen.

Ik zou je graag een antwoord willen geven, maar met name je Wolfgang stap is mij niet bekend.
Ik ben dan ook bekend naar het advies van de experts én straks naar je show-off en ervaringen.
Altijd interessant en wellicht ook een mooi stappenplan voor op één van de KA's hier.
Succes alvast

Waarom niet de AF Tough Prep ipv de Wolfgang?

Na de power seal 3uur wachten. (staat ook op de verpakking:-")

Succes

Ik zou na stap Mezzo op wit deze ook afnemen met Eraser, dan weet je zekers dat de swirls\krassen eruit zijn.
Dit hoeft niet elke keer maar zo af en toe zodat je weet of je niet nog een pass moet doen met Mezzo op wit

@Maakte, show off komt er niet hoor. Ben daar niet echt goed in zeg maar. :)_[] Ik zal wel proberen een foto te trekken. :-"

@Hugo, tough prep heb ik niet en de wolfgang wel.....daarom. :lol

@Samz , thanks..ga ik proberen

Dan zit ik enkel nog met de vraag of je Eraser moet gebruiken na de Wolfgang Paintwork Polish Enchanser.

In Wolfgang Paintwork Polish Enhancer zitten oliën.

Als jij een aanhanger bent van het principe opbrengen van de beschermlaag op een zo schoon mogelijke ondergrond, dan zou ik in dat geval afnemen met Eraser.

Succes en veel plezier,
Aficior