• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishvegen

bvk007

Detailing rookie
18 jun 2011
5
0
Hallo,

Afgelopen hemelvaart heb ik m'n auto voor het eerst uitgebreid gedetailed. De stappen die ik daarbij heb gevolgd zijn:

1. Wassen met Meg's goldclass carwash
2. Clay met PB's clay en spray and wipe verdund met water (1:1)
3. Krasjes/swirls weggewerkt met een DAP 500 een PB's SSR 2.5 en 1 met oranje pad
4. Polish aangebracht, Meg's Deep Crystal Polish.
5. Natty's paste wax

Man man, wat was die polish lastig uit te poetsen, ik heb momenteel PB pro polish en een glaze in het verlanglijstje staan omdat ik deze met de DAP kan verwerken. Maar het probleem nu is dat ik na iedere regenbui weer polish vegen zie. Is dat omdat het het met de hand moest het wellicht te dik is aangebracht? Of is het toch de wax?

Kortom ik erger me groen en geel iedere keer als ik weer een veeg op m'n lak zie. Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!

Eerst nog ff wat lezen............ :-)^

https://forum.Carclean.com/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500900.aspx

Denk dat je wat overbodige stappen maakt en wat meer pads moet aanschaffen.
SSR1 met een oranje pad is niet de bedoeling, die heeft een veel te hoge cutting factor.
Koop daar een lichtgroene voor icm SSR1.
Megs deep crystal polish aan je buurman verkopen en daarvoor een glaze, black hole of white diamont van Poorboys.
Die crystal polisch voegt niets meer toe na SSR1 mijninziens.
Goede wax heb je al.

vegen kunnen ook van een te dik opgesmeerde waxlaag komen die je dan niet goed kunt uitpoetsen.
Ga er nog eens langs met spray and wipe en een schone mf doek.

evt. Je polijstresidu afnemen met IPA, en in de kiertjes evt. met een wattenstaafje/ foam op een stick schoonmaken voordat je begint met de volgende stap.

Ik heb meer pads (Oranje, groen, blauw en zwart) (ik heb zo'n dap startpakket aangeschaft). Het is nu wel duidelijk dat bij een bepaalde abbrasive een specifieke pad(s) hoort.

Tja toen ik er mee bezig was dacht ik al dat meg's DC een verkeerde aankoop was. Ik moet nog veel leren, maar het is ontzettend leuk om te doen.

Die pads hebben niet een verschillend kleurtje voor de gezelligheid..... ;-)

Je kunt het ook voelen, een pad het een zwaardere slijpgraad, cutting factor, is gemaakt van harder schuim dan een finishing pad.
In de link die ik in m'n vorige post heb bijgevoegd staat dat allemaal haarfijn uitgelegd.

Succes!

Ik heb vroeger nog Meg's DC polish gebruikt, ik heb nooit echt problemen gehad met uitpoetsen. :weetniet
Ter info: Meg's DC polish mag je niet laten curen, aanbrengen en direct weer afnemen....mogelijk zit hier de oorzaak van het probleem?

Ik had het ook meteen afgenomen, maar het was een warmere dag dus ik vermoed dat dat ook niet goed was. Het spul van PB kan geloof ik sowieso wat beter tegen warmte.