• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poll: gratis product bij je bestelling of spaarpunten?

Gratis product of spaarpunten bij een bestelling?

  • Een gratis product bij iedere bestelling indien de bestelling dit toelaat.

  • Spaarpunten bij iedere bestelling indien de bestelling dit toelaat.

  • Je moet per bestelling de klant de keuze geven.

  • Geef voor de eerste bestelling een gratis product en schakel daarna over op spaarpunten.

  • Iets anders en dat licht ik hieronder toe...


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Gaat mij ook niet zozeer om die punten hoor; ik vind persoonlijk die gratis extraatjes bij een bestelling wel leuker.
Bij die spaarpunten voor korting heb ik meer het idee dat ik normaal teveel betaal (in de trand van de Hornbach reclame; "wie korting geeft is normaal te duur" :)).
 
Hier ook niet zoals geschreven, maar het lijkt me voor Carclean wel fijn dat áls ze zo'n systeem introduceren, dat het dan ook echt werkt.
Kwaliteit is toch wel zo'n beetje hét onderscheidende punt van Carclean..
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Dit klopt, omdat er een bug leek te zitten in het bepalen van de duur van je 'lidmaatschap' heb ik die voorwaarde uitgeschakeld en tijdelijk iedereen op die 5 punten voorwaarde gezet.

Ik denk dat het ook meer om het idee van de punten gaat dan om een onderscheid van 5 of 6 punten... Maar, dat is natuurlijk persoonlijk!
 
Ik kreeg bij mijn eerste bestelling een gratis product. Leuk dat je iets krijgt! Alleen wist ik niet goed wat ik met het product moest aanvangen. Het product had ook een prijs van €11,99 als je het zelf moet kopen.

Misschien is het beter om de klant te laten kiezen welk product hij gratis wil? of een keuze van tussen verschillende producten die hij gratis krijgt.
Gewoon de spaarpunten zijn ook niet slecht, maar zoals je al aanhaalde dan moet je wel terug kopen, maar dat is klantenbinding dan toch?

Ondertussen weet ik wel wat ik met het gratis product kan doen, even wat over opgezocht.
 
Dat vindt ik het leuke van de gratis producten, ooit kan je niks mee maar soms ontdek je nieuwe producten die je anders nooit gekocht had. Bij mijn eerste bestellingen kreeg ik doeken cadeau, altijd handig! Overigens maakt het me niet uit of er nou spaarpunten of gratis producten zijn die je krijgt maar als ik moet kiezen ga ik voor de gratis producten, dat is gewoon iets wat CarClean heeft en een leuke klantbinding maakt. Wel jammer dat je het van tevoren al ziet, want bij mijn eerste bestellingen was het gewoon een echte verassing wat je krijgt of niet krijgt.
 
Ik vind het ook vaak zonde van die gratis producten waar ik niks mee kan aanvangen en in de vergeethoek of vuilnis belanden. Zoals die geurtoestanden die ik nooit in mijn auto zal hangen, als je je interieur ietwat onderhoud heb je dat niet nodig en al zeker niet die irritante geuren.
Ik heb nog nooit iets van die gratis producten kunnen gebruiken en mag direct afgeschaft worden. Geef liever korting of spaarpunten. Ik moet toegeven dat ik nu vaker ergens anders bestel omdat ik daar beter prijzen krijg of kan sparen voor een fikse korting. In het begin is het nog leuk maar na een tijdje vind ik het echt verspilling. De bedoeling is goed maar voor mij hoeft het niet.
 
Was niet als aanval op jullie bedoelt en ik bestel enkel elders als het bij jullie niet beschikbaar is of duurder. Als je bij je laatste drie bestellingen telkens bublegum geurtjes krijgt of iets dergelijks dan vind ik het zonde want ik zou niet weten wie ik daar blij mee kan maken. En je hebt gelijk dat het dan ondankbaar is om dit weg te gooien maar wat moet je ermee? Vandaar hoeft het voor mij niet. Ik vloek hier waarschijnlijk mee in de kerk maar zo denk ik erover.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Was niet als aanval op jullie bedoelt en ik bestel enkel elders als het bij jullie niet beschikbaar is of duurder. Als je bij je laatste drie bestellingen telkens bublegum geurtjes krijgt of iets dergelijks dan vind ik het zonde want ik zou niet weten wie ik daar blij mee kan maken. En je hebt gelijk dat het dan ondankbaar is om dit weg te gooien maar wat moet je ermee? Vandaar hoeft het voor mij niet. Ik vloek hier waarschijnlijk mee in de kerk maar zo denk ik erover.
Proberen iets meer per keer te bestellen, dan kom je automatisch in de categorie waar wij veel meer keuze hebben om er iets bij te doen. Orders tot € 50 verdienen wij weinig op, omdat onze marge grotendeels verdampt door de korting die wij op de verzendkosten geven. o_O
 
juistem!!! Als je kijkt hoe Carclean omgaat met de verzendkosten zijn ze echt de topper van alle (inter-)winkels. En het idee dat er iets bij zit wat je niet had besteld, is een aardigheid en naar mijn mening hoeven we een aardigheid niet te evalueren op merites maar op het gebaar. Ik kreeg vanmiddag bij een behoorlijk kleine bestelling toch een geurhangertje en dat vind ik een ontzettend sympathiek gebaar, het verrassingseffect vind ik na al die jaren nog steeds enorm leuk.
 
Het spaarpunten of cadeausysteem is beide prima, qua insteek en waardering, wat mij betreft.
Ik zag dat het systeemtechnisch lastig was om mensen zelf te laten kiezen wat ze willen hebben voor cadeau toch?
Nu zat ik even te graven en dacht dat ik op een andere website, waar je iets totaal anders kan bestellen (www.visdealshop.nl), de mogelijkheid hebt om in het winkelmandje menu te kiezen welk cadeau je wilt. Dit bouwen ze op naarmate je meer producten besteld en de totale som van de producten.

@Matsu dan kan je er nu toch wel wat mee? De wc ruikt nu in ieder geval lekker naar bubblegum
 
Ik begrijp het punt niet helemaal. Inmiddels is het zo dat je én een presentje krijgt bij je bestelling én ook punten opspaart voor kortingen bij je (eventuele) volgende bestelling. Helemaal top toch? Dat het gratis presentje iets is waar je denkt niets aan te hebben is dan jammer, maar je hebt wel wat gekregen. Zo kreeg ik bij mijn laatste bestelling een klein flesje Stjärnagloss Silke High Gloss Detailing Spray. Ik kende het merk niet en dus ook niet het product maar heb het gelijk even getest en ik was positief verrast. Was gewoon goed spul voor mijn gevoel. Daarnaast dus ook nog spaarpunten gekregen bij mijn bestelling, helemaal top! Ik snap het hele probleem dus niet zo dat je wat gratis krijgt en korting spaart.