• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poll: Nieuw logo voor moederbedrijf: Quality Stores Online B.V.

Welk logo spreekt jou het meeste aan?

  • Logo 1A (gekleurde cirkel met dikke pijl)

  • Logo 1B (gekleurde cirkel met dunne pijl)

  • Logo 2A (tasje, oranje blauw variant)

  • Logo 2B (tasje, wit blauw variant)

  • Logo 3A (strak logo zwart / wit)

  • Logo 3B (strak logo oranje / blauw)

  • Logo 4 (tasje met deel van Q als handgreep)

  • Logo 5 (Q als beeldmerk in material design)


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Logo 1A: mooi (supersubjectief natuurlijk), kleurrijk, modern.

Logo 1B: daar is de pijl voor het beentje van de Q wat dun.
Logo 2 is misschien wat zakelijker.
De andere logo's zijn minder mijn ding.
 
Logo 3 vind ik het mooist, maar lijkt op de style van een festival organisator. (Hardstyle feesten)

Logo 2b vind ik het mooiste voor het doeleinde. (A doet mij denken aan een reclame op tv, weet even niet meer precies wat, maar de kleuren-combi doet mij er aan denken)



Greetz
 
Nu ik 1A op een groot scherm terugzie, vind ik deze wat beter te verteren dan op mijn telefoonscherm. Als dat logo op een klein scherm getoond wordt, lijkt de gekleurde ring van dikte te veranderen (is optisch bedrog; weet ik). Kijk daar nog maar eens goed naar. Misschien dat die ring wat dikker kan, zodat dat effect wat minder wordt.
Maar goed, daar heb je bij 2 geen last van ;)
 
Combi van ?
PollMarcus.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
.
Goede logo's evolueren overigens door de tijd heen. Hipper uiterlijk, iets ander font, etc. Bij veel logo's van grote, lang bestaande merken zie je subtiele veranderingen aan een bestaand logo, zelden zie je een compleet ander logo.

Klopt helemaal. Eén van mijn hobby's is het verzamelen van bierglazen, vaak zie je dat oude sterke logo's simpel waren met een paar kleuren. Vervolgens zie je dat het logo vaak in de jaren 70/80 veel kleurrijker wordt met allerlei frutsels er aan toegevoegd, en op een gegeven moment zie je dan vaak dat men weer terug gaat naar het oorspronkelijke logo, vaak zo drastisch dat er dan vaak nauwelijks meer verschil is te ontdekken tussen het oorspronkelijke logo en het terug geminimaliseerde logo. Biermerken als Amstel en Dommelsch zijn mooie voorbeelden van dergelijke ontwikkelingen.
 
Waarom is de uitslag van onze Facebook Poll zoveel anders dan hier? Natuurlijk wordt er meer gestemd, maar daar staat ontwerp 3A bovenaan.

Zie:

https://www.facebook.com/groups/Carclean.com/permalink/1251877358208477/
 
Waarom is de uitslag van onze Facebook Poll zoveel anders dan hier? Natuurlijk wordt er meer gestemd, maar daar staat ontwerp 3A bovenaan.

Zie:

https://www.facebook.com/groups/Carclean.com/permalink/1251877358208477/

Dan hebben ze op facebook meer smaak Tim!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik krijg het idee dat je voor jezelf de keuze al wel gemaakt hebt (1A).
Misschien dat de poll nog wat 'interessante inzichten' heeft opgeleverd, maar ga gewoon voor je eigen idee.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio