• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poll: Nieuw logo voor moederbedrijf: Quality Stores Online B.V.

Welk logo spreekt jou het meeste aan?

  • Logo 1A (gekleurde cirkel met dikke pijl)

  • Logo 1B (gekleurde cirkel met dunne pijl)

  • Logo 2A (tasje, oranje blauw variant)

  • Logo 2B (tasje, wit blauw variant)

  • Logo 3A (strak logo zwart / wit)

  • Logo 3B (strak logo oranje / blauw)

  • Logo 4 (tasje met deel van Q als handgreep)

  • Logo 5 (Q als beeldmerk in material design)


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Carclean.com is onderdeel van Quality Stores Online B.V. en voor het moederbedrijf was het tijd voor een nieuw en modern logo.

We hebben daarvoor een wedstrijd onder ontwerpers uitgeschreven en daar zijn veel inzendingen op binnengekomen. We vinden het leuk om bij jullie te peilen welk logo jullie het meest aanspreekt.

Logo 1A:
Logo1A.jpg

Logo 1B:
Logo1B.jpg

Logo 2:
Logo2.jpg

Logo 3A:
Verwijderd op verzoek van ontwerper.
Logo 3B:
Verwijderd op verzoek van ontwerper.
Logo 4:
Logo4.jpg

Logo 5:
Logo5.jpg
 

Bijlagen

  • Logo3A.jpg
    Logo3A.jpg
    40,1 KB · Weergaven: 720
  • Logo3B.jpg
    Logo3B.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 707
Laatst bewerkt:
1A - eigentijds, modern en hip.

1B - is te iel.
2 - vind ik teveel op het oude lijken.
3A - heeft te weinig kleur in z'n leven.
3B - onduidelijk.
4 - valt ook flets weg.
5 - de Q lijkt hier veelsteveel op een Dyson Air Multiplier ventilator, en ook teveel op het oude logo qua kleurgebruik.
 
Laatst bewerkt:
Logo 2 zonder twijfel, de andere logo's zijn óf veel te druk met veel kleuren (doet de krachtige eenvoud van een logo teniet) of hebben beeldgrapjes waarbij óf bijvoorbeeld de Q in het logo niet door iedereen als Q zal worden herkend, of hebben een beeldmerk wat ik niet aan het bedrijf kan koppelen. Het laatste logo is zo'n voorbeeld met de O/Q door kleurgebruik met wat moeite eruit te halen, maar niet door iedereen.

Logo 4 heeft een beter herkenbare Q doordat het streepje schuin staat, en tegelijk een beeldgrapje door de O/Q als handvat van de boodschappentas te gebruiken, eigenlijk zou je daar nog iets moeten verzinnen om 'online' uit te beelden om een perfect logo te krijgen. Misschien als je het witte schuine streepje van de "Q" vervangt door een kronkelige online 'kabel'?

Edit: misschien als gimmick dan nog een stekker aan de kabel afbeelden?
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
2A of 2B
Simpel en strak. De rest is mij teveel Spielerei.
Een simpel handvatje en je ziet gelijk dat het een shopping bag is. Lijkt me prima voor een shop.
Goede logo's evolueren overigens door de tijd heen. Hipper uiterlijk, iets ander font, etc. Bij veel logo's van grote, lang bestaande merken zie je subtiele veranderingen aan een bestaand logo, zelden zie je een compleet ander logo.

1: Er 'klopt iets niet' aan die gekleurde ring. Zal wel komen door de variatie van dikte. Het is ook wat te ieltjes.

3: Absoluut niet duidelijk dat er een Q zou moeten staan. En 'Ouality Stores Online' is een beetje een maffe naam.

4: Te simpel en daardoor ziet het er wat knullig uit.

5: De Q is niet echt een Q, maar lijkt meer op een spiegeltje. Of een Dyson. Of een omgekeerd aan-/uitknop symbool.
 
Tja, als ik in beelden ga denken dan refereer ik het niet direct aan cc of quality stores.

Logo 1 was me vrij snel al iets te bekend uit het verleden van mijzelf en sprong direct boven alles uit. Maar goed te doen om een nieuwe insteek te geven aan het moeder bedrijf.

Logo 2 is me te echt veelste tassig. Haal de lus weg, en je hebt het oude logo.
Logo 3 kreeg ik als eerste ingeving één of ander nieuw gemodelleerd verkeersbord uit Australië
Logo 4 kun je gaan ringsteken/rijden. (Met een lans, rijdend ter paard de lans door een ring proberen te steken. Rondje de ring, streepje de lans)
Logo 5 ja, die Dyson air multiplier hé.

We zullen zien!
 
Logo 1A voor mij. Lekker modern, kleurrijk maar toch zakelijk.

De rest vind ik allemaal te oubollig uitzien, iets voor een website uit de jaren 0.
 
Ik moet ff de entiteitopbouw erbij pakken ;)
Maar ik denk 1 en dan elk van de kleuren in de ribbon gelijk aan die van de afzonderlijke dochters

En anders 4, kan je wel wat mee voor een unieke shopper