• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pollen

Audi-MvD

Detailing rookie
5 mrt 2025
12
15
pollen…. Auto schoon en nog geen dag later weer een dun laagje stuif erover… ik word er echt helemaal gek van

Iemand tips voor een snelle touch up om het eraf te krijgen zonder de hele auto opnieuw te wassen???

Zat zelf te denken om even langs de wasbox te gaan een flink met vlekvrij drogen water af te spoelen en na het drogen na te lopen met ceramic detailer van Gyeon.

Vanmorgen nog even bij de wasbox geweest voor wat licht werk.
Alleen wat vliegen en stof verwijderen met vlekvrij water de hele auto goed afspuiten.
Moet een 5 minuten door de stad voor ik thuis ben en het meest water was eraf. Met 2 droogdoeken voorzichtig over de auto heen om het rest van het water verwijderen.
Onze auto staat onder de carport het lijkt of die ruimte stof en bladeren aantrekt.
Binnen een uur ligt er een laagje stof op de auto.
nou is onze auto zwart dus je ziet alles.

• Leuk
Reacties: Audi-MvD
Vanmorgen nog even bij de wasbox geweest voor wat licht werk.
Alleen wat vliegen en stof verwijderen met vlekvrij water de hele auto goed afspuiten.
Moet een 5 minuten door de stad voor ik thuis ben en het meest water was eraf. Met 2 droogdoeken voorzichtig over de auto heen om het rest van het water verwijderen.
Onze auto staat onder de carport het lijkt of die ruimte stof en bladeren aantrekt.
Binnen een uur ligt er een laagje stof op de auto.
nou is onze auto zwart dus je ziet alles.
Zwart… hier hetzelfde probleem

Persoonlijk zou ik nooit, nee nooit, met een droogdoek over de lak gaan zonder hem eerst gewassen te hebben, maar dat moet iedereen zelf weten.
Of met een “vuile” auto rijden, of de auto wassen, andere standen zitten er bij mij niet op.
Ja wat is de definitie van een “vuile” auto? Mijn auto heefg voornamelijk stil gestaan op de oprit en pollen gevangen…. Die is mijn inziens niet vuil. Met zwaardere vervuiling van het rijden zoals vliegen zand ect ect vind ik het een ander verhaal.

Net in de wasstraat vlekvrij schoongespoeld met veel water en daarna klein stukje droog gereden. Thuis de droogplekken afgenomen met spray and wipe. Auto is weer polvrij en glimt zoals het hoort

Na het weekend eens kijken wat er van over is na de regen en het sahara zand en in de loop van de week weer een volledige wasbeurt geven
image.webp

Laatst bewerkt:
Voor dat soort situaties gebruik ik een rinseless wash. Stapeltje microvezeldoeken in een emmer met rinseless, en dan met beleid de auto wassen. Doek eenmaal gebruikt, niet meer terug in de emmer. Daarna kun je direct drogen, al dan niet met behulp van een (ceramic) detailer.
Dit ga ik ook eens proberen! Thx

Voor dat soort situaties gebruik ik een rinseless wash. Stapeltje microvezeldoeken in een emmer met rinseless, en dan met beleid de auto wassen. Doek eenmaal gebruikt, niet meer terug in de emmer. Daarna kun je direct drogen, al dan niet met behulp van een (ceramic) detailer.
Vind ik ook een soort van wassen dus zou ik ook nog eens kunnen proberen :)