Aangezien het zéér goede weer heb ik beslist mijn eigen wagen eens een grondige detail beurt te geven.
Het betreft een metallic groene polo 6n2, bouwjaar 2000.
Heb de wagen nu bijna 1.5jaar in mijn bezit en gekocht van de eerste eigenares die hem tevens zeer goed onderhield.
De eerste week dat ik de wagen in mijn bezit had heeft de wagen een volledige detailbeurt gekregen én sindsdien steeds onderhouden als een freak én heeft maar 7000km gereden :roll.
Er waren na de inspectie van de lak ook geen zware lakdefecten te vinden behalve hier en daar een, vergeten af te halen, duivenpoep en een verloren krasje...
Kleien was volgens mij ook niet nodig aangezien de lak helemaal niet ruw aanvoelde.
Zo gezegd zo gedaan, de wagen naar de wasbox gereden en ingespoten met iron-x ( Wat stinkt dat verschrikkelijk, mijn garage ruikt er nog naar terwijl ik de wagen al had afgewassen! ).
Iron-x heb ik gebruikt omdat iedereen er vol lof over was en ik moest het wel eens testen. Er zat blijkbaar aardig wat vervuiling in de lak aangezien ik toch wat paarse verkleuring kreeg.
Na de iron-x de hogedruk erop gezet om af te spoelen, en vervolgens de foam erop gespoten.
Eventjes laten intrekken, afgespoeld en dan de wagen met een washmitt volledig gewassen.
De wagen heb ik laten drogen terwijl ik naar huis reed en aangezien het zéér warm was vandaag, was dit dan ook geen enkel probleem.
Eens in de garage neergezet aan de slag gegaan en deze keer plaatjes bij het praatje :-" Er volgen nog wel een aantal foto's aangezien ik beslist heb te stoppen voor vandaag. Morgen dagje naar zee dus donderdag dan maar verder werken .
De wasbeurt van de wagen!
Gewassen en blinkt al als een spiegel !
Flake pop na raffini inizio met de wollen monello purple foamed pad
En nog eventjes beziggehouden met de letters te verwijderen
Donderdag dan verderdoen met de gehele wagen, enkel de motorkap, voorbumper en wielkasten zijn gedaan met de raffini inizio. En van daar uit volgen dan de 4 overige stappen.
Bedankt al voor het lezen!
Het betreft een metallic groene polo 6n2, bouwjaar 2000.
Heb de wagen nu bijna 1.5jaar in mijn bezit en gekocht van de eerste eigenares die hem tevens zeer goed onderhield.
De eerste week dat ik de wagen in mijn bezit had heeft de wagen een volledige detailbeurt gekregen én sindsdien steeds onderhouden als een freak én heeft maar 7000km gereden :roll.
Er waren na de inspectie van de lak ook geen zware lakdefecten te vinden behalve hier en daar een, vergeten af te halen, duivenpoep en een verloren krasje...
Kleien was volgens mij ook niet nodig aangezien de lak helemaal niet ruw aanvoelde.
Zo gezegd zo gedaan, de wagen naar de wasbox gereden en ingespoten met iron-x ( Wat stinkt dat verschrikkelijk, mijn garage ruikt er nog naar terwijl ik de wagen al had afgewassen! ).
Iron-x heb ik gebruikt omdat iedereen er vol lof over was en ik moest het wel eens testen. Er zat blijkbaar aardig wat vervuiling in de lak aangezien ik toch wat paarse verkleuring kreeg.
Na de iron-x de hogedruk erop gezet om af te spoelen, en vervolgens de foam erop gespoten.
Eventjes laten intrekken, afgespoeld en dan de wagen met een washmitt volledig gewassen.
De wagen heb ik laten drogen terwijl ik naar huis reed en aangezien het zéér warm was vandaag, was dit dan ook geen enkel probleem.
Eens in de garage neergezet aan de slag gegaan en deze keer plaatjes bij het praatje :-" Er volgen nog wel een aantal foto's aangezien ik beslist heb te stoppen voor vandaag. Morgen dagje naar zee dus donderdag dan maar verder werken .
De wasbeurt van de wagen!
Gewassen en blinkt al als een spiegel !
Flake pop na raffini inizio met de wollen monello purple foamed pad
En nog eventjes beziggehouden met de letters te verwijderen
Donderdag dan verderdoen met de gehele wagen, enkel de motorkap, voorbumper en wielkasten zijn gedaan met de raffini inizio. En van daar uit volgen dan de 4 overige stappen.
Bedankt al voor het lezen!
Laatst bewerkt door een moderator: