• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo 6n2 detail project

Zieron

Detailing addict
23 mrt 2011
74
55
Aangezien het zéér goede weer heb ik beslist mijn eigen wagen eens een grondige detail beurt te geven.
Het betreft een metallic groene polo 6n2, bouwjaar 2000.

Heb de wagen nu bijna 1.5jaar in mijn bezit en gekocht van de eerste eigenares die hem tevens zeer goed onderhield.
De eerste week dat ik de wagen in mijn bezit had heeft de wagen een volledige detailbeurt gekregen én sindsdien steeds onderhouden als een freak én heeft maar 7000km gereden :roll.

Er waren na de inspectie van de lak ook geen zware lakdefecten te vinden behalve hier en daar een, vergeten af te halen, duivenpoep en een verloren krasje...
Kleien was volgens mij ook niet nodig aangezien de lak helemaal niet ruw aanvoelde.

Zo gezegd zo gedaan, de wagen naar de wasbox gereden en ingespoten met iron-x ( Wat stinkt dat verschrikkelijk, mijn garage ruikt er nog naar terwijl ik de wagen al had afgewassen! ).
Iron-x heb ik gebruikt omdat iedereen er vol lof over was en ik moest het wel eens testen. Er zat blijkbaar aardig wat vervuiling in de lak aangezien ik toch wat paarse verkleuring kreeg.

Na de iron-x de hogedruk erop gezet om af te spoelen, en vervolgens de foam erop gespoten.
Eventjes laten intrekken, afgespoeld en dan de wagen met een washmitt volledig gewassen.
De wagen heb ik laten drogen terwijl ik naar huis reed en aangezien het zéér warm was vandaag, was dit dan ook geen enkel probleem.

Eens in de garage neergezet aan de slag gegaan en deze keer plaatjes bij het praatje :-" Er volgen nog wel een aantal foto's aangezien ik beslist heb te stoppen voor vandaag. Morgen dagje naar zee dus donderdag dan maar verder werken ;) .

De wasbeurt van de wagen!

scaled.php?server=209&filename=dsc01410f.webp

Gewassen en blinkt al als een spiegel :party: !

scaled.php?server=831&filename=dsc01418j.webp

Flake pop na raffini inizio met de wollen monello purple foamed pad :heart_eyes:

scaled.php?server=820&filename=dsc01434h.webp

En nog eventjes beziggehouden met de letters te verwijderen :grinning:

scaled.php?server=846&filename=dsc01435nc.webp

scaled.php?server=543&filename=dsc01436n.webp

scaled.php?server=191&filename=dsc01438jwm.webp

Donderdag dan verderdoen met de gehele wagen, enkel de motorkap, voorbumper en wielkasten zijn gedaan met de raffini inizio. En van daar uit volgen dan de 4 overige stappen.
Bedankt al voor het lezen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit beloofd veel goeds :
Ik kan je garanderen dat je nog veel plezierige kilometers ermee zult maken
Het zijn hele fijne wagentjes en lekker tijdloos als je het mij vraagt :)

Mark1986 zei:
Dit beloofd veel goeds :
Ik kan je garanderen dat je nog veel plezierige kilometers ermee zult maken
Het zijn hele fijne wagentjes en lekker tijdloos als je het mij vraagd :)

Rij er al bijna 2 jaar mee hoor :D. Maar inderdaad zoals je zegt, super wagentjes.
Blijft ook niet bij deze basic opstelling, de plannen zijn er al om er iets moois van te maken!

De bedoeling is om er een leuke velg en schroefsetje onder te hangen en dan lekker laag gaan.
Niet teveel "tuning" gewoon clean :-)^
Velgenkeuze is er nog niet omdat ik nog geen idee heb of ik voor een breedset ga of een gewone velg.

Heb vroeger altijd met gecleande wagens gereden en het virus laat me niet los :)

Na de uitstap aan zee met als gevolg zo rood als een kreeft, toch de moed nog gevonden om nog wat verder te werken aan de wagen!
De raffini inizio laag volledig aangebracht en ik moet zeggen dat dit echt wel een uitzonderlijk goed resultaat geeft.
Het was helemaal niet nodig op m'n wagen maar ik dacht laten we dit productje maar eens testen!

Heb maar 1 foto kunnen maken omdat ik ondertussen ook aant het onderhandelen ben geslagen voor een setje zeldzame velgen!

Net een spiegel! Wel een wazige foto maar goed je ziet het resultaat :D

DSC01439.webp

Foto van toekomstige velgen :jippie

WP-0000072.webp

Zo, de wagen is uiteindelijk toch klaargeraakt :) hier de na foto's aangezien de batterij van m'n camera leeg was...

Een beetje random foto's
DSC01549.webp

DSC01573.webp

DSC01570.webp

DSC01568.webp

DSC01567.webp

DSC01557.webp

Wat reflectieshots
DSC01558.webp

DSC01550.webp

DSC01559.webp

DSC01555.webp

En daar was de regenbui ]-0 druppels zijn niet gelijk ik weet het, maar het was een bizarre regenbui ook :-p

DSC01576.webp

Interieur ( wat al een jaar en een half niet meer onderhanden is genomen :-" )

DSC01564.webp

Hè, wat doet die koe daar op het balkon. :-b
Dat is een mooie glanzende auto, goed bezig.

Dank u voor de positieve reacties!

En ja die koe, die staat daar op het balkon van de slager, waarom? Geen enkel idee! Het is belachelijk :lol

Lekker bezig geweest zeg!
Ik heb echter wel wat vraagjes aan je, omdat ik gewoon benieuwd ben naar je motivatie hierachter.

Je zegt zelf:
Er waren na de inspectie van de lak ook geen zware lakdefecten te vinden behalve hier en daar een, vergeten af te halen, duivenpoep en een verloren krasje...
Kleien was volgens mij ook niet nodig aangezien de lak helemaal niet ruw aanvoelde.

Waarna je vervolgens aangeeft:
Flake pop na raffini inizio met de wollen monello purple foamed pad

Als er geen echter lakdefecten e.d. waren te vinden, waarom grijp je dan na een dusdanig zware combinatie?
Je geeft ook nog aan dat de Iron-X behoorlijk goed zijn werk deed, denk je niet dat kleien dan ook zinvol zou zijn geweest om 100% zeker te zijn van het feit dat je een goed schone lak hebt alvorens je start met polijsten?

De sticker op je dak trouwens zou ik persoonlijk verwijderen. Geeft het nog een mooier en strakker resultaat.

Met alle respect voor uw mening Maaike maar je weet niet half hoe de vork in de steel zit.

Ten eerste; wat die sticker betreft, dat gij da ni mooi vindt, maakt mij niets uit. Ik vind het mooi en weet de betekenis er achter. Dus dat vond ik al een overbodige reactie.

Ten tweede; Iron x omdat ik dat wou testen aangezien ik zeer goede commentaren had gelezen. Ik wou niet kleien omdat =>IKIK

Uh... Ik begrijp totaal niets van jouw aangevallen houding ineens. Mijn bericht is positief bedoeld waarin ik begin je te complimenteren voor het gedane werk en resultaat.
De reden voor mijn vragen schuilt puur en alleen in het feit dat het hier een VW betreft en dus VAG lak. Heb zelf de eerste VW afgelopen week gedaan en daar een flinke klus aan gehad. Daarom vroeg ik me af of jij misschien meer ervaring had met dit soort lakken.

Geen flauw idee waarom je dit ziet als een aanval.
Die opmerking over de sticker, zie het als compliment. De rest van de auto shined via de foto's tegemoet en dan valt zo'n sticker ineens enorm op.
Enne... Dit is een forum he, volgens mij bedoeld vragen te stellen e.d

Ik ben een Belg, ik zal dan anders interpreteren dan jij.
Ik vond het een aanvallend bericht.
Mocht je gevraagd hebben hoe heb je het aangepakt, waarom deze producten en dergelijke meer.

Dan had het anders geweest

Denk dat woorden zo misschien wat anders overkomen dan bedoeld.
Laat maar zitten anyway. Ik bedoelde er niets slechts mee.