• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pompverstuiver

Dat hangt van het product af Touch-Less geeft helemaal geen dik schuim maar je ziet wel dat het product een filmaagje over het lakwerk legt en zo blijft plakken. Het is zeker niet zo dat foam altijd garantie is dat het beter blijft plakken. De perceptie echter is dat het wel zo is, jouw reactie geeft dat ook aan. En een stukje funfactor mag ook meespelen natuurlijk. Daarom schuimen shampoos ook zo goed, je krijgt het idee veiliger en beter te reinigen maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
 
@Dibbuz bedankt, klinkt logisch, nooit over na gedacht.
Maar het foam is toch niet alleen voor het visuele?
schuim blijft langer liggen dus heeft het meer tijd om vervuiling los te weken?

Correct me if i'm wrong.
Ik had het al in een ander topic gepost een paar dagen terug. Zoals de mannen van Bilt Hamber het uitleggen is de enige functie van het foam om het vuil te agiteren met de knappende luchtbelletjes, ondertussen wordt de shampoo/reiniger ook geleidelijk op de lak gelegd. Heb je een dik foam dat er nog steeds op staat als je gaat afspuiten dan heeft het foam dus minder tegen het vuil geduwd en spuit je een hoop van het middel van de auto zonder uberhaupt de lak geraakt te hebben. En onder de streep is het het middel dat 90% van het werk doet. Ook zonder foam.
 
@Dibbuz dus als ik het goed begrijp is een verstuiver meer dan voldoende voor het onderstaande product? Want het maakt qua reiniging niet uit of je een dikke laag foam erop zet of nevelt? Zo ja, welke uit jullie webshop zou jij aanraden?

Correct, de Touch-Less is sowieso geen schuimtopper en kan prima in een verstuiver.
Persoonlijk vind ik de IK multi kwalitatief beter aanvoelen dan de Kwazar en we hebben nu ook een 360 versie wat handig is voor wielkasten e.d.
 
Zijn al een aantal goede adviezen gegeven, en ik zou daar aan toe willen voegen dat ik zou gaan voor een verstuiver met iets grotere inhoud (4-7L). Niet alleen is dat handig voor grotere auto’s (al gebruik ik zelf meestal al 3L voor de Swift van mijn vriendin), maar het zorgt er ook voor dat ‘ie langer op druk blijft.
 
  • Leuk
Reactions: Dear-Fail en Altos