• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pompverstuiver

Dear-Fail

Detailing trainee
21 jan 2024
77
30
Hi allemaal,

Hopelijk staat mijn vraag op de goede plek. Gisteren was ik bij mijn ouders en we hadden het erover dat hun auto behoorlijk vies is. Vervolgens ben ik naar huis gereden om wat spullen te halen en bij gebrek aan beter nam ik een simpele Action pompverstuiver van 1.5L mee. Jullie kunnen het al raden. Ik ben aan het pompen en opeens hoor ik 'KNAK!'. Gelukkig kon ik wel even ermee door maar het is wel een mooi excuus om een fatsoenlijke pompverstuiver te halen.

Nu heb ik de volgende vragen:

1. Is een versie van 1.5L (bijvoorbeeld deze https://www.carclean.com/nl/ik-sprayers-multi-pro-2-pompverstuiver-1500ml.html) voldoende om een hele auto te behandelen?
2. Mocht dit niet het geval zijn dan ga ik op zoek naar een grotere, misschien is het vloeken in de kerk maar kan je dan op zoek naar een willekeurige drukspuit? Rond de €100,- ligt namelijk nu boven mijn budget.
 
Mijn eerste vraag is: Waarom een pompverstuiver? persoonlijk zou ik 9 van de 10 keer voor een foamer gaan in plaats van een verstuiver.
Of je met 1,5 liter rond de auto kan gaanhangt af van de grote van de auto, een 45km auto is minder nodig dan een Hummer :p
 
ik denk dat een V40 net wel/net niet zou willen
als je in de buurt woont mag je mijne proberen (ik heb de gene waar jij een link van stuurde)
en ja zo een bedoelde ik.
een pompverstuiver brengt de inhoud op druk en "perst" het er uit.
Bij een foamer zuigt hij ook lucht mee waardoor je een dikker schuim krijgt.
 
Dat komt omdat dit beide foamers zijn.
Drukspuit
Foamer

Verschil tussen kwazar en IK is het merk/model. zie het als samsung vs iphone, beide werken. beide zijn goed. maar ik vind iphone fijner. :joy:
 
Ik heb de Ik foam 2 pro, en ik vind de aansluiting voor een compressor geweldig.
ja, hij doet wat hij moet doen. je krijgt er verschillende inlaatstukjes bij voor dikke of juist waterige foam, best tof.

ik heb een Kwazar venus 360 (geen foam allen drukspuit) en voor mijn gevoel is de kwaliteit van de kwazar beter.
en, ik weet dat er mensen op het forum zijn die het niet met mij eens zijn. :joy:
 
Ik heb ook al jaren de Kwazar pompsprayers,en Foam sprayers,
En gebruik ze dagelijks, helemaal niets mis mee!
 
Dan is de keuze kwazar of IK.
Ik heeft een van 1,25L of 6
Kwazar ook een van 2 of 2,5 ofzo.
De verzameling word vanzelf groter, of er gaat een keer iets stuk, dan kan je de andere uitproberen.
Voor een Volvo v40 en jouw budget zou ik simpelweg voor de kwazar gaan omdat die meer inhoud heeft.

Heb ik nou nuttig advies gegeven?:eek:
 
  • Leuk
Reactions: Dear-Fail
Ik gebruik een 1.5 liter Quazar Venus, en dat is voor een Fabia combi ruim voldoende. Een grotere is ook zwaarder, maar hoef je zeker als je net begint minder vaak bij te pompen (omdat er al meer lucht boven het water zit). Je kun een sprayer ook altijd een 2e keer vullen. Overigens ook de 1.5 liter versie wel eens een V70 gedaan, en dat was ook voldoende, de truc is dat je fijn genoeg moet vernevelen.
 
Mijn eerste vraag is: Waarom een pompverstuiver? persoonlijk zou ik 9 van de 10 keer voor een foamer gaan in plaats van een verstuiver.
Of je met 1,5 liter rond de auto kan gaanhangt af van de grote van de auto, een 45km auto is minder nodig dan een Hummer :p
Als iemand in de showroom komt voor een handfoamer dan is het eerste wat ik vraag of de klant gaat voor visueel effect (zien van foam) of voor vuillosweking. Vaak is het laatste het antwoord en dan is een pompverstuiver handiger. We hebben genoeg pre-washes die in een pompverstuiver gedaan kunnen worden.

Om foam te generen heb je namelijk veel meer druk nodig. Je zal dus met een kleine foamer best vaak moeten pompen als je een hele auto wilt doen. Je hebt ongeveer 10-15 seconden foam. Om een nevel te generen is veel minder druk nodig en je kunt de auto vaak in één keer insprayen. Geen schuim, wel vuillosweking.

Het is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken natuurlijk maar ik geef het altijd wel aan.
 
@Dibbuz bedankt, klinkt logisch, nooit over na gedacht.
Maar het foam is toch niet alleen voor het visuele?
schuim blijft langer liggen dus heeft het meer tijd om vervuiling los te weken?

Correct me if i'm wrong.