• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy´s Trim restorer en PB Natural look

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Ik heb deze beide producten in mijn collectie zitten.

De Naturallook gebruik in voor mijn interieur, dashboard kunststofdelen aan mijn deuren etc maar niet op bv het leer.

Trim restorer gebruik ik allen maar aan de buitenkant van de auto, voor alle kunststof trims de antenne de wisarm achter en zo.

Nu was ik laatst aan het rommelen met beide producten op het kunststof spatbord van een fiets en ik zag dat de natural look een veel mooier effect gaf op het kunststof ( dat qua samenstelling heel erg lijkt op de trims van een auto)

Wat zijn eigenlijk precies de verschillen tussen deze beide producten behalve de geur en de kleur. Kan ik Natural look net zo goed buiten gebruiken en is dan de duurzaamheid gelijk? Of is de ene echt specifiek voor binnen en de andere voor buiten

ja, maar trim restorer kan ook prima op de bandjes..

stiekem doe ik op mijn eigen auto. zelf eerder trimrestorer, dan bijvoorbeeld meg's tiregel die ik bezit

nee, is gewoon gierig..
ik moet ooit nog eens een GOEDE tire dressing kopen..
tot die tijd voldoet trim restorer prima.
de meg's geeft gewoon niet de look die ik wil, niet heel glimmend ofzo hoor, maar, moeilijk uit te leggen, gewoon niet mijn smaak.

de wolfgang black diamond vond ik wel ERG mooi! alleen die prijzen houden me tegen..

om toch nog ontopic te komen..

ze zijn beide eigenlijk onmisbaar, trim restorer voor de buitenkant en eventueel de banden.
natural look voor interieur kunststoffen e.d.

Kort gezegd lijkt de Natural look het dus vooral binnen in de auto beter te doen dan op de trims.

Wat bandegel betreft ik ben niet zo´n grootverbruiker van dat spul. Zit nog tegen 3/4 fles meguiars aan te kijken waar ik niet helemaal tevreden over ben. Zo dag ik dat de dan na aanbrengen al een deel was weggespoeld ( het mag dus beslist niet regenen gedurende de eerst dag na aanbrengen)

Van de Wolfgang heb ik veel goeds gehoord maar ja ja gooit die fles megs ook niet gelijk weg natuurlijk. het eeuwige dilemma

De Natural Look is minder vettig en minder bestand tegen weersinvloeden waaronder regen, dan de Trim Restorer. Laatst heb ik het kunstof binnenpaneel van mijn portier met NL gedaan. Het begon te regenen terwijl mijn portier openstond en het liep er zo vanaf. Elke druppel regen maakte een vlek(je) in de NL. Ik gebruik af en toe wel eens TR voor de dorpelranden en dat gaat prima, maar voor het hele dashboard en/of de deurpanelen vind ik het te vettig aanvoelen.

geheel mee eens met de opmerkingen van boven.

Trimrestorer kan je overigens prima binnen gebruiken mits je het maar spaarzaam doet en goed nawrijft met een badstof/katoenen doek.

De trim restorer had ik inderdaad laatst heel dun aangebracht (vond ik) Laten opdrogen en daarna nagewreven met een badstoffen doek.

Toch zag ik na de eerste regenbuien nog een hier en daar een spoortje van uitgelopen product. Dit ondanks dat het kunststof absoluut niet meer vet aanvoelde. Moet er wel bijzeggen dat het om een paar flinke plensbuien ging die vielen binnen 16 uur na het opbrengen.

Ik heb nu de Trim Restorer van Poorboy's. Ik gebruikte tot nu de Valma Plastishine. Ik wil de TR vooral gaan gebruiken op de ongespoten delen (vooral bumpers) aan de buitenkant van onze Qashqai en Cuore. Ik heb al gelezen dat je dat spul het beste met een pad kan aanbrengen. Moet je het daarna nog uitwrijven?

Trim Restorer kun je het beste aanbrengen met een badstof doek/applicator, laten intrekken en na een tijdje nawrijven met een badstof doek/applicator. Microvezel zuigt te veel product op, daardoor minder geschikt.

Een kleine tip: trim restorer laat zich heel goed aanbrengen met poetsdoeken. Het zijn die witte doeken die ze bij de Halfords verkopen en automatrialen zaken.

Of een make-up padje ..... hebben een zachte of een meer ruwe kant.
En ze kosten drie keer niks, dus lekker weggooien.

Hans

RedCat zei:
Of een make-up padje ..... hebben een zachte of een meer ruwe kant.
En ze kosten drie keer niks, dus lekker weggooien.

Hans

Heb ik ook gedaan, maar dat vond de vrouw niet zo leuk....

Volgens mij is het toch ook heel belangrijk dat je de ondergrond eerst goed ontvet:rules