• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Bio APC veilig voor PB wheelsealant?

Audi-A1

Detailing rookie
13 mei 2013
41
0
Ik reinig regelmatig mijn velgen zonder ze geheel te wassen. Nu heb ik wat rondgekeken en begrepen dat PB APC ook remstof en teer en straatvuil verwijderd. Dit zou dus ideaal zijn voor mijn velgen schoon te houden. Nu heb ik twee vragen

Kan ik de APC gebruiken zonder naspoelen, gewoon na gebruik de velg droogmaken met een schone MF doek?

Is de PB APC veilig voor mijn wheelsealant van PB, verwijdert de APC de sealant niet?

Ik weet wel dat je de APC als wax stripper kunt gebruiken
Dus ik denk als je dat gaat doen dan
Helle lichte meng verhouding moet doen

MAAR
Als je 2 mooie laagjes WheelSealant er op smeert
Ben je de APC niet nodig om te reinigen

Apc gaat zeker vlekken geven zonder afspelen, en zijn soms lastig te verwijderen.
Als je geen water wilt gebruiken, pak dan Pb spray & wipe.
Of zit ik net te bedenken, Dodo Juice - Low on Eau Rinseless Wash al verdunt in een spraybottle.
Maar zoals kcc al zegt, met twee lagen wheel sealant haal je het vuil er zo af met een beetje shampoo.

Dank voor de reactie s. Ik wil geen water gebruiken maar en spray waar ik de velgen mee schoonmaak en daarna droog maak met een MF doek.

Audi-A1;330197 zei:
Dank voor de reactie s. Ik wil geen water gebruiken maar en spray waar ik de velgen mee schoonmaak en daarna droog maak met een MF doek.

Dan Adviseer ik je
1 keer GOED schoon maken
Dan dit er op smeren 2 laagjes Velgwax PB

Dan kun je met dit product makkelijk onderhouden
Detail Spray
(Droog)doek

Sorry Poorboys is
Maar daar ben ik tevreden over ;)

Wat KCC zegt. Na 1 keer goed schoongemaakt te hebben hoef ik ze alleen maar af te spoelen om bijna al het vuil eraf te halen. Eventjes in de Reload zetten of WS (wat ik het eerst te pakken heb) en gaan.

Ben bang dat de APC gaat vlekken op de lak van je velgen. Zoals gezegd, maak je velgen één keer goed schoon, breng een velgen wax of sealant en aan en daarna kun je de velgen bijhouden. Hier zou ik toch wel met water werken en niet met een spray. Tenzij de velgen nagenoeg schoon zijn.

spray: iron-x / velgenreiniger .... 1 of van mij part alle 2, maar dit dit hoef je niet elke keer te doen als je gewoon de hele zwik bijhoud !
water: in sprayer en leef je uit
Zou gewoon alles meenemen met de reguliere wasbeurt ( sopje dus ) en meer of minder niet