• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's Black Hole + EXP = welke pads + afneemdoeken?

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Detailers,

heb veel gelezen en gezocht op het forum en op carclean zelf en wil bij mijn volgende bestelling oa ook Poorboy's Black Hole en de Poorboy's EXP Sealant aanschaffen.
Nu, de vraag die ik mij hierbij stel:
wat heb ik nodig om deze twee producten aan te brengen? (pads?)
En wat ik heb ik nodig om deze zaken af te nemen? (doeken?)

Ik heb reeds deze doeken:
SUPER PLUSH 360 FINISHING TOWEL (geel)
SUPER PLUSH 360 POLISHING TOWEL (wit)

Ik heb geen DAP ter mijne beschikking, dus het aanbrengen van Black Hole en EXP zou manueel werk zijn, wat ik niet erg vind.

Oh, ik neem trouwens die twee producten omdat ik in de reviews heb gelezen dat je na Black Hole aan te brengen ook de EXP mag gebruiken...

Zelf gebruik ik deze pads https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Even_Coat_Applicator_Pads_2_Pack_X3080_100095

En deze doeken https://www.Carclean.com/product/Monello/Peluche_Verde_45x45cm_MPV0101_102087

De doeken die jij hebt,ken ik niet.

Even reageren.
Het is net wat je prettiger vindt werken.
Misschien voor de grote oppervlakte de Red Ultra Soft Finishing Applicator (of de zwarte).
En voor de moeilijke plaatsen de Edgeless Soft Foam Hand Applicator (of die van microvezel).
Kunt die zowel voor black hole en EX-P gebruiken.
Het is belangrijk allebei dun aanbrengen.
Misschien een doek of twee erbij en dan ben je er klaar voor.
Succes ermee.

Ik vermoed dat je wel iets meer dan 2 doeken nodig hebt. Als ik de auto in de glaze zet gebruik ik toch vlug voor mijn groene dinky toy een 3-tal Monello Peluche Bianco en voor de sealant ook een stuk of 3 Bianco's. Dus zorg dat je genoeg doeken klaar hebt liggen.

Zwarte en en rode handpad zijn erg fijn voor de grote oppervlaktenen voor de lastigere plaatsjes is de Edgeless Foam zoals hierboven al werd geschreven een goede keuze.

Aanvulling: het is voor jezelf het makkelijkst als je een rode en een zwarte handpad neemt, dan hou je ze makkelijk uit elkaar. Buiten de kleur hebben ze dezelfde eigenschappen, dus wat dat betreft uitwisselbaar. Ik zou voor de black hole de rode pad pakken: dan zie je beter hoeveel middel er op/in je pad zit, en ben je minder geneigd om teveel product te gebruiken. Voor de EX-P dus de zwarte pad, om dezelfde reden. Vaak heeft men de neiging om padkleur gelijk te kiezen aan de kleur van het middel dat ermee verwerkt wordt (makkelijk onthouden) maar is dus uiteindelijk niet zo handig.