• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

poorboy's clay op vag lak geeft marring

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
Afgelopen zaterdag heb ik mijn Audi gekleid met poorboy's. Tot mijn grote verbazing gaf poorboy's marring op de lak opzich geen probleem. Later heb ik met finishing glaze van Wolfgang de boel nagewerkt , toch weer een hele klus. Nu zoek ik toch een zachte klei om de marring te beperken. Merk ? Het is toch wel vreemd want het is toch een vrij harde lak. Ik polijst met de combi ssr3 op oranje-ssr2,5 op wit-ssr1 op groen finish. Wat is een beste zacht klei voor de tussen door beurten die vrijwel geen marring geeft.
(ps er is last touch 1:1 gebruikt. volgende keer puur)
 
Nee, dat is niet vreemd :no Het klinkt raar... maar juist een harde lak kan eerder krassen, juist dit soort krasjes.
Zelf zou ik nooit alleen kleien en waxen, juist door marring, kleien doe ik alleen als ik ook ga polijsten. :ja
 
Wat stimpy zegt; ik klei ook alleen maar als ik ga polijsten. Maar de Dodo klei geeft op mijn Audi's nagenoeg geen marring.
 
Klik me

Hier heb ik even geleden m'n laatste stukje van opgewerkt. Zeer aangenaam om mee te werken & toch wel vrij zacht. Nooit last gehad van marring.

Het enige nadeel van dit soort zachte klei is dat als er iet of wat zwaardere vervuiling zit, je er niets mee kunt. Maar voor een wagen die goed wordt bijgehouden is deze meestal zwaar genoeg.
 
Die witte clay van de Meguiars consu lijn is ook erg zacht, misschien dat die clay beter gaat zonder marring? Ik ben veel tegen gekomen over de "Sonus green" clay, deze schijnt ook zéér zacht te zijn. Bilthamber softclay is ook erg zacht, deze veroorzaakte geen marring op mijn boterzachte motorkap lak!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Wat stimpy zegt; ik klei ook alleen maar als ik ga polijsten. Maar de Dodo klei geeft op mijn Audi's nagenoeg geen marring.

Naar wat ik heb begrepen, is de Dodo's dezelfde klei als Poorboys ;)
 
De Supernatural klei is anders. De Gentle grey is wel dezelfde als de Poorboy's.
 
Goed dat ik dit lees, ik heb een Seat met harde lak en gebruik nu de Mothers kleikit. De gele klei die erbij zit is erg zacht en werkt makkelijk. Laat ook geen marring achter op mijn auto, misschien die eens proberen? Ik heb nu nog 1 stukje van 50 gram liggen die nieuw is

Omdat ik wil overstappen op een iets zwaardere klei, dacht ik ook aan de klei van Poorboy's. Of kan ik beter de Supernatural klei nemen?
 
Die gele klei van Mothers heb ik ook, en ik vind hem juist nogal hard naar mijn idee. Is de witte klei van Meguiar´s zachter?
Alvast bedankt.
Raoul
 
Ik gebruik ook de Poorboy's klei icm Born Slippy, maar heb helaas toch last van marring!
Als de klei op is ga ik denk ik overstappen op een andere soort, maar omdat ik na het kleien toch nog ga polijsten is het niet zo'n groot probleem voor mij :cool:
 
Mijn Seat Exeo is inmiddels 4 maanden oud en wil ik binnenkort ook met klei gaan behandelen.
Na telefonisch contact met carclean werd mij ook de PB klei aangeraden, aangezien deze klei geen marring zou veroorzaken, maar nu ik dit zo lees begin ik toch te twijfelen.
Ik heb n.l. nog geen DAP om evt. marring te kunnen corrigeren.
Het lijkt mij dus verstandiger om deze klei nog maar even in de verpakking te laten en een zachtere klei aan te schaffen.
Hebben meerdere mensen met VAG lak hier last van?
 
ik had zelfs marring met Bilthamber Soft clay op mn Lupo...
zelfde geld voor de Meg's consumer's clay...
 
Van de week een Audi A4 Avant van eind 2005 gekleid. De Meguiar's consumentenklei gaf met de born slippy tot ook nog aardig wat marring.
 
Ik heb met Dodo grey ook behoorlijk wat marring op uni zwarte A5. Gele mothers is een stuk zachter, het echt hardnekkige haal ik zodoende weg met wat Bug Squash...
 
Welke klei zou dan te adviseren zijn voor een tussendoorbeurt icm VAG lak als deze 'zachte'klei soorten(bilthammer soft clay en Mequiar's) ook al marring veroorzaken? Is de gebruikte detailerspray misschien nog van invloed geweest?
Heeft iemand die Ultra PolyClay Bar, zoals vermeld door B.K., al eens geprobeerd op VAG lak?
 
@Gum Ik heb met de PB klei op mijn Seat Altea XL van december 2008 geen last van marring.
Maar dat geeft natuurlijk geen garantie dat dat op jouw Exeo ook van toepassing is.


Edit: zelfde geld ook voor de Bilt Hamber Soft en de Dodo Juice Supernatural.
 
Het beste kan ik dus wachten met kleien totdat ik een DAP tot mijn beschikking heb.
 
Ik heb vorige week wat hars van mijn Deep Black Polo gekleid en het viel me inderdaad op dat het wat marring opleverde. Ik heb hiervoor PB klei gebruikt icm MG Ultimate Quick Detailer. Hierna met de hand wat PB's Black Hole en een laagje Wax aangebracht om het weer netjes te krijgen, maar ik schrok toch een beetje.

Zal als ik straks de hele auto ga doen eens kijken voor iets zachtere klei...