• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB SSR2.5 + Oranje LC + VAG = marring?

rickk

Detailing addict
2 nov 2008
112
62
Gisteren (oh.. en eergisteren :-" ) met de DAP losgegaan op de half jaar oude Candywhite Golf V, en dat wil toch niet helemaal lekker. Swirls en de meeste RIDs krijg ik er vrij makkelijk uit met 1 of 2 hits SSR2.5 op LC Oranje, helemaal goed, maar... dan blijf ik zitten met marring: veel "mini swirls", kratertjes en een lichte "haze" over het oppervlak, net alsof de SSR2.5 niet volledig afgebroken is. ]-0

Maar hoe lang ik de SSR ook bewerk, ik krijg het niet strak. :no Gisteren was het natuurlijk lekker warm, en omdat het wit is moet ik eigenlijk in de volle zon staan om iets te kunnen zien (wordt je ook lekker snel bruin van trouwens :grinning: ), dus ik dacht dat de SSR misschien te snel opdroogde, dus ge-experimenteerd met een beetje QD bijspuiten als het begint te drogen (na 2-3 passes), en dat helpt wel wat, maar nog steeds blijft het aanmodderen. De DAP op 5 ipv. 6 lijkt ook wat beter te gaan..

Ook nog geprobeerd om met SSR1 te finishen, maar dat lijkt op een witte pad amper iets te doen aan bovenstaande marring: het gaat ietsje mooier glimmen, maar that's it.

Met SSR2.5 op de witte pad lijkt de marring zo mogelijk nog erger te worden! :weetniet

Het gevoel bekruipt mij een beetje dat ik een stap tussen de 2.5 en 1 mis.. SSR2 proberen? Of iets met een harde groene pad?

Ook las ik dat de Audi heren hier SSR1 op een oranje pad doen, dat zal ik nog eens proberen voor de grap, maar heeft iemand misschien nog andere ideeen of een werkende combinatie op VAG lak?

Was er eergisteren zo zat van dat ik maar "even" m'n vader's Mercedes onder handen heb genomen: dat ging een stuk makkelijker, "gewoon" met 2.5 op oranje en SSR1 op wit, het kan dus wel :)^

Overigens vind ik die lak maar raar.. met m'n nagel trek ik er zo een (ondiepe) kras in, maar om die er dan uit te poetsen ben ik twee SSR2.5 hits verder :weetniet
 
Marring krijg je toch alleen van klei?:weetniet

Foto's helpen ook altijd ;)

Wou dat ik je kon helpen maar ben daar voor nog veel te groen :cool:
 
ThaBird zei:
Marring krijg je toch alleen van klei?:weetniet
Foto's helpen ook altijd ;)

Probeer jij maar eens met een simpele digicam foto's te maken van hele fijne krasjes op witte lak :roll

Maar, het ziet er ongeveer zo uit, alleen dan witter :)

CAfterMegs.jpg


En da's exact wat er op de DetailingWorld detailing guide als voorbeeld staat onder "results of not fully working the polish". Maar ik vraag me af hoeveel langer ik de polish nog kan "worken". Ik ben nu tot wel 5 minuten gegaan op een 50x50 vierkantje, maar dat lijkt het alleen maar weer erger te maken eigenlijk. Tegen de drie minuten op stand 5 met behoorlijk wat druk, met een beetje QD na twee minuten lijkt nog het scherpste resultaat te geven :weetniet

En "marring" is volgens mij een algemene benaming voor fijne krasjes...
 
Je zal waarschijnlijk lichter moeten gaan. Probeer eens de Menzerna Final Finish op een zwarte pad of de Poorboys Professional Polish op een lichtgroene of zwarte pad.
 
Xizer zei:
Je zal waarschijnlijk lichter moeten gaan. Probeer eens de Menzerna Final Finish op een zwarte pad of de Poorboys Professional Polish op een lichtgroene of zwarte pad.

Zou je denken? Omdat de SSR1 "niks" lijkt te doen? En het zo'n harde lak is Ik begrijp niet helemaal hoe het werkt dan..

Maar... *loopt naar buiten, probeert onder de dooie-muggen-smurrie nog iets te zien in de avondzon*...er zit misschien wat in, ik heb na de SSR1 met Z-AIO (zoals je wsl wel weet een all-in-one met ook een chemische polish erin - oh en geen fillers) op een lichtgroene pad nabewerkt en het lijkt inderdaad wel beter (het begon gisteren natuurlijk al donker te worden dus heb het gisteren niet meer goed kunnen bekijken - jullie kennen het vast wel :-")

Ik zal binnenkort nog eens beter kijken. Thanks iig.
 
Ik heb dit ook https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=1412 ... heb nog geen goede oplossing gevonden ... wat ik ga proberen is witte LC pad met PB prof. polish en dan nabehandelen met een zwarte LC pad met prof. polish ...
 
rickk zei:
En "marring" is volgens mij een algemene benaming voor fijne krasjes...

Ben zoals ik al zei nog "groen" :schaam
Was deze term alleen nog maar tegen gekomen bij klei:grinning:
Moet ook nog zoveel "jargon" leren :cool:
 
Terwijl ik het topic zat te lezen, dacht ik gelijk: Prof Polish op een witte en/of zwarte pad, dus ben het met Xizer eens. Het hoe en waarom een lichte combo juist wel schijnt te werken op en harde lak hoop ik zondag te vernemen tijdens de workshop.
 
Daarom is het zo belangrijk om een testspot te doen. Je kan nooit vantevoren zeggen;"Gebruik dit en dit en alles komt goed". Zo makkelijk is het niet. Elke lak reageert weer anders en per auto moet je proberen wat het juiste stappenplan is.
Als je een klein deel mooi kunt krijgen kan je de hele auto mooi krijgen maar andersom natuurlijk ook!
 
spreek je jezelf hier niet iets of wat tegen Dennis? zondag nog heb ik vernomen dat je op de auto per paneel verschillend te werk moest gaan,mede door de verschillende materialen waar je op moest werken.
(als dit alleen geld voor gebruik van de rotary,,ervaar deze post als niet geplaatst)
 
Over het algemeen wel ja, als een deel overgespoten is kan het anders zijn. De panelen van de Honda waren wat "sticky" achtig, dan heb je wat meer glijmiddel nodig maar het resultaat zou niet minder zijn geweest als ik alleen maar IP had gebruikt het wordt alleen sneller heet en daar moet je voor oppassen.
Dus heb ik wat Nano toegevoegd voor smeermiddel.
 
Ben van plan om na wat kennis op gedaan te hebben hier binnenkort ook de DAP aan te schaffen met de nodige pads.. Maar als ik dit lees begin ik al bang te worden :s Mss toch nog maar wat verder lezen dan..

Vince
 
Ik dacht: We beginnen stilletjes aan met lichte combinaties en zo verder tot het gewenste resultaat er is.. Maar stel je voor dat je vanaf de lichtste combi al van die 'marring' begint te krijgen :s pffff..

Nu hoor ik hier regelmatig de PP.. Zou je dit dan eigenlijk de 0.5 van de SSR serie kunnen noemen? :weetniet

Vince
 
Hoi Vince,

Voor de goede orde: de lak ziet er beter uit dan voor de DAP hoor, de gemiddelde niet-detailende mens zou allang tevreden zijn. :ja
De pech is alleen dat je steeds kritischer gaat kijken cq. dat inperfecties steeds meer opvallen op een bijna perfect oppervlak... maargoed, dat houdt weer Tim in business :)_[]

Ik weet niet of je de PP een 0.5 kan noemen... Grootste verschil van de PP met de SSR is dat de PP alleen een chemische polish is, er zitten geen slijpmiddellen in. Het is dus wel de laatste, fijnste stap qua polishen.

Gewoon kopen :cool:
- Rick
 
Daarom ook altijd een testspot maken om zo een plan van aanpak te hebben. Niet eerst heel de auto doen en dan erachter komen dat het niet de juiste combi was.
 
Ik had denk ik hetzelfde euvel....SSR2.5 op een witte was bij mij ook geen goed resultaat. Oranje met 2.5 wel aardig, en daarna met oranje en SSR1 was ook best goed. Op de DAP meeting menzerna Superfinish geprobeerd na de Oranje pad + SSR2.5...en dat gaf absoluut het beste resultaat!...:)
 
En...het is ook gewoon makkelijk te gebruiken op de DAP. Bij Menzerna dacht ik altijd dat alleen aan professionals met rotaries...viel mij reuze mee...Ik ben fan in ieder geval...:D
 
Omdat een rotary meer warmte genereert dan een D/A heb je kans op wat "problemen" met de Menzerna's. Maar het is geweldig spul! Op een D/A heb ik ook geen problemen ondervonden.
 
Dibbuz zei:
Op harde VAG lakken is Menzerna je vriend ;)

Dibbuz (en de rest!) : :)^

Vandaag met een proefpakketje Menzerna aan de slag gegaan, bij de eerste testspot met 106FA (Super Finish) op wit meteen al bingo: weg marring en een super glans :party:

Omdat er her en der nog wat zwaardere defecten waren uiteindelijk toch met de 85RD3.02 (Intensive Polish) op wit aan de gang gegaan en nabewerkt met 106FA op wit, Zaino Z-AIO op lichtgroen en Zaino Z-2 op rood. Had niet het idee dat de 106FA nog veel toevoegde, de RD3.02 finisht al erg mooi van zichzelf op deze lak.

Tevens nog even de 85RD (Final Finish) op wit geprobeerd, de eerste indruk is dat deze soortgelijke resultaten geeft als de 106FA, alleen net even wat minder. Waar de 106FA meteen raak was, zou de 85RD nog wel een hit kunnen gebruiken. Nouja, binnenkort nog eens mee spelen, maar iig heb ik een werkende combinatie voor m'n GTI te pakken :party:

Wat me trouwen opviel was dat de polish voor een "professioneel" product zo makkelijk te verwerken was, het enige minpuntje vond ik dat het lastig om te zien was wanneer de polish afgebroken was, maar verder top spul!

Iedereen bedankt voor de reacties!