• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit nu Micromarring ?

Sportline

Detailing addict
1 jun 2008
148
62
Hallo allemaal,

Ik heb een poetsmahine gelijk aan de DAP 500 ( alleen een ander kleurtje) hiemee heb ik wat testspots gemaakt op de motorkap van m'n auto met de volgende Poorboys SSR

1. SSR 1 -- witte LC pad .. niet het gewenste resultaat
2. SSR 2 -- witte LC pad .. "
3. SSR 2.5 -- oranje LC pad nabewerken met SSR1 -- witte pad

Na de laatste combinatie zij dus de swirls weg maar komen miniscule krasjes voor terug micromarring denk ik.
Misschien heb ik het produkt niet helemaal aflaten breken ? of moet ik nog een stap verfijnen ?

misschien deze combie

SSR2.5 oranje -- SSR 2.5 wit -- SSR 1 wit
SSR 2.5 oranje - SSR 1 wit SSR 1 of prof.pol met een groene pad (light polish)


hier de foto's.... http://www.mijnalbum.nl/Album=OPND8NUH

dit s mijn eerste ervaring met een machine ... ik ben benieuwd naar jullie mening.

mvg,

Micha
 
ik zou eens ssr2 op oranje en ssr1 op wit proberen
misschien ook wel makkelijk om te vertellen wat je allemaal precies gedaan hebt
kleien, hoe groot was je testspot, hoeveel op je pad gedaan, hoeveel passes gemaakt....
 
Sportline zei:
Na de laatste combinatie zij dus de swirls weg maar komen miniscule krasjes voor terug micromarring denk ik.
Misschien heb ik het produkt niet helemaal aflaten breken ? of moet ik nog een stap verfijnen ?

Normaal is nabewerken met een witte polishing pad icm SSR1 goed als laatste stap denk ik. Ik moet zeggen, ik heb regelmatig ook wel last van micromarring en ben blij met dit topic. Mijn idee (maar dat is eerder kitiek op mijn eigen werkwijze) is dat ik het product niet lang genoeg verwerk maar dat zou bij jou dus ook het probleem kunnen zijn.

Heb je trouwens SSR 2.5 ook op een witte polishing pad geprobeerd? Bij mij wou SSR1 en 2 geen swirls wegkrijgen met een witte pad maar SSR 2.5 op een witte pad gaf na meerdere passes een goeie correctie.
 
@Paultjuh .. pas geleden gekleid, 2 passes met oranje pad SSR 2,5 en 2 passes witte pad SSR1 .Ik gebruik een halve cirkel produkt op de pad..

@Vanquish SSR2.5 op een witte pad heb ik nog niet gebruikt ... Ik denk zelf dat ik het produkt wel goed heb laten afbreken tot het olie/vaseine achtig wordt.
 
@xizer De vorige eigenaar heeft de auto over laten spuiten ... ik neem aan dat er een blanke laklaag over heen is gegaan want anders had ik wel rode pads gehad .. toch ?