Ik ben weer bezig met de metallic zwarte Suzuki Ignis van mijn tante. En ik loop weer tegen het zelfde probleem aan als vorig jaar. De linker zijkant wil gewoon niet polijsten. De motorkap, voor spatborden en de rechterzijkant gingen redelijk eenvoudig
Ik ben momenteel bezig met een metallic zwarte Suzuki Ignis van een tante. Ik heb deze vorig jaar al eens een full detail gegeven. Dat ding zat destijds onder de krassen, swirls en vogelpoepvlekken.
Ik ben 3 lange dagen bezig geweest om alleen het exterieur weer toonbaar te krijgen. Hij heeft toen een volledige Inizio, Mezzo, finale behandeling gehad en afgemaakt met blackhole, EXP en Natty's Red.
Op de dag van aflevering nog even snel met Spray & Wipe en een microvezel de laatste stofjes voorzichtig weggepoetst, maar tot mijn grote schrik zat overal waar ik geweest was met de S&W en microvezel, een waas van ragfijne krasjes. Mijn tante heeft het niet eens gezien en was superblij met het behaalde resultaat, want de Ignis had er nog nooit zo bij gestaan. Maar het bleef mij toch bezig houden.
Afgelopen vrijdag kreeg ik de Ignis dus weer voor een full detail.(het hele jaar is er dus niets meer aan gedaan) en zo kreeg ik hem binnen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De hele auto ziet er dus zo uit }
w :roll
De schade lijkt erg maar wanneer je goed kijkt zijn het enkel wasswirls en poets krasjes van bv. een zeemleer. Ik heb vorig jaar zelf gezien hoe makkelijk het is om zo'n waas van microkrassen te veroorzaken.
Deze keer besloten om de SSR serie van PBW te gebruiken, omdat de monello lijn me de laatste tijd alleen maar tegen werkt(klonteren, verstoffen niet willen uitpoetsen etc.) En daarna afwerken met Blackhole en Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845.
Eerst gefoamed en gekleid met Autofinesse en Mothers klei.
Ik ben begonnen met SSR3 op geel nadat een testspot met SSR2 op wit niets uithaalde. En afgebouwd met SSR2 op wit en SSR1 op zwart.
Het viel me meteen op hoe moeilijk het is om ook maar enige correctie te krijgen, zelfs met SSR3 op geel, maar hoe makkelijk het is om een waas van micromarring te veroorzaken wanneer je even te hard met een microvezel veegt.
Ik gebruik Deluxe mega towels van poorboys voor het polijstresidu en Velvet smooth doeken voor de blackhole en wax om daarna uit te buffen met microsuede doeken. Maar zelfs na het buffen met de microsuede , is er nog hier en daar micromarring aanwezig. Ik krijg dat met geen mogelijkheid weg.
Zijn er nog tips om micromarring zo veel mogelijk te voorkomen?
De motorkap, voor spatborden en rechter zijkant heb ik redelijk eenvoudig af kunnen ronden. Maar eenmaal aangekomen bij de linker zijkant, begonnen de problemen van vorig jaar weer te dagen.
Ik merkte meteen bij het verdelen en inwerken van de SSR3 op geel al dat het de pad wat stroef ging. En bij standje 4/5 voelde je, dat de pad steeds langzamer ging draaien. En je kon duidelijk zien dat het residu eigenlijk meteen na het passeren van de pad uitharde. Bij het uitpoetsen was het net alsof ik over de kleverige kant van een stickervel aan het vegen was. Het residu wou pas wijken na een shitload aan Spruzzo en heleboel brute kracht. Tegen de tijd dat ik het residu weg had , had ik meer swirls en krassen getrokken dan dat er in het paneel zaten toen ik begon.
Ik ben toen gaan twijfelen aan mijn mijn materiaal, maar gelukkig heb ik al mijn pads dubbel of driedubbel. Dus andere pads gepakt en weer geprobeerd. De droge pad eerst geprimed met S&W en daarna de zelfde handeling uitgevoerd met SSR3 op geel. En weer het zelfde probleem. Sterker nog bij elke mogelijke combinatie van pads en de SSR lijn, zijn deze problemen aanwezig. Dus ik dacht het ligt aan de SSR. Dus toen de pads gewassen en de monello lijn gepakt. Maar zonder succes. De hele linker zijkant wil niet machinaal polijsten. Ik heb voor de grap de achterklep toen maar eens gepakt. En de SSR3 op geel vloeit meteen mooi over het paneel en na een tijdje inwerken geeft het een mooie olieachtige film die je er bij wijze van spreke zo af kan blazen.
Dus er is iets mis met de linker zijkant, ik heb al gezien dat de linkerkant is overgespoten, maar zo ook de rechterkant en de motorkap, maar die gaven geen problemen.
Is dit een gevalletje sticky paint / niet goed uitgeharde blanke lak ? .................en is er nog iets aan te doen, of moet ik de handdoek maar in de ring gooien en gewoon de panelen met de hand een beetje afwerken en in de wax zetten?
Ik ben momenteel bezig met een metallic zwarte Suzuki Ignis van een tante. Ik heb deze vorig jaar al eens een full detail gegeven. Dat ding zat destijds onder de krassen, swirls en vogelpoepvlekken.
Ik ben 3 lange dagen bezig geweest om alleen het exterieur weer toonbaar te krijgen. Hij heeft toen een volledige Inizio, Mezzo, finale behandeling gehad en afgemaakt met blackhole, EXP en Natty's Red.
Op de dag van aflevering nog even snel met Spray & Wipe en een microvezel de laatste stofjes voorzichtig weggepoetst, maar tot mijn grote schrik zat overal waar ik geweest was met de S&W en microvezel, een waas van ragfijne krasjes. Mijn tante heeft het niet eens gezien en was superblij met het behaalde resultaat, want de Ignis had er nog nooit zo bij gestaan. Maar het bleef mij toch bezig houden.
Afgelopen vrijdag kreeg ik de Ignis dus weer voor een full detail.(het hele jaar is er dus niets meer aan gedaan) en zo kreeg ik hem binnen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De hele auto ziet er dus zo uit }
De schade lijkt erg maar wanneer je goed kijkt zijn het enkel wasswirls en poets krasjes van bv. een zeemleer. Ik heb vorig jaar zelf gezien hoe makkelijk het is om zo'n waas van microkrassen te veroorzaken.
Deze keer besloten om de SSR serie van PBW te gebruiken, omdat de monello lijn me de laatste tijd alleen maar tegen werkt(klonteren, verstoffen niet willen uitpoetsen etc.) En daarna afwerken met Blackhole en Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845.
Eerst gefoamed en gekleid met Autofinesse en Mothers klei.
Ik ben begonnen met SSR3 op geel nadat een testspot met SSR2 op wit niets uithaalde. En afgebouwd met SSR2 op wit en SSR1 op zwart.
Het viel me meteen op hoe moeilijk het is om ook maar enige correctie te krijgen, zelfs met SSR3 op geel, maar hoe makkelijk het is om een waas van micromarring te veroorzaken wanneer je even te hard met een microvezel veegt.
Ik gebruik Deluxe mega towels van poorboys voor het polijstresidu en Velvet smooth doeken voor de blackhole en wax om daarna uit te buffen met microsuede doeken. Maar zelfs na het buffen met de microsuede , is er nog hier en daar micromarring aanwezig. Ik krijg dat met geen mogelijkheid weg.
Zijn er nog tips om micromarring zo veel mogelijk te voorkomen?
De motorkap, voor spatborden en rechter zijkant heb ik redelijk eenvoudig af kunnen ronden. Maar eenmaal aangekomen bij de linker zijkant, begonnen de problemen van vorig jaar weer te dagen.
Ik merkte meteen bij het verdelen en inwerken van de SSR3 op geel al dat het de pad wat stroef ging. En bij standje 4/5 voelde je, dat de pad steeds langzamer ging draaien. En je kon duidelijk zien dat het residu eigenlijk meteen na het passeren van de pad uitharde. Bij het uitpoetsen was het net alsof ik over de kleverige kant van een stickervel aan het vegen was. Het residu wou pas wijken na een shitload aan Spruzzo en heleboel brute kracht. Tegen de tijd dat ik het residu weg had , had ik meer swirls en krassen getrokken dan dat er in het paneel zaten toen ik begon.
Ik ben toen gaan twijfelen aan mijn mijn materiaal, maar gelukkig heb ik al mijn pads dubbel of driedubbel. Dus andere pads gepakt en weer geprobeerd. De droge pad eerst geprimed met S&W en daarna de zelfde handeling uitgevoerd met SSR3 op geel. En weer het zelfde probleem. Sterker nog bij elke mogelijke combinatie van pads en de SSR lijn, zijn deze problemen aanwezig. Dus ik dacht het ligt aan de SSR. Dus toen de pads gewassen en de monello lijn gepakt. Maar zonder succes. De hele linker zijkant wil niet machinaal polijsten. Ik heb voor de grap de achterklep toen maar eens gepakt. En de SSR3 op geel vloeit meteen mooi over het paneel en na een tijdje inwerken geeft het een mooie olieachtige film die je er bij wijze van spreke zo af kan blazen.
Dus er is iets mis met de linker zijkant, ik heb al gezien dat de linkerkant is overgespoten, maar zo ook de rechterkant en de motorkap, maar die gaven geen problemen.
Is dit een gevalletje sticky paint / niet goed uitgeharde blanke lak ? .................en is er nog iets aan te doen, of moet ik de handdoek maar in de ring gooien en gewoon de panelen met de hand een beetje afwerken en in de wax zetten?