• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict Lustre & Microfiber Madness Dropnetics

EJ2NH503P

Detailing guru
14 jan 2016
671
148
35
Vandaag twee productjes getest die nieuw in mijn collectie zijn.

Waxaddict Lustre Carnauba Spray
https://www.Carclean.com/product/Waxaddict/Lustre_Carnauba_Spray_500ml_Lustre_500ml_104458
Type product: spray detailer voor extra glans
Verpakking: 500ml fles met sprayer
Prijs (op moment van testen): €13.99

Microfiber Madness Dropnetic Strips
https://www.Carclean.com/product/Microfiber_Madness/Dropnetic_Duo_Pack_2x_28cm_MM_16_103213
Type product: magnetische microvezel strips
Verpakking: pot, vergelijkbaar met een potje wax, 2 stuks a 28cm in verpakking
Prijs (op moment van testen): €21.99

De producten zijn getest op mijn eigen auto:
Lexus IS250 in Smokey Granite Metallic
Laatste full detail: Juli 2017
LSP aanwezig: Ja, Waxaddict Candygloss, ca. 1 maand / 2000km oud

Begonnen met de gebruikelijke wekelijkse wasbeurt. De auto gewassen met 2 emmer systeem, Dodo Juice Born to be Mild, Microfiber Madness Incredipad wash-pad en Monello Thick Mitt.

IMG_1983.jpg


Na het wassen heb ik de auto gedroogd met de Waxaddict Rapid XL Drying Towel. Dit was meteen een mooie gelegenheid om de Dropnetic strips te proberen.
Van je eigen auto ken je na een aantal wasbeurtjes de plekjes waar water uit blijven lopen wel. Zo ook op mijn auto dus. Hoe goed ik ook mijn best doe, uit het voetje van de spiegels loopt altijd water. Na het drogen dus de Dropnetic strips om het voetje gehangen.

De stripjes zijn dikke microvezel reepjes waar magneetjes in gestikt zijn. Ze hangen stevig aan de carrosserie en zijn mooi zacht. De 28cm versie was precies groot genoeg voor de spiegelvoetjes van mijn Lexus. Ze zijn ook in 15 en 50cm versie te krijgen. Ze zijn overigens gewoon wit. De oranje schijn komt van de instapverlichting onder mijn spiegel die aangaat als ik in de buurt van de auto kom.

IMG_1988.jpg


Vervolgens verder gegaan met de Waxaddict Lustre Carnauba Spray. Net als Spray en Gloss van Poorboys of Supernatural Carnauba Glaze van Dodo Juice is dit product vooral bedoeld om wat extra glans te geven. Bescherming geeft het niet. Daarvoor heeft Waxaddict de Fo Show spraywax. Die kan dus ook over Lustre heen gezet worden.

IMG_1995.jpg


De verwerking van Lustre is eenvoudig. Je kunt hem aanbrengen door hem op te sprayen of met een foampad. Dat laatste heeft mijn voorkeur. Je krijgt dan geen nevel op de ramen en ik heb ook het idee dat je wat minder product gebruikt/verspild.
Na 1 of 2 minuutjes kan het product afgenomen worden. Ik heb hiervoor de kortharige kant van een Monello doek gebruikt. Vervolgens het product opgepoetst met een langharige Microfiber Madness 800 grams doek.

IMG_2001.jpg


IMG_2004.jpg


IMG_2005.jpg


Conclusie

Microfiber Madness Dropnetic Strips
+ Innovatief product
+ Goed uitgewerkt
+ Geen strepen meer van water wat blijft staan
- Werkt alleen op metalen plaatwerk. Op bumpers of aluminium delen (zoals mijn motorkap) blijven ze niet hangen.

Eindoordeel: Goed bedacht en uitgewerkt product. Nog niet eerder gezien, maar wel een goede toevoeging. Is het een must have? Misschien wel. Is het een nice to have? Dat zeker. Het ligt vooral aan de auto's die je regelmatig poetst en of ze daarop werken hoe nuttig ze zijn.
Met 21.99 euro zijn ze redelijk aan de prijs, maar ze maken het drogen makkelijker, waardoor je met meer plezier poetst. Ook maken ze het uiteindelijke resultaat netter, doordat je geen waterstrepen meer krijgt.


Waxaddict Lustre Carnauba Spray
+Makkelijk te verwerken
+Ruikt lekker
+Geeft een mooie glans
-Extra stap na het wassen
-Geeft geen bescherming

Eindoordeel: Leuke toevoeging aan de line-up van Waxaddict. Niet uniek, wel goed gemaakt en geprijsd.
Is het een must have? Nee. Is het een nice to have? Ja.
Voor de beginnende detailer zou ik de Fo Show spraywax aanraden, die ook bescherming geeft. Ben je wat verder in het detailen en zoek je "net dat beetje extra", dan is dit een mooi product om aan je collectie toe te voegen.
 
Nice, kunt mooi zien dat er een diepere (beetje wetlook) glans op de auto komt, want dat zal niet alleen door hetbwassen komen denk ik.
Mooi resultaat en testverslag!
 
Ik heb ook een Lexus IS250 en had ook veel last van druppels die uit de inklapbare spiegels blijven komen. Ik heb hiervoor ook de dropnetics aangeschaft maar weliswaar de mini uitvoering. Deze zijn groot genoeg voor onder de spiegels. Dus iets minder duur en werkt perfect. :)
 
Die Lexus ziet eruit als nieuw!
Ik blijf het een hele mooie "zakelijke" en nette auto vinden.
Hoe bevalt de wagen qua vermogen?
 
Vraagje over strips :

Hoe vast zitten ze ? Kun je als je ze bijvoorbeeld op een deur zet de deur ook open en dicht gooien zonder dat ze eraf vallen ?

Ze hangen echt mooi stevig aan de deur. Ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat je prima een deur dicht kunt laten vallen als ze erop zitten. Dit zal misschien wel nog afhankelijk zijn van hoe dik je plaatwerk is en of er bijvoorbeeld ooit plamuur op gezet is in het geval van schade, maar bij mij "klikte" ze echt vast.

Die Lexus ziet eruit als nieuw!
Ik blijf het een hele mooie "zakelijke" en nette auto vinden.
Hoe bevalt de wagen qua vermogen?

Thnx! De Lexus ziet er inderdaad echt nog ontzettend netjes uit. Uiteraard helpt het dat ik mijn best doe om hem mooi te houden, maar ik moet ook zeker de vorige eigenaar dankbaar zijn. Op een paar putjes steenslag na is de body eigenlijk volledig onbeschadigd en het interieur is vrijwel smetloos.

De motor/aadrijflijn is echt heerlijk. Mede door de automaat (is een cvt, maar wel geprogrammeerd om gewoon door de toeren heen te lopen en kan manueel geschakeld worden) heb je eigenlijk altijd voldoende vermogen ter beschikking. Het is geen raceauto, daarvoor is ie net wat te zwaar, maar je kunt er lekker mee sturen op een bergweg.
Het mooiste vind ik misschien nog wel dat je probleemloos 1:12 rijdt, wat ik gewoon zuinig vind voor een dikke sedan van ruim 1500 kilo met een automaat en een 2.5 liter V6 met ruim 200pk en 250nm..
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy