• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg swirls niet weg met PB SSR2.5 en LC orange pad

Sailor

Detailing rookie
18 apr 2009
13
0
Vorige week heeft dennis een proefje gedaan met bovenstaande combinatie op mijn Volvo XC70 (metallic blauw). Zat onder de swirls en er was al enorme verbetering te zien na een paar hits. Echter helemaal weg gaan de swirls niet. Ook nu ik meer hits heb gedaan blijven lichte swirls zichtbaar. Ze lijken helemaal niet diep dus ik denk dat de lak gewoon keihard is. Nu gebruik is dus PB SSR2.5 met oranje LC pad, daarna PB Prof Polish met witte pad. En daarna nog de Black Hole en EX wax. Tuurlijk staat ie dan best te glimmen, maar met het zonnetje erop is ie nog niet helemaal strak. Iemand enig idee hoe dit verder aan te pakken? Langer doorgaan met SSR2.5 en de oranje pad of wat grover te werk gaan met bijv een lamswolletje op een rotary of is dat te gek?
 
Hier wordt vaak een fout gemaakt bij harde lakken.... zwaardere combo's proberen zoals meteen naar een wolpad grijpen op een rotary 8o Bij harde lakken proberen juist lichter te gaan in plaats van zwaarder (klinkt niet logisch, maar het is wel zo). Probeer eens Pro polish op een zwarte pad in plaats van een witte pad (of de light cutting groen, deze zit er nog tussen). Juist omdat een lak zo hard is, krijg je snel microkasjes van grove combo's, de eerdere krasjes zijn er waarschijnlijk wel uit, maar je maakt nieuwe....
 
Ik weet hoe erg het was en dat je helaas wel die oranje pad nodig gaat hebben voor die diepere swirls.
Wat je kan proberen is 2 hits met SSR2.5 en oranje, 1 hit met oranje en prof polish en dan 1 of 2 hits met wit en prof. polish.

De hele diepere swirls zijn weg te halen met een rotary die je hebt denk ik.
 
@stimpy: thanks, dat klinkt inderdaad tegenstrijdig. had juist het idee om grover te werk te gaan. Ik ga het gewoon is proberen, alleen ff een zwarte pad bestellen dan. Zou idd best kunnen dat ik nieuwe krasjes maak. De swirl die er zaten lijken groter en die ik nu heb zijn fijner en kleiner.

@Dennis: ja je hebt het met eigen ogen gezien. Maar de wagen is al een stuk opgeknapt hoor! Alleen wat jij nu aangeeft begrijp ik niet helemaal, want de oranje met de SSR2.5 heb ik nu veelvuldig gebruikt maar dus niet met 100% resultaat. Maar jij stelt dus voor de oranje met de Prof. Polish erna te gebruiken. Begrijp dat dit hetzelfde is als stimpy voorsteld alleen met wat meer cutting power toch?