• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys coating

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Een vraagje
Zie al een tijdje de Poorboys SuperHydrophobic ceramic coating. Hierbij staat een standtijd van 3 jaar bij vermeld. Heeft iemand hier ervaring met deze coating?
Hoor graag de meningen en aanbevelingen.

Mvgr, Dyan

 
@Quantoxx CanCoat zit nu sinds begin augustus erop maar begint onder aan de portieren na te laten. Auto staat in de nacht altijd binnen. Als de coating 2 jaar zou halen is het perfect.
 
Gyeon MOHS houdt het in mijn ervaring 3 jaar/90.000 km. Auto stond 's nachts altijd binnen. De nieuwe staat ook altijd binnen en daar zit Gyeon Synchro op, nu reeds 2 jaar en 63.000 km, nog steeds goed merkbaar zeer goede bescherming.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Op mijn huidige auto's zitten drie laagjes MOHS en een laag SKIN, samen is dat SYNCHRO. Maar eerder had ik ook al heel mooie resultaten en standtijd met twee laagjes MOHS en verder niks.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Zijn er al ervaringen met de Poorboy's coating?
Wat zijn de gedachten over het gebruik op velgen? In de tekst worden velgen 1x genoemd in het rijtje, maar het lijkt meer een afterthought "oh ja dat kan ook wel"

Echter, nu Gyeon rim uitverkocht is en mogelijk langer op zich laat wachten is het misschien toch te overwegen?
Of zal ik bij de (voor mij) bekende PBW Wheel Sealant blijven?

(Voor de achtergrond: ik heb een nieuwe set velgen besteld die na maanden wachten volgende week eindelijk geleverd worden...)
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Geen ervaring met de poorboys coating helaas maar waar ben je naar op zoek @Simmke ?
Zelf gebruik ik de fusso nog wel eens op de velgen vanwege een prima standtijd. Pbw wheel sealant smeert lekker weg maar is volgens mij niet zo heel duurzaam.
Bij mij was de Rim ook op dus heb ik toen gebruik gemaakt van de nanolex Si3d die hier ook geschikt voor zou moeten zijn. Deze lijkt vooralsnog prima zijn ding te doen maar kan nog niets zeggen over de duurzaamheid ;)
 
Het gaat om een setje velgen van +-900€ dus ik wil ze vooral goed beschermen.
Omdat het voor mijn hobby auto is, is standtijd op zich van minder belang.

De Wheel Sealant heb ik staan dus dat is de makkelijkste oplossing. Verder heb ik geen andere coatings of zo in huis.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer