• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys EX-P of EX voor combinatie witte en zwarte lak

Oblivion11

Detailing trainee
5 mei 2015
22
32
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede wax en/of sealant voor mijn motor met deels witte en deels zwarte lak. Ik ben aan't kijken naar de EX-P en de EX van Poorboys. Ik zie dat de EX-P enkel een sealant is, terwijl de EX een sealant met wat wax erin is. Welke van deze zou het interessantste zijn in dit geval?

Duurzaamheid is minder belangrijk in dit geval, moet vooral dienen voor tijdens de warme maanden. Bij slecht / koud weer komt hij niet buiten :)

Of is het beter om de sealant achterwege te laten en voor een goede wax te gaan?

Glans haal je voor 80% of meer uit de lak zelf, 20% is de meerwaarde van de wax.
Een witte auto gaat nooit zo spiegelen als een zwarte auto, dat kan je dus wel vergeten.

Wij hebben een witte KA hier thuis: en die is gepolijst, Dodo Juice de Lime Prime Plus, en daarna Collinite wax 915 erop.

15988869149_3d83b701fa_b.webp

+1 Bikkel, je was me voor.
Of een lichte polish met bescherming, ik gebruikte bijvoorbeeld voor mijn motoren altijd Autoglym SRP.

Ik gebruik eerst EXP en daarna ddj Diamond White wax bevalt heel goed op mijn zilveren auto