• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy’s EX-P toppen met collinite 915

@peter@

Detailing rookie
13 mrt 2009
11
0
Ben nieuw in de detailing world. Heb hier al veel gelezen maar toch nog velen vragen.:idee

Hier mijn eerste : Iemand ervaring met deze combinatie of is dit niet aangeraden.

Is de wax collinite 915 ook aan te bregen met een polier machine.

Peter

Geen ervaring met EX-P maar Collinite laat zich handmatig het best, nauwkeurigst en snelst aanbrengen met de hand.

De 915, is de Marque de Elegance. Heb deze zelf gebruikt in combinatie met de Jetseal 109. Eerst je padje bevochtigen en per twee panelen aan brengen. werkte voor mij het beste. Dus eerst moterkap en dan het dak. Vervolgens de moterkap uit buffen..dan het dak enz enz. Vooral niet te lang laten kuren..wat dat betreft is het net zo'n bitch als de m16.

Geeft wel een geweldig shiny resulaat. Top wax wat mij betreft!

Kan je de 915 niet lichtjes ( dun ) met een applicator aanbrengen en verdelen en daarna de poliermachine gebruiken !
Na het curen met een zachte doek de wax verwijderen en dan met poliermachine met een Ultimate Bonnet nog eens opboenen.

Peter

@Peter,.geen idee of dat kan. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het handmatig opbrengen. Heb je toch nog een beetje het gevoel van het één zijn met de auto.

@peter@ zei:
Kan je de 915 niet lichtjes ( dun ) met een applicator aanbrengen en verdelen en daarna de poliermachine gebruiken !
Na het curen met een zachte doek de wax verwijderen en dan met poliermachine met een Ultimate Bonnet nog eens opboenen.

Peter

Zeker kan je dat, heb dat met de M16 nog zo gedaan maar ik geef toch ook de voorkeur aan het handmatig aanbrengen en oppoetsen van waxen, zoals Snitser zegt...'t is een kwestie van feeling ;-) . De #915 niet lang laten curen, paneel per paneel werken en dun aanbrengen! Verder geen probleem met de combi Ex-P (ook zeer dunnetjes aan te brengen) en #915, heb deze combi al meermaals gebruikt.

Alvast bedankt voor jullie recatie.

Ik heb pas een zwarte metalic Skoda octavia combi aangekocht en ik ben opzoek naar een goede combinatie van een sealer en wax die de zwarte metallic van mijn wagen het best tot zijn recht laat komen.
Er zullen zeker nog verschillende mogelijkheden ( opties ) zijn, maar als beginner kwam ik na het lezen op dit en andere forums tot deze combinatie. ( ex-p -- 915 )

Waarom ik voor de poliermachine zou opteren :

- Ik ga ervanuit dat je dan de wax beter en gelijkmatiger verdeeld en overal met zelfde druk aanbrengt.

- Met een applicator zal ook wel goed zijn maar dan breng je volgens mij de wax niet overal even effficient aan. ( als ik verkeerd ben --) shoot me :(

- :lol Heb ook een tweede wagen van de vrouw die ik ook moet doen :lol

Als je perse met de machine wilt aanbrengen, neem dan de collinite 845, deze is vloeibaar. Ik wax ook regelmatig machinaal (afnemen met de hand), ook omdat je,zoals je al zegt, de wax gelijkmatiger aan kunt brengen. Probleem is alleen dat je paste waxen lastig met de machine aan kunt brengen. Deze doe ik dus met het handje.

@ megane_cc

Hé bedankt voor de aangename ontvangst. Heb toch al heel wat opgestoken van je Dominique. :cool

Ik zie al een beetje licht maar toch nog veel vragen.

Over het kleien, glazen, sealen en waxen heb ik zoal een beetje gekozen welke produkten ik ga nemen.
Van het polieren( paint cleanen ) ben ik nog een beetje terughoudend. Daar ben ik nog niet uit.

Nu ik de wagen in de zon zie, zie ik hier en daar toch al heel fijne swirls naar boven komen.

Groeten Peter

Zijn ze heel fijn kun je ze eventueel met de SSR1 weg krijgen of eventueel maskeren met de Black Hole. Verder altijd welkom ;-) .