• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Leather Stuff voor deurrubbers (bescherming winter)?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik vroeg me af of Poorboys Leather Stuff geschikt is om aan te brengen op de deurrubbers als bescherming tegen vastvriezen.

Leater Stuff zou namelijk volgens de productbeschrijving ook geschikt moeten zijn voor gebruik op rubber. Ik wil de rubbers binnenkort gaan behandelen voor de winter en laat ik nou net een fles Leather Stuff hebben staan.

Ik kon wel een review van Leater Stuff vinden maar daarin wordt echt alleen gesproken over het gebruik voor leder (waar het in eerste instantie natuurlijk voor bedoeld is).
 
ik weet niet precies of je het voor je rubbers kan gebruiken, wil je zekerheid dan kan je een vaseline stick of rubberspray gebruiken van bijv. valma die houden je rubbers een lange tijd vettig en soepel.
 
ik vraag me af..
ik heb de trimrestorer, en de natural look..
welke zal langer houden..

ik dacht zelf aan trim restorer om de boel weer netjes te voeden, en dan natural look er overheen?

of is trimrestorer genoeg?? (ruikt iig lekkerder dan nl):heart_eyes:
 
Hoe zou dat dan met Leather Stuff zitten? Houd die het minst lang?

Iedereen bedankt voor de reacties overigens.
 
Leather Stuff kan zonder problemen op je rubbers. Mijn rubbers moeten ook, dus ik zal ze meteen eens doen met Leather Stuff.

Leather Stuff is wel op waterbasis, dus het kan minder lang houden. Trim Restorer is op petroleumbasis en kan ook op rubber en zal langer houden.

Edit: meteen even gedaan, mijn deurrubbers staan in de Leather Stuff. Kijken hoe dat houdt en of het kraakt.
 
Tim zei:
Edit: meteen even gedaan, mijn deurrubbers staan in de Leather Stuff. Kijken hoe dat houdt en of het kraakt.

Dat ga ik dan dit weekend ook doen (ik heb nog Leather Stuff staan). Ik zal dan nog een keer laten weten hoe lang ik denk dat het gehouden heeft (als ik het tenminste niet vergeet).
 
zuurvrije vaseline is een goed(koop) product.

zo ook rubber & vynil care van autoglym.
dit is vuilafstotend terwijl in vaseline weer vuil blijft hangen....
 
Vanochtend was de hele auto flink bevroren, maar de deur ging feiloos open en er was geen kraakje te horen. Bij de auto van mijn vader die ernaast stond (en waarvan de rubbers niet behandeld waren) plakten de rubbers wel.

Tot nu toe lijkt Leather Stuff het dus goed te doen, alleen nu even afwachten hoe duurzaam het is.
 
Ik spuit altijd wat WD40 op een oud doekje en wrijf er de rubbers mee in. Werkt bij mij oke.