• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

poorboy's QD+

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
Beste detail collega's ,

Als ik m'n zwarte Audi 80 gedroogd heb met de dry towel van carrand en later met PB QD+ en een mf doek na werk dan blijft er een veeg effect over. Dit doe ik de laatste dagen als de zon schijn. Iemand enige idee hoe je dit kunt verhelpen ?:(
 
Hoe gebruik je de QD+? Probeer eens om het aan te brengen met een microvezeldoek of applicator en daarna af te nemen met een propere microvezeldoek.
 
Wordt veroorzaakt door teveel vocht. MF doek te nat, of oppervlak nog te nat. Ik gebruik twee doeken. Eén om QD+ op te brengen en één schone en vooral droge doek om het er vanaf te halen.
 
Ik heb de QD+ aan de kant gegooit, hoe ik het ook probeer ik blijf altijd vegen zien op me lak.. :confused: :bad

Tot nu toe enigste product van PB waar ik niet over te spreken ben, ik gebruik nu gewoon S&W.
Het geeft dan wel geen wax boost maar werkt net zo fijn!
 
Ik heb nergens last van bij het gebruik van QD+. Laatst na het wassen m'n hele auto behandeld met QD+. Opgebracht met microvezel en uitgepoetst met schone microvezel. Inderdaad wel zorgen dat je uitpoets-doek niet nat wordt bij kieren e.d. waar nog wat vocht van het wassen zit.
Geeft een mooie (extra) glans en de lak wordt er heel glad van.... :heart_eyes:

oh ja, niet vergeten het flesje te schudden voor gebruik! (om de carnauba goed te mengen, want die zakt anders naar de bodem heb ik begrepen).
 
OK, thnx "zondernickname" :-b

Gebruik hem ook al een tijdje, tot grote tevredenheid! Idd wel zorgen dat je uitpoetsdoek niet te nat wordt, dan krijg je geen vegen op de lak.

Wel gemerkt dat het verwerken makkelijker gaat als de lak niet te heet is, dan droogt ie tijdens het aanbrengen te snel en wordt uitwrijven moeilijker. Misschien dat dat het probleem is bij Bjorn?




meuh
 
Bj0rnn zei:
Ik heb de QD+ aan de kant gegooit, hoe ik het ook probeer ik blijf altijd vegen zien op me lak.. :confused: :bad

Tot nu toe enigste product van PB waar ik niet over te spreken ben, ik gebruik nu gewoon S&W.
Het geeft dan wel geen wax boost maar werkt net zo fijn!


+1 :)^

Ook ik heb de QD+ weggedaan en ingeruild voor Spray & Wipe.
Heb de QD+ op alle mogelijke manieren al gebruikt maar dit is voor mij echt een miskoop geweest.

Gr. Arjan
 
Spray & Wipe vind ik ook een goed product, alleen zorgt het niet voor een boost van je wax. En daarvoor gebruik ik dan die QD+ waar ik (ook maar een simpel iemand :-b ) echt geen problemen mee heb. ;)
 
ook ik gebruik zowel de QD+ als de spray & wipe, heb met beide geen problemen, vegen kan misschien komen als je teveel gebruikt of je doek is misschien te vochtig, is maar een vermoeden.
 
Dolby zei:
@Arjan wat gebruik je momenteel dan als wax booster? Voor tussen de auto wasbeurten door.

Niks, alleen de Spray & Wipe en dat bevalt prima !
Heb de auto 5 weken geleden in de 845 gezet en inmiddels een 7x gewassen en na afloop nagelopen met de S&W : nog steeds uitstekende beading en superglad !
De Astra wordt bij mij net zo glad met de S&W als met de QD+ maar werkt wel 10x beter en makkelijker.
Ook hoe je er niet mee uit te kijken dat het niet op je ramen of kunstof komt, dat maakt met S&W niks uit.


DAPpere DoDo zei:
ook ik gebruik zowel de QD+ als de spray & wipe, heb met beide geen problemen, vegen kan misschien komen als je teveel gebruikt of je doek is misschien te vochtig, is maar een vermoeden.

Zoals al eerder aangeven : ik heb alle opties al gebruik. Andere doeken, meer doeken, meer QD+ gebruiken, minder QD+ gebruiken, op de doek spuiten, op de doek nevelen, op het deel spuiten (absolute NO-GO), op deel nevelen.... steeds vlekken ed.
Uiteindelijk krijg je die vlekken ook niet meer weg en moet de S&W er weer aan te pas komen.

Vindt het veel te veel gedoe : wil gewoon een product dat doet wat ik ermee wil.
Op dat gebied staat de S&W ruim voor op de QD+.
S&W kan iedereen gebruiken, als je daar strepen mee krijgt doe je pas echt wat verkeerd.
Ook kan je de hele auto ermee doen (in tegenstelling tot de QD+)

Zoals ik ook al tegen Jos zei : Ik merk/ zie op mijn zilveren Astra geen verschil in werking tussen de QD+ en de S&W (op de rode Megane en donkergroene Viano trouwens ook niet).


Gr. Arjan
 
De QD+ is tot nu toe één van mijn favoriete producten. Op MF nevelen, opbrengen per paneel en uitwrijven per paneel. Nog nooit strepen gehad ermee. Laat een erg mooie glans achter. Heb nu ook de Meguiar's Last Touch binnen. Deze heeft weer een iets anders toepassingsgebied, maar ben benieuwd of deze de QD+ kan overtreffen, of er gelijkwaardig aan is. Binnenkort ga ik deze proberen. Dan weet ik meer. Ik verwacht echter dat QD+ (vooral qua glans) niet te verlaan zal zijn door Last Touch.
 
Appart, ik gebruik naar alle tevredenheid de Pro-detailer with Carnauba vsn GC, een beetje op de doek spuiten en uitwrijven en klaar is Harm..

Schudde je het flesje wel goed voordat je het gebruikte?
 
Op zich grappig dat verschillende mensen een en het zelfde product (QD+) anders ervaren...
De een vind het geweldig :)ja incluis myself), terwijl de ander het maar niks vindt.




meuh
 
Een tijdje geleden kreeg ik van Carclean een fles QD+ als verrassing :kado bij mijn bestelling geleverd, en heb het vandaag voor de tweede maal op mijn auto toegepast.
Net als de eerste keer, heb ik zoals sommige mensen in het topic hier een strepering en vlekkerig resultaat gekregen, al is het minder erg als de eerste keer. Dit maal niet direct op de lak gespoten maar met een microvezel padje, en buiten dat dat lekker zuinig is, brengt het ook fijn aan!

Toen ik een paar uur later bij mijn auto ging kijken, kwam ik toch nogal wat strepen en vlekken tegen helaas. Waar het aan ligt? Geen idee! Misschien niet genoeg laten opdrogen voor ik het afnam, dat is mijn vermoeden. Heb het dus meer uitgesmeerd dan afgenomen op die manier.

Volgende keer beter, want waar het wel goed is gegaan werkt het prima, en het ruikt zo lekker:schaam
Dus hij is hier niet afgeschreven, het ligt niet aan de middelen maar aan de gebruiker toch? o:)
 
Hier nog een tevreden gebruiker van de QD+,.aanbrengen met een ronde MF applicator van van PB, daarna afnemen met een DMT van poorboys, niks aan de hand.