• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys spray and wipe-gloss

vinny1970

Detailing trainee
12 mei 2009
17
47
Hallo,ik heb vorige week mijn wagen behandeld met ex-p en getopt met een waxlaag.
Mijn vraag is nu of spray and wipe of spray and gloss deze waxlaag aantast?
 
Nee, maar S&G heeft m.i. niet zoveel zin als je na het wassen toch gaat waxen. S&G kan je ook als drooghulp gebruiken; zeg maar twee in één.
 
Vinny70 ,
Klopt drogen kun je doen met droogdoeken en wat ik daarna doe is Spray&Wipe of Spray&Gloss gebruiken om de auto nogmaals na te lopen voor een nog mooier resultaat.
 
Spray&Wipe em Spray&Gloss tasten je waxlaag niet aan. Spray&Gloss zal wat glans toevoegen zoals de naam van het product al verraadt.
 
Drogen gaat makkelijker als je op je natte auto wat spray and wipe spuit, probeer het maar eens.;)
 
Spray and wipe!Volgens gebruiksaanwijzing zou de wagen dus kunnen gewassen worden zonder water!
Een wagen wassen zonder water is volgens mij niet mogelijk.
Volgens mij zijn deze producten enkel goed om te gebruiken op een gewassen wagen ,om waterkringen en licht
stof te verwijderen.
 
Ik gebruik de S&W op een natte auto om de auto beter te drogen icm een delerium towel. Vooral op een auto met een wat zachtere lak kan het helpen om swirls te voorkomen
 
Juffer1;n387604 zei:
Ik gebruik de S&W op een natte auto om de auto beter te drogen icm een delerium towel. Vooral op een auto met een wat zachtere lak kan het helpen om swirls te voorkomen

Beter te drogen?Ik droog altijd af met twee doeken.Eén om het meeste water weg te nemen en een tweede(dik droogdoek) om mooi droog te wrijven.Ik zie niet wat s&w daar aan zal veranderen!
 
Dan gebruik je het niet, makkelijk zat toch? Om je vraag te beantwoorden: zowel Spray & Wipe als Spray & Gloss zullen je waxlaag niet aantasten tenzij je het direct gebruikt na het afnemen van de EX-P.
 
Met 2 doeken 1 auto drogen ? Met 1 doek doe ik met gemak 2 auto's, ook met dit weer.
 
Vinny70;n387611 zei:
Beter te drogen?Ik droog altijd af met twee doeken.Eén om het meeste water weg te nemen en een tweede(dik droogdoek) om mooi droog te wrijven.Ik zie niet wat s&w daar aan zal veranderen!

Zoals ik ook al eerder schreef: Spray de "spray & wipe op je natte auto en dan je droogdoek eroverheen.
Droogt een stuk makkelijker dan zonder.

Gewoon ff proberen, dan voel en zie je het vanzelf.
 
Ok,zal ik bij de volgende wasbeurt eens doen.Ondertussen na wasbeurt vandaag eens nabehandeld met s&g en geeft idd een zeer mooie glans.