• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's Spray & Wipe, puur of verdunnen?

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
ik heb vandaag de groene fles spray and wipe binnen gekregen van poorboys. Gelijk een spuitflesje erbij, maar is dit eventueel 1:1 te verdunnen met water? of moet het puur spray and wipe zijn?

bedankt!!
 
Spray and wipe kan je verdunnen maar is dan wel naar gelang de toepassing:
-Stel dat je het gebruikt voor wagen wassen zonder water dan is het puur.:|~*
-Is het voor het kleien van de wagen dan is het 1:1 (verdund dus).
-Ik zou de zoek functie eens gebruiken zodat je ook ziet wat je met dit product allemaal kan doen, de mengverhouding staat er meestal bij hoor.
 
Spray and Wipe is echt een fantastisch en veelzijdig product.

Ik gebruik het als

- drooghulp ( wat op de wagen sprayen als hij nog wat nat is, opdrogen met droogdoek)
- kleimiddel (1:1)
- ruitenreiniger,...

Echt een blijver!!
 
Alleen verdunnen met het kleien, voor de rest adviseren wij het puur te gebruiken.
 
Het zal bij mij puur dienen als afmaker, dus de waterdruppels wegvegen, eventuele vogelpoep verwijderen etc. Dan weet ik dat ik het puur moet gebruiken.

dank voor jullie reacties.

@ dominic: ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar hij gaf geen resultaat. Ik zal het zo nog eens proberen;)
 
Ik gebruik hem 1:1 om te kleien alsook voor de autoruiten. Soms eens puur als detailer maar daar verkies ik dan weer spray & gloss vanwege de mooie glans
 
kelvin1990 zei:
ik heb vandaag de groene fles spray and wipe binnen gekregen van poorboys. Gelijk een spuitflesje erbij, maar is dit eventueel 1:1 te verdunnen met water? of moet het puur spray and wipe zijn?

bedankt!

Ik verdun s&w altijd 1/1 :ja , gaat tot 2 x langer mee....
 
[mod]graag niet het direct bovenstaande bericht quoten[/mod]

Waar verdunnen jullie dit mee ?
Gewoon kraanwater of demi water oid ?
 
Ik heb inmiddels demi-water bij de kruidvat gehaald. 0,49 per liter dus dat is nog wel te doen :)
 
Met 1:1 nog nooit problemen gehad met marring, ik gebruik wel de milde klei van Meg's, daar moet er al veel mis gaan om marring te krijgen :)
 
Tim:
Als je voldoende gebruikt krijg je geen marring, aangezien water heel goedkoop is kan je dan ook wat vaker sprayen.
 
Tim zei:
Met kleien adviseer ik het ook puur te gebruiken. Iedereen is mega-allergisch voor marring, maar wel verdunnen.... :roll

99% van de mensen hier op het forum gaat na het kleien 9 van de 10 keer ook polijsten. Dus ik zeg: gewoon verdunnen en to hell with marring. :grinning: