• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys ssr2

Okay, maar na de padwasher is hij nog steeds nat... Het droogste dat ik 'm zo snel kan krijgen (zonder rotary) is plat in de centrifuge van de wasmachine leggen. Is dat droog genoeg om 'm te kunnen gebruiken?
 
Keuken handdoek en persen en persen en persen..:ja

Een oplossing als geen ander

Voor een hallogeen spot leggen/hangen is ook een oplossing.. Denk ik.

Ik heb zelf meerdere pads liggen ,maar geen padwasher ,dus ik pak gewoon een nieuwe.
Maar als per paneel je pad eens even opfrist zoals Stimpy zij kan je ver komen met 1 pad.
 
Ik maak de pad in de padwasher schoon (ik heb de padwasher die geschikt is voor excenters en rotary's), doe 'm iets omhoog zodat hij vrij hangt en laat de machine op volle toeren draaien zodat het water uit de pad geslagen wordt. Dan is de pad vochtig maar niet nat en dat is geen probleem. Vaak doe ik 'm zelfs nog even buiten de padwasher en laat 'm weer even op volle toeren draaien (Zorg wel dat de pad goed vast zit bij een excenter, anders heb je ineens een frisbee die je meters ver kan gaan, dat weet ik inmiddels uit ervaring :-b ). Product er op en we gaan weer verder! ;)
 
:D Ik zie het helemaal voor me van die frisbee... :grinning: Zo droog ik de foamed woolpad ook meestal. Met de foampads nog niet geprobeerd uit angst voor het frisbee effect. De centrifuge werkt trouwens ook perfect hoor, dat doe dat altijd om de pads droog te krijgen voor de volgende sessie (wel plat neerleggen en de wm meteen op centrifugeren zetten).

Wist alleen niet of een vochtige pad kwaad kon, nee dus. Weer wat geleerd! Thanks! :cool:
 
Jullie gebruiken toch wel erg weinig product!? In de filmpjes op Youtube wordt meestal een kruis of een volledige cirkel met product op het pad gezet. Een beetje zoals Havanna, maar dan de hele pad rond. De drie erwtjes zoals op de foto van de oranje pad hierboven zie je toch niet meer terug als je de machine op het plaatwerk zet?

Gr. Mila
 
En toch denk ik dat je moet denken aan de term : less is more.....
Te veel is nooit goed, te weinig is nog te corrigeren.
 
De eerste keer bij het gebruik van de pad, doe ik er een halve maan op, daarna 2, 3 of 4 dotjes. De pad heeft inmiddels al product opgenomen, het enige wat je nu nog wil is de polijstwerking van het product/pad. Het nieuwe product wat je aanbrengt zorgt (mede) voor de polijstwerking. Toen ik net machinaal begon met detailen deed ik ook telkens een volledig rondje op de pad, maar mijn pad was snel vol en ik zat zelf ook iedere keer onder. Nu dus geen last meer van en de resultaten zijn er niet minder om :-"

Even geleend van een guide op een engels detailingforum:

Key to getting the best out of the abrasives in a polish, both in terms of cut and in terms of finish, is to work on a small area at a time – of around 12” – 18”square. Once the pad is initially primed with polish (a 3 – 4” line is enough for this), only a couple of skittle sized beads of polish are typically required as shown in the picture below:

DetailDay411.jpg


n37104755_31510205_599.jpg


De eerste maal dus "primen" met polish, lijn van 8 a 10 cm (of een dunne lijn rond de pad, kruis whatever), daarna zijn een paar dotjes ter grootte van een skittle genoeg.

Hier nog even een foto van het reinigen van een pad met een spur:

IMAG0054.jpg
 
Je kunt m.i. beter in vlakken werken dan bijv. een heel dak te willen doen in een keer. Zo doe ik het: doe een paar kloddertjes op je pad (aan de rand, NIET in het midden), zet de machine in het midden van het vlak wat je wilt bewerken en beweeg - zonder de machine te starten - even over de lak om het te verspreiden. Zet de machine aan op een laag tot gemiddeld toerental en verspreid het product vlotjes over het 'vak'. Hierna in overlappende bewegingen doorwerken tot het is afgebroken.


EDIT: twee zielen één gedachte!
 
Ik zal de volgende keer bij een detailklus proberen een filmpje te maken. Dat verduidelijkt misschien de boel wat.

Enne Sven: :)^
 
Dan nog even een leken vraag, maar waarschijnlijk dat Stimpy dit ook in zijn filmpje opneemt, hoe zie/merk/voel/weet je dat het product is afgebroken.
En wat dan......

Kun je daarna straffeloos doorgaan, heeft dit geen zin meer, moet je dan opnieuw beginnen....

Kortom echte leken vragen dus :-"
 
EHA zei:
Dan nog even een leken vraag, maar waarschijnlijk dat Stimpy dit ook in zijn filmpje opneemt, hoe zie/merk/voel/weet je dat het product is afgebroken.

Ik weet dat bij SSR3 je zover moet doorgaan, dat je de schuurkorrel niet meer 'hoort'. Doorwerken tot deze vaselineachtig is geworden.

SSR 1, 2 en 2.5 moet je doorwerken tot deze poederachtig is. Stop je eerder, dan zul je merken dat het veel stroever is om af te nemen.

Bovenstaande tip is van Tim ;)
 
nicknameless zei:
SSR 1, 2 en 2.5 moet je doorwerken tot deze poederachtig is. Stop je eerder, dan zul je merken dat het veel stroever is om af te nemen.

Bovenstaande tip is van Tim ;)

Hmmmmmm, dan wacht ik wel even op een tip van iemand die er wèl verstand van heeft :D :D

Is op zich wel grappig, ik begin steeds meer toe te leven naar machinaal werken.
Ben ook zo benieuwd naar de CC machine....
 
Als je begint met bv SSR2 is het blauwig, naarmate je bezig bent wordt het steeds doorzichtiger.
Als het vaseline achtig is, is het produkt volledig afgebroken en kan het afgenomen worden.
Niet doorgaan totdat je "droog"bufft dat is NIET goed...
 
Zie je nou, iemand met verstand ervan geeft dus een andere uitleg :D
Dank u wel Dibbuz....
 
Ik zou zeker niet doorgaan tot het poeder wordt, moet je wel heel lang doorgaan totdat SSR2 poeder wordt trouwens...
Laatst nog gebruikt bij iemand op de motorkap van een A3 met een oranje pad (2.5 & 2) en was to-taal niet moeilijk afnemen.
 
Ik werk bij alle SSR's tot het olie (of zo u wilt: vaseline) wordt. Dan ga ik nog heel even door om de olie wat in de lak te 'masseren'. Vervolgens afnemen, dit gaat inderdaad makkelijk (hoe lichter de versie hoe makkelijker, het zelfde geldt voor het polishen).
 

Vergelijkbare onderwerpen